تهران - میدان انقلاب - روبه روی دانشگاه تهران - خیابان فخر رازی - نرسیده به خیابان جمهوری - ابتدای کوچه مهر - پلاک 4

آموزش نصب اعلام حریق

آموزش صفر تا صد اعلام حریق: نصب اعلام حریق از جمله موارد ضروری است که امروزه در ساختمان‌ها نیاز است و باید مورد استفاده قرار بگیرد. آموزش نصب اعلام حریق به دو بخش آموزش نصب اعلام حریق متعارف (کانونشنال) و آموزش نصب اعلام حریق آدرس پذیر دسته بندی می‌شود این دو نوع اعلام حریق از نظر عملکرد و قابلیت اطمینان باهم تفاوت زیادی دارند و نصب این دستگاه‌ها که شامل بخش‌های نقشه کشی، سیم کشی و لوله گذاری نیز می‌شود در مجتمع آموزشی برق به صورت عملی و کارگاهی انجام می پذیرد. دوستانی که قصد دارند شروع کنند اول دوره نصب اعلام حریق متعارف را باید بگذرانند.

تفاوت آموزش نصب اعلام حریق متعارف با آدرس پذیر چیست؟ اگر یک ساختمان کمتر از 20 واحد باشد از نصب اعلام حریق متعارف استفاده می کنیم و بالای 20 واحد از آدرس پذیر استفاده می کنیم و پیش نیاز نصب اعلام حریق آدرس پذیر، اعلام حریق متعارف است.

مباحث آموزشی این دوره شامل : کار با دتکتورها، سیم کشی، نصب تلفن کننده برای زنگ زدن، استانداردهای آتش نشانی و نحوه برنامه ریزی کامپیوتری را به شما در این دوره آموزش می دهند.

مباحث نصب اعلام حریق آدرس پذیر: معرفی انواع سیستم های اعلام حریق آدرس پذیر، روش آدرس دهی دستی و اتوماتیک قطعات، آموزش برنامه ریزی پنل مرکزی اعلام حریق آدرس پذیر، نصب دکتورهای حرارتی آدرس پذیر، آموزش نصب شستی اعلام حریق، نصب هشدار دهندهای نوری در اعلام حریق، نصب پایه ایزولاتور، عیب یابی و رفع انواع خطاهای پنل مرکزی، اجرای تست مختلف جهت عیبابی سیستم را بطور عملی در کلاس آموزش می بینید.

در قسمت نصب اعلام حریق متعارف مواردی مانند : آموزش نصب تجهیزات مرتبط با اعلام حریق متعارف از قبیل دتکتور، چراغ ریموت، شستی و … ، سیم کشی و نصب تجهیزات به صورت استاندارد و … بصورت صفر تا صد گفته میشود و در بخش نصب اعلام حریق آدرس پذیر مباحثی مانند: آموزش نصب و برنامه ریزی پنل به صورت دستی و با کامپیوتر ، نصب پنل های دو لوپ و چند لوپ و … بطور کامل آموزش داده می شود.

درباره دوره نصب سیستم اعلام حریق :

✔️ طول دوره نصب سیستم اعلام حریق 8 ساعت میباشد که بیش از 80% این زمان به صورت آموزش و تمرین عملی میباشد.

✔️ دوره آموزش نصب اعلام حریق در دو بخش آموزش نصب اعلام حریق آدرس پذیر و اعلام حریق متعارف برگزار میشود.

✔️  این دوره آموزشی از صفر تا صد و مبتدی تا پیشرفته برگزار میشود و به تمامی نکات بسیار ساده و بسیار پیشرفته پرداخته میشود.

✔️ دوره فنی حرفه ای نصب اعلام حریق مانند دیگر دوره های آموزش برق ساختمان چون : آموزش نصب دوربین مداربسته ، دوره آموزش نصب دزدگیر اماکن و … به صورت کاملاً عملی و در کارگاه مجهز به تعداد شرکت کنندگان و زیر نظر اساتید مجرب فنی حرفه ای برگزار میشود.

✔️ پس از اتمام دوره مدرک فنی حرفه ای معتبر و قابل استعلام از سازمان فنی حرفه ای کشور به شرکت کنندگان اهدا میشود که ضامن اشتغال و دریافت پروانه کسب شغل نصب اعلام حریق میباشد.

✔️ خوابگاه برای دانش آموزان راه دور (شهرستان) در نزدیکترین محل به آموزشگاه نصب سیستم های اعلام حریق معرفی میشود.

