تهران - میدان انقلاب - روبه روی دانشگاه تهران - خیابان فخر رازی - نرسیده به خیابان جمهوری - ابتدای کوچه مهر - پلاک 4

آموزش تعمیرات برد الکترونیکی

داشتن یک مهارت خاص می تواند شما را در آینده کاری خود نسبت به کسانی که بدنبال مهارتهای عمومی هستند متمایز کند. دوره آموزش تعمیرات برد الکترونیکی رشته ای کاربردی و خاص است که وسعت کاری بالایی دارد امروزه با روی آوردن صنعت به سمت الکترونیک و مدرنیته شدن، استفاده از بردهای الکترونیکی در تجهیزات صنعتی، لوازم خانگی، تجهیزات بیمارستانی، تجهیزات اداری و سایر صنایع امری اجتناب ناپذیر است.

این دوره شامل آموزش کامل الکترونیک از مبتدی تا پیشرفته و آموزش عیب یابی بردهای الکترونیک و تعمیرات آنها به صورت عملی می باشد، کارآموزان پس از پایان آموزش تعمیرات بردهای الکترونیک به صورت حضوری یا در کلاس مجازی از پشتیبانی نامحدود استاد دوره برخوردار هستند و با در دست داشتن مدرک معتبر آموزشگاه می توانند شغل خود را در این حرفه از سر گیرند.

کسانی که در دوره آموزش تعمیر بردهای الکترونیکی شرکت می کنند بازار کار وسیعی را پیش رو دارند و در آینده کاری خود می توانند انواع بردهای صنعتی، و خانگی را مورد عیب یابی و تعمیر قرار دهند.

کارآموزان عزیز در این دوره یاد می گیرند که چطور مدارهای الکترونیکی رو ایرادیابی و در نهایت تعمیر کنند. سرفصل‌های این دوره شامل: شناخت قطعات ( در این دوره قطعات پرکاربرد و پر مصرفی را که در ابزارهای مختلف موجود هستند را بدرستی شناخته ،تست و بررسی می‌کنید و در نهایت متوجه می‌شوید که هر قطعه در مدار به چه دلیل استفاده شده است و اگر آن قطعه خراب شود چه اتفاقی برای مدار خواهد افتاد. )، شناسایی قطعاتی مانند انواع خازن ها،انواع دیود،انواع ترازیسون، انواع آی سی های پرکاربرد،ای سی های پاور های سوئیچینگ و … را بطور کامل در دوره آشنا می شوید .

و سپس در ادامه دوره تعمیرات برد الکترونیکی، به شناخت مدارهای الکترونیکی پرداخته می شود ( این قطعات زمانیکه در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تشکیل مدارهای کوچکی را می‌دهند، هر مداری یک وظیفه مشخصی دارد. به عنوان مثال مدار راه اندازی برای فن یا مدار راه اندازی برای یک موتور،این مدارهای کوچک را با نقشه به شما آموزش می دهند که اگر در یک برد این مدارها را دیدید بتوانید بشناسید .

پس از آشنایی با مدارهای پر کاربرد و شناخت بلوک‌ها به تحلیل مدارها می پردازیم: بردهای مختلفی را برای شما فراهم می‌کنیم و قسمت های مختلف را بلوک‌بندی می کنیم و هر قسمت را برای شما شرح می دهیم . به عنوان مثال : برد کرکره برقی ، جک درب اتوماتیک، برد یخچال ساید بای ساید.

روی میز کار بلوک‌های مختلف را برای کارآموزان تشریح می کنیم و به شما آموزش می دهیم که چگونه بتوانید این برد را شبیه سازی کنید.

در رابطه با دوره آموزش تعمیر برد الکترونیکی :

✔️ طول دوره تعمیرات برد الکترونیک 60 ساعت میباشد که بیش از 80% این زمان به صورت آموزش و تمرین عملی میباشد.

✔️ این دوره از صفر تا صد و از مبتدی تا پیشرفته برگزار میشود.

✔️ در پایان دوره مدرک فنی مربوط به تعمیر برد الکترونیکی دو زبانه قابل استعلام از سازمان فنی حرفه ای ارائه میشود.

✔️ دوره آموزش تعمیرات برد همانند دیگر دوره های آموزشی چون : دوره آموزش تعمیرات موبایل ، دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی ، آموزش تعمیرات لپ تاپ و … به صورت کاملاً عملی و زیر نظر اساتید مجرب و در کارگاه مجهز به ابزار ها به تعداد شرکت کنندگان برگزار میگرد.

✔️ خوابگاه برای دانش آموزان راه دور (شهرستان) برای اسکان در نزدیکترین محل به کارگاه معرفی میشود.

✔️ تجدید دوره در صورت نیاز برای دانش آموزان کاملاً رایگان است.