✔️ 30% تخفیف در هزینه دوره آموزش نصب اعلام حریق برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است.

ویدئو معرفی دوره نصب اعلام حریق

ویژگی های دوره نصب اعلام حریق

پشتیبانی نامحدود دوره

بعد از اتمام دوره آموزشی شما توسط کارشناسان و اساتید آموزشگاه به مدت نامحدود پشتیبانی خواهید داشت تا کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

مدرک فنی حرفه ای

پس از پایان دوره آموزشی به شما مدرک بین المللی فنی حرفه ای معتبر در ایران و خارج از کشور اعطا می گردد.

تجدید دوره رایگان

در صورت عدم یادگیری در یک دوره یا عدم توانایی شرکت به دلایل زمانی ، دوره بصورت رایگان برای شما برگزار خواهد شد.

دسترسی حمل و نقل عمومی

محل آموزشگاه دارای دسترسی آسان با مترو و اتوبوس های شهری و BRT می باشد.

کارعملی در کارگاه مجهز

برای یادگیری هر چه بهتر کارآموزان ، تجهیزات به روز صنعت در اختیار شما قرار گرفته تا با کار عملی مهارت لازم را کسب نمایید.

برگزاری دوره آنلاین

علاوه بر دوره های حضوری شما میتوانید در دوره های آنلاین آموزشگاه شرکت نمایید ، دوره مجازی تمامی سرفصلهای دوره حضوری را در بر میگیرد. - اطلاعات بیشتر : 66577392-021

سرفصل های آموزش نصب اعلام حریق

سرفصل های آموزش نصب اعلام حریق متعارف

✔️آموزش برق مقدماتی

✔️آموزش نصب پنل های تک زون، دو زون و بالاتر

✔️آموزش برنامه ریزی پنل مرکزی و انجام تست سالم بودن آن

✔️آموزش نصب تجهیزات مرتبط با اعلام حریق متعارف از قبیل دتکتور، چراغ ریموت، شستی و …

✔️آموزش نصب و برنامه ریزی تلفن کننده معمولی و سیم کارتی

✔️آموزش سیم کشی و نصب تجهیزات به صورت استاندارد

✔️آموزش استانداردهای محل نصب و استانداردها و ضوابط آتش نشانی

و…

نمایش بیشتر
سرفصل های آموزش نصب اعلام حریق آدرس پذیر

✔️آموزش برق مقدماتی

✔️آموزش نصب پنل های تک زون، دو زون و بالاتر

✔️آموزش برنامه ریزی پنل مرکزی و انجام تست سالم بودن آن

✔️آموزش نصب تجهیزات مرتبط با اعلام حریق متعارف از قبیل دتکتور، چراغ ریموت، شستی و …

✔️آموزش نصب و برنامه ریزی تلفن کننده معمولی و سیم کارتی

✔️آموزش سیم کشی و نصب تجهیزات به صورت استاندارد

✔️آموزش استانداردهای محل نصب و استانداردها و ضوابط آتش نشانی و …

نمایش بیشتر
نظرات کارآموزان
مشاوره دوره آموزشی
درخواست مشاوره تلفنی رایگان

شهریه دوره آموزش نصب اعلام حریق

نام دورهشهریه عادیشهریه با تخفیفشهریه خصوصیشهریه آنلاین
آموزش نصب اعلام حریق متعارف 4/160/000 تومان 3/200/000 تومان 6/000/000 تومان 2/200/000 تومان
آموزش نصب اعلام حریق آدرس پذیر 5/460/000 تومان 4/200/000 تومان 6/000/000 تومان 3/200/000 تومان

سوالات متداول آموزش نصب سیستم اعلام حریق

بله. یقینا یکی از مراحل یادگیری و آموزش صحیح برای کارآموزان انجام فعالیت عملی در کارگاه است. که این موضوع با در اختیار گذاشتن تجهیزات کامل برای کارآموزان صورت می پذیرد.

خیر. با توجه به انجام کار عملی بسیار در کارگاه توسط کارآموزان در طی دوره آموزشی و در اختیار داشتن اساتید مجرب و تجهیزات آموزشی کامل ، پس از پایان دوره بصورت مستقیم و بدون نیاز به دوره کارورزی می توانید وارد بازار کار شوید.

شروع تمام دوره ها برای کارآموزان با مباحث مقدماتی می باشد و در طی دوره پس از درک کامل کارآموز به تدریج مباحث تخصصی شده تا کاملا قابل فهم و درک باشد. با توجه به این موضوع برای شرکت در دوره توانایی خواندن و نوشتن کافیست و به مدرک یا پیشنیاز خاصی احتیاج نیست.

پشتیبانی آموزشی بصورت نامحدود است و پس از پایان دوره ارتباط آموزشگاه با کارآموز قطع نخواهد شد و کارآموزان می توانند با استاد دوره و مشاوران آموزشگاه برای دریافت پاسخ سوالات خود در ارتباط باشند.

سوالات متداول آموزش نصب اعلام حریق
مقالات مرتبط
دوره های پر طرفدار مجتمع آموزشی

معرفی جامع دوره فنی حرفه ای نصب اعلام حریق

طریقه نصب اعلام حریق در ساختمان از ۰ تا۱۰۰ : در سالیان اخیر با توجه به رشد شهرسازی در کشور و تمایل سازندگان به ساخت برج های مرتفع، خطرات مرتبط با آتش سوزی می توانند با شدت بیشتری به وقوع بپیوندند. در برج های بلند عواملی نظیر ازدحام هنگام تخلیه ساختمان در صورت بروز آتش سوزی و مسدود کردن راه های فرار، وجود کانال های عمودی بلند بین فضاهای مشترک و به وجود آمدن جریان هوا که باعث گسترش شعله های آتش می شود، و از سوی دیگر عدم دسترسی آسان گروه های امداد و نجات به محل آتش سوزی، می توانند باعث ایجاد تشدید فاجعه در زمان وقوع آتش سوزی شوند.

همانگونه که شاید بدانید، در حال حاضر مقرراتی برای نصب سیستم اعلام حریق با توجه به ضرورت آتش نشانی و به منظور حفاظت از جان و مال انسان ها ایجاد شده است. در نتیجه، نصب اعلام حریق در سال های اخیر گسترش یافته است. به همین خاطر، مجتمع آموزشی برق با توجه به نیاز روز جامعه در این حوزه اقدام به برگزاری دوره آموزش نصب اعلام حریق به دو صورت مجازی و حضوری نموده است.

لازم به ذکر است که در انتهای دوره مدرکی فنی و دو زبانه و همچنین قابل استعلام و ترجمه، دال بر اتمام دوره از سوی آموزشگاه و زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای دریافت می کنید که به شما امکان شروعی پر قدرت در بازار کار را می دهد.

سیستم اعلام حریق به منظور هشدار به ما در مواقع اضطراری طراحی شده است تا بتوانیم برای محافظت از خود ، کارمندان و عموم مردم اقدامی انجام دهیم. هشدار دهنده های آتش سوزی در دفاتر ، کارخانه ها و ساختمان های عمومی یافت می شوند و در زمان اضطرار به صدا در می آیند تا جان افراد را نجات دهد. از انواع دتکتورها میتوان دتکتورهای گرما، دود، مونوکسید کربن را نام برد. سیستم های اعلام حریق را نیز به چهار دسته مرسوم، آدرس پذیر، باهوش و بی سیم تقسیم می کنند.

اولین خط دفاعی خانه شما در برابر آتش سوزی و دود، باید مجموعه ای مطمئن از دتکتورهای دود باشد. این دستگاه ها، دود موجود در هوا را می گیرند و شما را از وجود آن آگاه می کنند. ایده این است که زنگ هشدار فعال می شود و به شما فرصت کافی می دهد تا از خانه خارج شوید و با آتش نشانی تماس بگیرید. آنها ضمن محافظت از دارایی شما ، شما و خانواده شما را ایمن نگه می دارند.

حتما در ساختمان های مختلف با سنسورهای مختلفی که در سقف نصب گردیده اند مواجه شده اید. این سنسورها اجزایی از سیستم اعلام حریق بوده که در کنار سایر اجزا مانند ردیاب ها، پنل اعلام حریق، نقاط تماس، صداگیرها و لوازم جانبی مختلف اقدام به ایجاد هشدار و آژیر در هنگام وجود آتش، دود یا مونوکسیدکربن می نمایند.

نحوه عملکرد این سیستم ها بدین صورت است که سیگنال از سنسور مورد نظر دریافت گردیده و به پنل اعلام حریق اعلام شده و در نهایت موجب به صدا درآمدن آژیرهای خطر و یا روشن شدن آب پاش ها می گردد.