✔️ برای شرکت در دوره با 30% تخفیف همین امروز میتوانید با آموزشگاه تماس بگیرید و ثبت نام کنید. 66953016-021

ویدیو معرفی دوره آموزش تعمیر برد الکترونیکی

ویژگی دوره آموزش تعمیرات برد الکترونیکی

پشتیبانی نامحدود دوره

بعد از اتمام دوره آموزشی شما توسط کارشناسان و اساتید آموزشگاه به مدت نامحدود پشتیبانی خواهید داشت تا کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

مدرک فنی حرفه ای

پس از پایان دوره آموزشی به شما مدرک بین المللی فنی حرفه ای معتبر در ایران و خارج از کشور اعطا می گردد.

تجدید دوره رایگان

در صورت عدم یادگیری در یک دوره یا عدم توانایی شرکت به دلایل زمانی ، دوره بصورت رایگان برای شما برگزار خواهد شد.

دسترسی حمل و نقل عمومی

محل آموزشگاه دارای دسترسی آسان با مترو و اتوبوس های شهری و BRT می باشد.

کارعملی در کارگاه مجهز

برای یادگیری هر چه بهتر کارآموزان ، تجهیزات به روز صنعت در اختیار شما قرار گرفته تا با کار عملی مهارت لازم را کسب نمایید.

برگزاری دوره آنلاین

علاوه بر دوره های حضوری شما میتوانید در دوره های آنلاین آموزشگاه شرکت نمایید ، دوره مجازی تمامی سرفصلهای دوره حضوری را در بر میگیرد. - اطلاعات بیشتر : 66577392-021

سرفصل های کلاس آموزش تعمیرات بردهای الکترونیک

آموزش تعمیرات بردهای الکترونیک
  • آموزش الکترونیک مقدماتی
    الکترونیک پایه دارای مفاهیم کلی در مورد مدارهای الکترونیک و نحوه عملکرد هر یک از ادوات الکترونیک را در بر خواهد داشت و مقدمه ای برای شروع دوره تعمیرات بردهای SMD و DIP الکترونیک می باشد.
  • آموزش تست قطعات الکترونیک
    تمامی قطعات الکترونیک دارای مشخصات و ظرفیت خاص خود هستند و در عیب یابی و تعمیرات بردهای الکترونیک لازم است تا آشنایی تخصصی با این قطعات ایجاد شود از جمله موارد دیگر نحوه تست سالم بودن یا معیوب بودن این قطعات می باشد که در دوره آموزش تعمیرات برد الکترونیک به آن پرداخته خواهد شد.
  • آموزش نقشه خوانی و شماتیک بردهای الکترونیک
    تمامی بردهای الکترونیک دارای نقشه هایی هستند که مسیر چیدمان قطعات و عبور جریان در آن مشخص شده است و لازمه عیب یابی و تعمیرات بردهای الکترونیک مسیر یابی و تحلیل درست از شماتیک یا نقشه بردها می باشد.
  • آموزش مسیر یابی و تست خطا در انواع بردها
    پس از آموزش شماتیک بردها و شناخت مسیرهای بردهای مختلف مسیر یابی و تست خطا از جمله موارد کاربردی در تمامی بردهای SMD و DIP می باشد.
  • آموزش تعمیر منابع تغذیه ( سوئیچینگ، خازنی و ترانسی)
    منابع تغذیه جزء لاینفک هر برد الکترونیکی می باند که با ایراد در آنها عملا بردهای الکترونیک و در پی آن دستگاه های مرتبط از کار خواهند افتاد در حقیقت منابع تغذیه برق مورد نیاز CPU را تامین می کنند.
  • آموزش اصول تعمیرات بردهای لوازم خانگی
    در اکثر لوازم خانگی پرکاربرد بردهای الکترونیک وجود دارد که در این دوره آموزشی بصورت کلی به آنها پرداخته خواهد شد.
  • آموزش اصول تعمیرات بردهای صنعتی
    دستگاه های صنعتی نیز دارای بردهای مختلفی هستند که با یادگیری اصول صحیح تعمیرات بردهای الکترونیک می توان به راحتی آنها را تعمیر نمود.
  • آموزش مطابق استاندارد و کاملا عملی در کارگاه
    آموزش ها مطابق با استانداردهای روز تعمیرات الکترونیک و با تعمیرات و فعالیت عملی بر روی بردهای بروز انجام می پذیرد.
  •  تعمیر برد کرکره برقی
  •  تعمیر برد جک هیدرولیکی
  • آموزش تعمیر برد لوازم خانگی مانند: برد لباسشویی ،برد یخچال،برد کولرگازی و …
  • آموزش تعمیر انواع منابع تغذیه خطی
  • آموزش تعمیر سوئیچینگ
  • آموزش شناخت قطعات مانند رلف و انواع آن، خازن و انواع آن و…
نمایش بیشتر
نظرات کارآموزان
گالری تصاویر
آموزش تعمیرات برد الکترونیک
آموزش تعمیرات برد الکترونیک
آموزش تعمیرات برد الکترونیک
آموزش تعمیرات برد الکترونیک
آموزش تعمیرات برد الکترونیک
آموزش تعمیرات برد الکترونیک
درخواست مشاوره تلفنی رایگان

شهریه دوره تعمیرات بردهای الکترونیک

نام دورهشهریه عادیشهریه با تخفیفشهریه خصوصیشهریه آنلاین
تعمیرات بردهای الکترونیک 7/900/000 تومان 5/500/000 تومان 9/400/000 تومان

سوالات متداول آموزش تعمیر بردهای الکترونیکی

بله. یقینا یکی از مراحل یادگیری و آموزش صحیح برای کارآموزان انجام فعالیت عملی در کارگاه است. که این موضوع با در اختیار گذاشتن تجهیزات کامل برای کارآموزان صورت می پذیرد.

خیر. با توجه به انجام کار عملی بسیار در کارگاه توسط کارآموزان در طی دوره آموزشی و در اختیار داشتن اساتید مجرب و تجهیزات آموزشی کامل ، پس از پایان دوره بصورت مستقیم و بدون نیاز به دوره کارورزی می توانید وارد بازار کار شوید.

شروع تمام دوره ها برای کارآموزان با مباحث مقدماتی می باشد و در طی دوره پس از درک کامل کارآموز به تدریج مباحث تخصصی شده تا کاملا قابل فهم و درک باشد. با توجه به این موضوع برای شرکت در دوره توانایی خواندن و نوشتن کافیست و به مدرک یا پیشنیاز خاصی احتیاج نیست.

پشتیبانی آموزشی بصورت نامحدود است و پس از پایان دوره ارتباط آموزشگاه با کارآموز قطع نخواهد شد و کارآموزان می توانند با استاد دوره و مشاوران آموزشگاه برای دریافت پاسخ سوالات خود در ارتباط باشند.

سوالات متداول آموزش تعمیرات برد الکترونیکی
مقالات مرتبط
دوره های پر طرفدار مجتمع آموزشی

معرفی جامع دوره آموزش تعمیرات برد الکترونیکی

آموزش تعمیرات برد را می توان به عنوان یکی از شاخه های پر طرفدار و محبوب رشته الکترونیک دانست. از آن جا که امروزه از وسایل الکترونیکی نظیر گوشی، لپ تاپ، انواع لوازم خانگی و … بسیار استفاده می شود، هر کدام از این دستگاه ها دارای یک و یا چند برد هستند. در نتیجه، نیاز است که به آموزش تعمیرات آن ها نیز پرداخته شود تا در صورت بروز خرابی و مشکل در بردهای الکترونیکی این وسایل بتوان مشکل را عیب یابی نمود و به تعمیر آن ها پرداخت.

برد الکترونیکی چیست؟

برد مدار چاپی به قسمتی از وسایل الکترونیکی گفته می شود که حکم مغز دستگاه را دارد و قادر است اطلاعات مختلفی را پردازش نماید. اکثر وسایل الکترونیکی که روزانه از آن ها استفاده می کنیم مانند گوشی تلفن همراه، یخچال، لپ تاپ و تلویزیون، کولز گازی، لباسشویی و غیره، همگی برد الکترونیکی را در خود جای داده اند.

بروز هرگونه اختلال و خرابی در این بردها باعث عملکرد نادرست دستگاه شده و باید آن را تعمیر نماییم. از خرابی های رایج در انواع بردهای مدار چاپی می توان به نیم سوز و یا سوختن کامل قطعات همانند ترانزیستور، خازن، مقاومت و غیره، قطع شدن لحیم بخش های مختلف برد، قطع اتصال بین سیم های برد و یا سوختن کل برد اشاره کرد.

معرفی شغل تعمیرات برد الکترونیکی

شغل تعمیرات برد الکترونیکی از جمله یکی از مشاغل تخصصی و درآمدزا می باشد. فردی که به عنوان تعمیرکار در این حوزه فعالیت می نماید نیاز است که با انواع مختلف قطعات آشنا بوده و توانایی تحلیل و عیب یابی آن ها و همچنین کار با ابزارهای مورد استفاده در این زمینه را داشته باشد.