نصب سیستم اعلام حریق کار راحتی نبوده و فرد باید اطلاعات پایه ای از رشته برق داشته باشد چرا که برای نصب آن در ابتدا باید سیم کشی به صورت دقیق و اصولی صورت گرفته و در ادامه به نصب اجزای مختلف سیستم اعلام حریق پرداخته شود. عدم نصب صحیح این سیستم ها می تواند منجر به خسارات بسیاری شده و هزینه های زیادی را به دنبال داشته باشد. به همین دلیل است که این کار حتما بایستی توسط نصاب سیستم اعلام حریق صورت گرفته و این حرفه از مشاغل پرطرفدار در میان افراد مختلف می باشد.

انواع سیستم های اعلام حریق از نظر تجهیزات

سیستم اعلام حریق انفرادی

به سیستمی گفته می شود که آتش سوزی را در محل آن حس می کند و در همان محل با صدای آژیر و همچنین چراغ چشمک زن حادثه را اطلاع می دهد.

سیستم اعلام حریق مرکزی

در این نوع، قسمت هایی به منظور نصب شستی و دتکتورها انتخاب می شوند تا در صورت حریق، یکی از دتکتورها به صدا در می آید و محل وقوع را بر روی دستگاه مرکزی با یک لامپ روشن نشان می دهد. علاوه بر این بر روی سر درب محل وقوع آتش سوزی، یک چراغ به صورت چشمک زن افراد را از حادثه مطلع می سازد.

سیستم اعلام حریق آدرس پذیر

اصل تشخیص یک سیستم آدرس پذیر همانند سیستم مرسوم یا کانوشنال است. با این تفاوت که به هر آشکارساز یک آدرس مشخص داده می شود (معمولاً با استفاده از یک سوئیچ dip) و صفحه کنترل می تواند دقیقاً مشخص کند که کدام یک از آشکارسازها یا نقاط تماس زنگ هشدار را شروع کرده است. مدار تشخیص بصورت یک حلقه سیم کشی می شود و ممکن است حداکثر 99 دستگاه به هر حلقه متصل شوند.

معمولاً نصب این حلقه با ماژولهای جداسازی حلقه به گونه ای است که حلقه به منظور اطمینان از اتصال کوتاه یا خطای منفرد، فقط باعث از بین رفتن قسمت کوچکی از سیستم می شود. اجازه می دهد بقیه سیستم به طور عادی کار کند. اگر ارتباط یک طرف سیم با کنترل پنل قطع گردد، سیستم از سمت دیگر تغذیه شده و با جابه جایی سیگنال ها به کار خود ادامه می دهد.

همین ویژگی منحصر به فرد سیستم های اعلام حریق آدرس پذیر باعث شده بسیاری از سازمان ها و افراد خواهان نصب آن در دفترها و منازل خود باشند.

سیستم اعلام حریق زیتکس

نصب و راه اندازی این سیستم اعلام حریق زیتکس به دقت بالایی نیاز دارد. مراحل نصب بصورت زیر است:

  1. نقشه خوانی

  2. نصب دتکتور ها

  3. نصب شاسی ها

  4. نصب آژیرها

همانطور که ذکر شد، در انجام هر یک از مراحل باید دقت و حوصله زیادی به خرج دهید. پیشنهاد ویژه این است که حتما در دوره های آموزش نصب این سیستم ها شرکت کرده، سپس با استفاده از راهنمای نصب، اقدام به انجام آن کنید. شما در دوره های آموزشی تمامی مراحل را بصورت عملی زیر نظر استاد، انجام خواهید داد. بنابراین در انتهای دوره، یقینا توانایی نصب را خواهید داشت.

سیستم اعلام حریق آریاک و تسلا

دو برند دیگر در سیستم های اعلام حریق، توسط شرکت های تسلا و آریاک تولید و عرضه می شوند. در مجموع، نصب همه سیستم های اعلام حریق، به یک روش انجام می شود. جز در مواردی جزئی که به خاطر اجزای داخلی هر یک از سیستم ها، مقداری تفاوت ایجاد می کند. اکر شما از جمله طرفداران این شغل هیجان انگیز و بسیار با اهمیت هستید، کافیست در کلاس آموزش نصب اعلام حریق، با هر برندی، شرکت کرده و اطلاعات و دانسته های خود را در این زمینه تکمیل کنید.

در نتیجه ، شما به فردی متخصص تبدیل خواهید که می تواند بهترین عملکرد را برای سازمان ها، ادارات، فروشگاه ها، منازل مسکونی و هر جای دیگری که موجود زنده ای در آن زندگی می کند و نیاز به امنیت دارد، داشته باشید.