درآمد شغل تعمیرات برد الکترونیکی

گاهی اوقات قطعی یکی از اتصالات مدار باعث قطع شدن کل مدار و از کار افتادن آن می شود. از آن رو که در تمام وسایل برقی که روزانه با آن ها سر و کار داریم برد الکترونیکی وجود دارد، در نتیجه تقاضایی بالایی هم برای تعمیر آن ها وجود دارد که در صورت داشتن تخصص زیاد در آن و همچنین شرکت در دوره های آموزش تعمیرات برد الکترونیکی قادر خواهید بود به درآمد بالایی دست یابید.

لازم به ذکر است که مهارت و تجربه در این شغل نقش بسزایی را ایفا می کند و هرچه تخصص و دانش تعمیرکار در این حرفه بیشتر باشد، قادر به عیب یابی و تعمیر بردهای پیچیده تری خواهد بود و از این طریق می تواند دستمزد بیشتری را جهت تعمیرات دریافت نماید.

البته فراموش نکنید که فاکتورهای دیگری همچون سرعت عمل، مشتری مداری، تبلیغات، ضمانت ارائه خدمات و غیره نیز می توانند تاثیر زیادی بر درآمد شما داشته باشند. به طور کلی می توان درآمدی حدود 10 الی 25 میلیون تومان را برای شغل تعمیرات برد الکترونیکی در نظر گرفت.

ابزار و لوازم مورد نیاز برای تعمیرات برد الکترونیکی

از آن جایی که برد الکترونیکی دارای حساسیت بالایی می باشد و قطعات با ظرافت بسیار زیاد بر روی آن به وسیله اتصالاتی قرار گرفته اند، چنانچه نیاز به تعمیر پیدا کند، می بایست از ابزار مشخصی استفاده نمود. در دوره آموزش تعمیرات برد الکترونیکی مجتمع آموزشی برق ابزار و لوازم مورد نیاز این حرفه به شرکت کنندگان آموزش داده می شود که این ابزار عبارتند از:

  • هویه
  • هیتر
  • کف چین
  • سیم چین
  • گیره نگهدارنده برد
  • پنس
  • مولتی متر دیجیتال
  • منبع تغذیه
  • اسیلوسکوپ
  • سشوار صنعتی

مهارت های مورد نیاز تعمیرکار بردهای الکترونیکی

می دانیم که بردهای الکترونیکی اجزای بسیار حساس و پیچیده ای می باشند و تعمیرات آن ها بسیار تخصصی می باشد و حتما فرد تعمیرکار باید آموزش تعمیرات برد الکترونیکی را سپری کرده باشد و مهارت های مورد نیاز این حرفه را کسب نموده باشد. به همین منظور به شماری از مهارت های لازم در این شغل می پردازیم.

  • توانایی شناخت انواع بردهای الکترونیکی و ویژگی ها و کاربردهای هرکدام
  • شناخت قطعات مختلف قرار گرفته روی برد الکترونیکی
  • آشنایی و توانایی کار با لوازم و ابزارهای مختلف تعمیرات برد
  • دانستن تمامی مراحل تعمیرات برد الکترونیکی
  • توانایی عیب یابی و تعمیر بردهای ساده و پیچیده

بازار کار تعمیرات برد الکترونیکی

در حال حاضر بردهای الکترونیکی از جمله مهم ترین قطعات لوازم الکترونیکی و برقی می باشند و ایجاد اختلال در آن ها منجر به ایجاد مشکل در عملکرد آن و در نتیجه خرابی دستگاه می گردد. بردهای الکترونیکی هم همانند بسیاری از دستگاه ها و قطعات به مرور زمان مستعد مستهلک شدن می باشد و نیاز به تعمیر و یا حتی تعویض پیدا می کند. اما به دلیل آن که هزینه تعویض لوازم الکترونیکی زیاد می باشد، در صورت بروز مشکل ناشی از برد الکترونیکی بهتر است که تا حد امکان، بجای تعویض به تعمیر آن پرداخته شود.

از سوی دیگر، به دلیل آن که بردهای الکترونیکی دارای ساختار پیچیده ای می باشند، تعمیرات آن ها نیز مستلزم دانش و مهارت بالای یک متخصص است و افراد معمولی قادر به انجام آن نخواهند بود. به عبارت دیگر می توان گفت که یک کار انحصاری است که فقط افراد متخصص می توانند آن را انجام دهند، در نتیجه کافی است که با افزایش مهارت های تخصصی در این حرفه کسب و کار موفقی را رقم زد.

به طور کلی شغل تعمیرات برد الکترونیکی روزانه دارای مراجعه کنندگان بسیاری می باشد و بازار کار پر رونقی هم دارد. از آن جا که پیشرفت های زیادی را در زمینه بردهای الکترونیکی شاهد هستیم، می توان آینده شغلی بسیار خوبی را برای آن متصور شد.

شغل های مرتبط با  تعمیرات بردهای الکترونیکی

همه ما می دانیم که بردهای الکترونیکی در حوزه ها و صنایع بسیار گسترده ای قابل استفاده هستند. به دلیل آنکه از بردها در انواع وسایل روزمره اعم از بزرگ و کوچک استفاده می شود، می توان در مشاغلی مانند تعمیرات تجهیزات صنعتی، تعمیرات لوازم خانگی و تعمیرات موبایل به صورت تخصصی نیز مشغول به فعالیت شد. این امکان برای شما وجود دارد که چنانچه به هریک از مشاغل بالا نیز علاقه مند هستید، در دوره های مجتمع آموزشی برق شرکت نمایید.

نحوه ورود به شغل تعمیرات برد الکترونیکی

برای آنکه در حوزه تعمیرات برد بتوان به یک فرد متخصص تبدیل شد، راه های متفاوتی وجود دارد که به آن ها خواهیم پرداخت. یکی از این راه ها این است که در کنار یک فرد متخصص به عنوان کارآموز مشغول به کار شوید و با فوت و فن این حرفه آشنا شوید. البته این کاری زمان بر می باشد و در آن مباحث تئوری به شما آموزش داده نمی شود. راه دیگر تحصیل در رشته الکترونیک می باشد تا به طور کامل با تمامی مباحث از جمله قطعات مختلف و نحوه طراحی بردها  و تعمیرات آن ها آشنا شوید.

اما در این روش هم به مسائل عملی کمتر پرداخته می شود. روش دیگر شرکت در دوره های آموزش تعمیرات الکترونیکی است که راهی ساده و کوتاه مدت می باشد و به  دو صورت تئوری و عملی برگزار می شوند. آموزشگاه های زیادی وجود دارند که این دوره ها را برای سطح تحصیلات و سنین مختلف برگزار می کنند تا فرد به کسب مهارت در آن بپردازد.

مجتمع فنی برق نیز یکی از آموزشگاه های زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای کشور می باشد که در این دوره شما را با مباحثی همچون ساختار برد الکترونیکی، انواع آن و نحوه مونتاژ و طراحی بردها آشنا می کند.

سرمایه اولیه لازم برای ورود به شغل تعمیرات برد الکترونیکی

از جمله معضلاتی که در بدو شروع یک شغل، ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول می کند، میزان سرمایه اولیه مورد نیاز برای ورود به آن شغل می باشد. شغل تعمیرات برد الکترونیکی هم از جمله مشاغل فنی می باشد که برای ورود به آن به سرمایه زیادی برای شروع نیاز ندارد و تنها با در اختیار داشتن مبلغی حدود 5 الی 10 میلیون می توانید کار خود را آغاز نمایید. این سرمایه برای موارد زیر مورد استفاده قرار خواهد گرفت که عبارتند از:

  • هزینه شرکت در دوره آموزش تعمیرات برد الکترونیکی
  • هزینه تهیه و خریداری ابزار و لوازم مورد نیاز تعمیرات برد
  • هزینه رهن و یا اجاره نمودن کارگاه و مغازه

چالش های ورود به بازار کار تعمیرات برد الکترونیکی

از مهم ترین چالش هایی که به عنوان یک تعمیرکار برد ممکن است با آن مواجه باشید، تعمیرات بردهای پیچیده می باشد. معمولا در دستگاه های صنعتی و پیچیده تر، بردهای پیچیده تری نیز استفاده می شود که باید برای تعمیرات آن ها مهارت های خود را افزایش دهید. عیب یابی مهم ترین چیزی است که تعمیرکار باید  از آن آگاهی داشته باشد و در حداقل زمان ممکن و بدون آسیب رساندن به دیگر قطعات اقدام به تعمیر و یا تعویض در برد نماید.

چنانچه فردی به تعمیر بردهای الکترونیکی تسلط داشته باشد، قادر خواهد بود که به تعمیرات بردهای مختلف وسایلی همچون لباسشویی، یخچال و فریزر و غیره نیز بپردازد. چالش مهم دیگر در این حوزه سرعت پیشرفت تکنولوژی و ظهور دستگاه های الکترونیکی جدید می باشد. با عرضه دستگاه های مختلف الکترونیکی، ساختار بردهای الکترونیکی نیز دچار تغییر می شوند و نیاز است که تعمیرکار همواره اطلاعات خود را بروز حفظ نماید و از این تغییرات آگاهی داشته باشد چرا که در غیر این صورت قادر به انجام تعمیرات نخواهد بود.

برد الکترونیکی در هر دستگاهی حکم مغز آن دستگاه را دارد. فرمان ها از بردها صادر می شوند و با توسعه و پیشرفت فناوری روز به روز پیچیده تر از گذشته می گردند.