انواع سیستم اعلام حریق از نظر حفاظتی

پیش از شروع طراحی و انتخاب نمودن تجهیزات اعلام حریق ممکن است که این سوال در ذهن شما نقش ببندد که چرا این نوع سیستم در ساختمان ها و اماکن مختلف نیاز است. به عنوان دو علت اساسی برای این موضوع می توان به محافظت از جان و محافظت از اموال و یا هردوی آن ها اشاره نمود.

به طور کلی، جواب این سوال بالا به نوع کاربری ملک مورد نظر بر میگردد. در ساختمان های مرتفع و بزرگ از این سیستم ها برای اطلاع رسانی به ساکنین از حریق بوجود آمده و اعلام وضعیت اضطراری بکار گرفته می شود.

به طور کلی، سامانه اعلام حریق یک شبکه متشکل از سنسورهای خودکار کشف حریق، کلیدهای اعلام دستی، و تجهیزات مورد نیاز اعلام حریق را بر روی فضای محافظت شده مورد نظر، اعمال می نماید که به عنوان چشم و زبان ساختمان عمل نموده و در صورت ایجاد حریق اعلام خطر کند.

سیستم اعلام حریق به منظور محافظت از اموال

در این نوع سیستم، هنگامی که آتش در مراحل ابتدایی خود قرار دارد، به صورت خودکار تشخیص داده می شود  و آژیر به صدا در می آید تا تیم های امداد و آتش نشانی خود را برسانند. در سیستم حفاظت از اموال به تجهیزات مختلفی مانند شستی ها، تابلوی کنترل مرکزی، نشان دهنده، آژیرها، تابلوهای تکرار و آشکارسازهای خودکار و همچنین محلی برای استقرار مسئول و نصب سیستم نیاز است. این نوع سیستم به دو صورت قابل انجام است:

  1. سیستم حفاظتی که تمام قسمت های ساختمان را پوشش دهد.
  2. سیستمی که تنها بخش هایی از ساختمان را که در معرض بیشتر آتش سوزی هستند را پوشش دهد.

سیستم اعلام حریق به منظور محافظت از جان افراد

نحوه کارکرد این نوع دستگاه به این صورت است که به موقع آژیر را به کار بیاندازد تا افراد فرصت کافی برای فرار از محل مورد نظر را داشته باشند. به این امر دقت داشته باشید که مسیر خروج حتما مشخص باشد چون اگر دامنه دید برای مسیر خروج کمتر از 10 متر باشد، به معنای تشخیص مسدود بودن مسیر می باشد. در این روش نیز سیستم محافظت از جان به صورت های مختلفی قابل تقسیم است:

  1. سیستم تمام بخش های ساختمان را تحت پوشش قرار دهد.
  2. سیستم حفاظت تنها بخش هایی از ساختمان را که در صورت بروز آتش سوزی خطرات جانی بیشتری را به همراه خواهد داشت در بر گیرد.
  3. تنها راهروها و فضاها و راه پله های اضطراری را پوشش دهد.
  4. سیستم به صورت دستی باشد که به یک فرد برای به کار انداختن آژیرهای آن نیاز است.

اجزای سیستم اعلام حریق

تجهیزات تشخیص حریق یا دتکتورها

دتکتورها از جمله وسایل الکترونیکی هستند که در طرح ها و اشکال مختلفی موجود هستند که قابل نصب در محل هایی مانند آشپزخانه، راهروها، اتاق ها، موتور خانه و غیره هستند که قادر به تشخیص محل آتش سوزی و اعلام موقعیت به مرکز کنترل می باشند.

دتکتور دودی

در برابر کمترین میزان دودی عکس العمل نشان می دهد.

دتکتور حرارتی

این نوع دتکتور نسبت به دما حساس است و هنگامی که طی آتش سوزی درجه حرارت محیط دچار تغییر شود، این نوع دتکتور فعال می شود.

دتکتور شعله ای

در این نوع دتکتور، امواج نوری که قابل دیدن نیستند و توسط آتش منتشر می شوند را تشخیص داده و فعال می شوند. دقت کنید که این نوع دتکتورها زاویه دید مشخصی دارند که هنگام طراحی باید به آن ها دقت نمود.

تجهیزات اعلام حریق

برای آگاه نمودن ساکنین نیاز به وسایل سمعی و بصری خاصی است که به طور کلی به سه دسته تقسیم بندی می شوند.