شناخت مفهوم مقاومت، هدایت الکترونیکی، جریان ها و مدارها همگی در قطعه ای کوچک با نام برد جمع شده است. افرادی که مایل به شرکت در دوره آموزش تعمیرات برد الکترونیکی هستند می بایست این مفاهیم را یاد بگیرند.

آموزش تعمیرات برد

خرابی بردهای الکترونیکی

معمولاً خرابی بردهای الکترونیکی برای هر دستگاهی پیش می آید. گاهی نوسان برق عامل این پدیده مخرب است. به همین دلیل همواره توصیه می شود که از محافظ های الکترونیکی استفاده کنیم.

خرابی بردهای الکترونیکی ممکن است بر اثر یک ضربه پدید آید، به طور مثال بعد از وارد آمدن ضربه به لپ تاپ بعضاً برد آن دچار اشکال می شود و دستگاه به کلی روشن نمی شود. تعمیر برد الکترونیکی تنها از عهده یک تعمیرکار خبره بر می آید.

پیش نیازهای آموزش تعمیرات برد الکترونیکی

پیش نیازهای آموزشی تعمیر بردهای الکترونیکی، دانش الکترونیک و مهارت کار کردن با ابزارهای سنجش اتصالات است.

به طور کلی یک تعمیرکار بردهای الکترونیکی بر طراحی برد مسلط نمی شود، بلکه او بیش از هر چیز بر عیب یابی اتصالات بردهای الکترونیکی مسلط می‌گردد تا بتواند دستگاه را تعمیر نماید و یا بخشی از قطعاتش را تعویض کند.

توجه داشته باشید که خرید یک برد کامل هزینه گزافی را بر دستان مصرف کننده خواهد گذاشت.

آموزش تعمیرات برد الکترونیکی در تهران

یک صفحه مدار چاپی یا PCB، مدار الکترونیکی را با هم نگه می دارد. PCB تکمیل شده با اجزای متصل یک مونتاژ مدار چاپی یا PCBA است. یک PCB چند لایه ممکن است تا 10 PCB انباشته داشته باشد.

هادی های مس آبکاری شده که از سوراخ هایی به نام ویاس عبور می کنند ، PCB های جداگانه را بهم متصل می کنند که مدار الکترونیکی سه بعدی را تشکیل می دهد.

شاید اصطلاح تراشه را شنیده باشید ، خصوصاً وقتی موضوع سخت افزار کامپیوتر مطرح شود. تراشه یک قطعه کوچک از سیلیکون است که معمولاً حدود یک سانتی متر مربع است.

یک تراشه ممکن است یک ترانزیستور منفرد باشد (قطعه ای از سیلیکون که سیگنال های الکتریکی را تقویت می کند یا به عنوان کلید روشن و خاموش در برنامه های رایانه ای عمل می کند).

همچنین می تواند یک مدار مجتمع باشد که از بسیاری از ترانزیستورهای بهم پیوسته تشکیل شده است. تراشه ها در یک محفظه پلاستیکی یا سرامیکی مهر و موم شده بسته بندی می شوند که بسته نامیده می شوند.

گاهی اوقات افراد از کل بسته به عنوان یک تراشه یاد می کنند ، اما تراشه در واقع درون بسته است.

مهمترین عناصر در مدار الکترونیکی ترانزیستورها هستند. دیودها تراشه های کوچکی از سیلیکون هستند که به عنوان شیر عمل می کنند تا جریان را فقط در یک جهت جریان دهند.

سایر قطعات الکترونیکی عناصر غیرفعال مانند مقاومت ها و خازن ها هستند. مقاومت ها مقاومت مشخصی را در برابر جریان ارائه می دهند و خازن ها بار الکتریکی را ذخیره می کنند.

سومین عنصر مدار غیرفعال اساسی ، سلف است که انرژی را به شکل یک میدان مغناطیسی ذخیره می کند. در مدارهای میکروالکترونیک به ندرت از سلف استفاده می شود ، اما در مدارهای قدرت بزرگتر معمول است.

آشنایی با تک تک تراشه ها و قطعات نام برده در بردهای الکترونیک، به همراه دیگر سرفصل های مرتبط، در دوره های آموزشی تعمیر بردهای الکترونیک، به کارآموزان تعلیم داده میشود.

از آن جایی که تمام وسایل الکتریکی دارای این نوع بردها هستند، پس شما بعنوان تکنسین تعمیر برد الکترونیک می توانید بازار بسیار خوبی داشته باشید. برای همین است که این شغل جزو مشاغل پرطرفدار است.

آموزش تعمیر بردهای الکترونیکی ماشین لباسشویی

همانطور که گفته شد دستگاه های برقی مختلف دارای برد الکترونیکی می باشند و در هر وسیله، وظیفه ای خاص را انجام می دهند.

ماشین لباسشویی یکی از وسایلی است که از برد الکترونیکی برخوردار بوده و نبود آن یا وجود مشکل در این قطعه باعث می شود تا دستگاه قادر به کار کردن نباشد.

در بسیاری از مواقع ممکن است با ایرادهای مختلفی در ماشین لباسشویی مواجه گردید که نشان از خراب بودن برد الکترونیکی دستگاه می باشد.

به عنوان مثال گاهی روشن نشدن ماشین لباسشویی، خاموش شدن ناگهانی دستگاه، صدای بیش از حد حین کار کردن و بسیاری از مشکلات دیگر می تواند ناشی از خراب بودن برد ماشین لباسشویی باشد.

خراب بودن برد را می توان مهم ترین مشکل در ماشین لباسشویی دانست که هزینه تعمیر آن هم به مراتب از تعمیر سایر قطعات بیشتر است.

در دوره های آموزشی تعمیرات برد در مجتمع آموزشی برق، به آموزش تعمیر بردهای الکترونیکی ماشین لباسشویی در برندهای مختلف نیز پرداخته می شود و کارآموزان می توانند به راحتی دستگاه را عیب یابی نموده و برد آن را تعمیر و در صورت نیاز تعویض نمایند.

آموزش تعمیر بردهای الکترونیکی ماشین ظرفشویی و پکیج دیواری

علاوه بر ماشین لباسشویی، وسایل الکترونیکی دیگر مانند ماشین ظرفشویی، انواع کولرها و پکیج های دیواری نیز از برد الکترونیکی برخوردار می باشند.

قطعات به کار  رفته در برد هر یک از این دستگاه ها با یکدیگر تفاوت داشته و منجر به انجام عملکردی خاص در دستگاه می گردد. به دلایل مختلف ممکن است برد الکترونیکی دستگاه های ذکر شده دچار خرابی یا سوختگی گردد که نیازمند تعمیر توسط تعمیرکار برد الکترونیکی می باشد.

مجتمع آموزشی برق در سرفصل های خود به آموزش تعمیر برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی، پکیج دیواری و کولر گازی می پردازد.

به طور کلی افرادی که در دوره های آموزشی تعمیرات برد شرکت می کنند و مدرک فنی و حرفه ای این رشته را دریافت می نمایند می توانند اقدام به راه اندازی مغازه تعمیرات برد و وسایل الکترونیکی بپردازند.

لازم به ذکر است که درآمدی که افراد از این طریق به دست می آورند بسیار بالا بوده و به همین دلیل این شغل را جزء مشاغل پولساز و درآمدزا می دانند.

آموزش تعمیرات برد کولر گازی

برد کولر گازی یک صفحه پلیمری است که بر روی آن قطعات الکترونیکی مختلف مانند خازن، مقاومت و … قرار گرفته اند. پیچیدگی این قطعه به قدری زیاد است که اگر فردی دارای پیش زمینه ای از الکترونیک نباشد قادر به عیب یابی و تعمیر آن نخواهد بود. برد الکترونیکی در کولر گازی اطلاعات را از سنسورهای مختلف دریافت کرده و فرمان لازم را به سایر قطعات کولر گازی ارسال می نماید. این قطعه به طور مستقیم به برق دستگاه متصل است و هرگونه ایرادی در آن می تواند منجر به از کار افتادن کولر گازی گردد.

خرابی رله، سوختن آی سی ها، سوختن ترانسفورماتور و رگولاتور، شل شدن فیش ها و سیم های برق، سوختن مقاومت ها، قطعی اتصال یا سوختن خازن ها و بسیاری از موارد دیگر از جمله ایراداتی است که ممکن است در برد الکترونیکی کولر گازی بروز نماید و نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد.

عیب یابی برد کولر گازی باید در ابتدا به صورت چشمی و بررسی اتصالات و قطعات مختلف صورت گرفته و در ادامه با استفاده از روش های مخصوص انجام گیرد و در نهایت قطعه های سوخته تعمیر یا تعویض شده و یا این که برد دستگاه به طور کلی تعویض گردد.

تست و اندازه گیری قطعات SMD و DIP روی برد اینورتر اسپلیت، آموزش کار با مولتی متر جهت تست و بررسی قطعات الکترونیکی قرار گرفته بر روی برد، بررسی برد کولر گازی از لحاظ ساختار، توانایی و رسم دیاگرام مدار، آموزش ولتاژ گیری برد اینورتر کولر گازی و عیب یابی مدار، معرفی قطعات روی برد و نحوه رسیدن به قطعه معیوب برد کولر، آموزش ارتباط رله ها و آی سی ها با پنل و موتور کولرگازی، پروگرام کردن و برنامه ریزی IC های ایپرام در بردهای اینورتر کولر و غیره از جمله سرفصل های است که توسط اساتید با تجربه و حرفه ای آموزشگاه، به کارآموزان آموزش داده می شود.

آموزش تعمیرات برد الکترونیکی صنعتی

بردهای الکترونیکی صنعتی دارای ساختار متفاوتی با بردهای معمولی بوده و نیاز است تا تعمیرات آنها توسط افرادی که دارای تخصص و مهارت بالایی می باشند صورت گیرد. از این بردهای الکترونیکی در تجهیزاتی که در صنایع مختلف به کار رفته اند، استفاده می گردد.

این دستگاه ها معمولا موظف به انجام کارهای سنگین در کارخانه بوده و به همین دلیل نیاز است تا بردهایی که در آنها به کار می رود به طور دقیقی طراحی شده باشد.

در بسیاری از موارد امکان خرابی این تجهیزات وجود داشته و ممکن است این مشکلات به دلیل خرابی برد دستگاه باشد. معمولا هزینه تعمیر بردهای صنعتی بسیار زیاد بوده و نیاز است تا تعمیرکار برد، زمان زیادی را برای تعمیر آنها صرف نماید.

آموزش تعمیر بردهای الکترونیکی صنعتی از دیگر مواردی است که در آموزشگاه مجتمع آموزشی برق به کارآموزان ارائه می گردد.

در نهایت افراد می توانند جذب صنایع و شرکت های مختلف شده و به عنوان نیروی تعمیرات بردهای الکترونیکی در شرکت مورد نظر استخدام گردند.

آموزشگاه تعمیر بردهای الکترونیکی

آینده شغلی و بازار کار مناسب این حرفه باعث شده تا آموزش های زیادی در سراسر کشور به ویژه تهران اقدام به برگزاری دوره های آموزشی در این زمینه کنند. اما در نظر داشته باشید که دوره های برگزار شده همگی از کیفیت یکسانی برخوردار نمی باشند.

مجتمع آموزشی برق زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای کشور اقدام به برگزاری دوره های آموزش تعمیرات برد الکترونیکی با سرفصل های مورد تایید، نموده است. لازم به ذکر است که این آموزشگاه دارای کارگاه های مجهز برای بخش عملی می باشد و مباحث به صورت تئوری و عملی در کنار هم ارائه می شوند. در پایان دوره مدرکی فنی به منظور اتمام دوره دریافت خواهید کرد که قابل استعلام و ترجمه می باشد.

آموزش تعمیرات برد الکترونیکی

کارشناسان مجموعه از طریق شماره های 66953016-021 – 66957313-021 اماده پاسخگویی به سوالات شما و ارائه مشاوره رایگان هستند.

4.9/5 - (7 امتیاز)
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • محمد گفت:

    سلام . آیا نمایندگی در شهرستان ها دارید؟

  • ابوالفضل طیبی گفت:

    سلام ببخشید من از صفر میخام شروع کنم و سخت افزار و برد و اتصالات سرکار نداشتم قبل شروع دوره نیاز هست کاری انجام بدم؟یا صفر تا صد رو تو دوره اموزش میبینم

  • ابوالفضل گفت:

    سلام من خیلی علاقه دارم . دوست دارم تو کلاس درسش شرکت کنم اما هزینه هاش زیاده ندارم

  • behrooz گفت:

    سلام من حدود ۲سال هطت که به طور جدی به میوله الکترونیک اشناشدم مطلب زیاد خوندم یک سری کلاس فشرده تعمیر ایسی یو ماشین رفتم اما در حال حاضر همه چی باز میکنم کلا تعمیرات به تجریه بستگی داره و تا خراب نکنی درست نمیکنی میخواستم بدونم کلاس طراحی و انالیز هم دارید مدارات الکترونیک رو میگم به صورت علمی و تفهیمی نه فقط عیب یابی عیب یابی که کار مولتی متره

    • امیر مشهدی گفت:

      بله تمامی کلاس ها به صورت کاملا عملی در کارگاه های مجهز برگزار می شود

  • عنایت گفت:

    سلام
    امیدوارم در آینده نزدیک دوره آموزشی بصورت مجازی هم تهیه کنید و از همین آموزشهای حضوری فیلمبرداری کنید تا افردای که در استانهای دیگر هستند هم بتوانند از این اموزشها بهره ببرند. باتشکر

    • hamed گفت:

      سلام دوست عزیز ، آموزشهای مجازی در حال حاضر تهیه شده و میتونید ازشون استفاده کنید. برای هماهنگی لطفا تماس بگیرید

WeCreativez WhatsApp Support
اگر درباره دوره های آموزشی سوالی دارید بصورت 24 ساعته پاسخگوی شما عزیزان هستیم.
سلام، چطور میتونم کمکتون کنم ؟