  • آژیر یا زنگ
  • فلاشر یا چراغ های نشانگر
  • شستی های اعلام حریق

مرکز کنترل و یا پنل مرکزی

در این مراکز کلیه وظایف به وسیله ریزپردازنده ها انجام می شوند و تمامی لامپ های اعلام خبر، وسایل صوتی خبر دهنده، شستی ها، سیم کشی دتکتورها، منابع تغذیه و غیره به مرکز کنترل متصل می شوند.

تجهیزات جانبی دیگر برای قدرتمند نمودن سیستم

  • منبع تغذیه (PSU)
  • برد الکترونیکی
  • LED های نشانگر
  • مگنت نگهدارنده
  • ترمینال های اتصال
  • شستی های کنترل
  • بیزر اشکال داخلی تابلو
  • سوئیچ قفل کردن تابلو

دوره نصب سیستم اعلام حریق

در سالیان اخیر، نصب و راه اندازی اعلام حریق در ساختمان ها و مراکز بزرگ و به ویژه مرتفع الزامی شده است زیرا تا حدودی می تواند از بروز خطراتی همچون آتش سوزی و حریق جلوگیری کند. به همین خاطر، بازار کار این شغل با رونق خوبی مواجه بوده است.

مجتمع آموزشی برق توانسته است با بهره گیری از اساتید و کادر مجرب خود، دوره های عملی و تئوری آموزش نصب اعلام حریق را به گونه ای که مناسب ورود کارآموزان به بازار کار پس از پایان دوره است، را برگزار نماید. در این دوره تمامی مباحث مربوط به مراحل نصب سیستم های اعلام حریق آدرس پذیر، متعارف و غیره آموزش داده می شود.

کار عملی حین دوره نصب اعلام حریق

یک نصاب حرفه ای باید قادر به تشخیص تفاوت بین انواع مختلف دتکتورها باشد و مکان های مورد استفاده هریک را بداند. علاوه بر این با نحوه اتصال آژیر بر روی پنل مرکزی آشنا باشد. تمامی این مهارت ها پایه و اصول سیم کشی ساختمان را تشکیل می دهند.

اما در نظر داشته باشید که کابل کشی اعلام حریق کار چنان ساده ای هم نیست و نیاز به دقت بالایی دارد. امر مهم دیگر، موقعیت یابی آژیرها، دتکتورها و شستی اعلام حریق می باشد که همگی در زون بندی و نقشه کشی ساختمان بررسی خواهند شد.

آموزش مجازی و آنلاین سیستم اعلام حریق

در سالیان اخیر با توجه به استقبال روز افزون افراد از دوره های مجازی و آنلاین باعث شده که مجتمع آموزشی برق دوره های خود را به صورت آنلاین هم تشکیل دهد. یکی از دوره های پر طرفدار که به صورت مجازی برگزار می شود، دوره آموزش آنلاین نصب اعلام حریق می باشد.

یکی از دلایل محبوبیت دوره های مجازی عدم نیاز به طی مسافت های طولانی و همچنین قرار گرفتن در معرض آلودگی ها به ویژه در شرایط کنونی کرونا می باشد. به علاوه می توان تا حد زیادی در هزینه های رفت و آمد و زمان و همچنین انرژی صرفه جویی نمود.

با شرکت در دوره آنلاین نصب اعلام حریق مجتمع آموزشی برق قادر خواهید بود به ویدئوهای ضبط شده این مجموعه طی جلسات تفکیک شده دسترسی داشته باشید. لازم به ذکر است که فیلم های مربوطه به وسیله تیمی حرفه ای و با استفاده از دوربین های فیلمبرداری با کیفیت ضبط شده اند و در اختیار کارآموزان محترم قرار می گیرند.

به همین خاطر کارآموزان قادر خواهند بود که طی دفعات متعدد و هرموقع که نیاز به بازنگری مطالب داشتند از ویدئوها بازدید کنند. علاوه بر این در طی دوره این امکان وجود داردد که با استاد مربوطه در ارتباط باشید و پس از اتمام دوره نیز از پشتیبانی نامحدود آموزشگاه بهره ببرید.

بازار کار شغل نصب اعلام حریق

در قوانین کشورها به ویزه ایران، سازمان نظام مهندسی و آتش نشانی نصب اعلام حریق در برخی اماکن و ساختمان ها را اجباری نموده است. از جمله این اماکن می توان به ساختمان های تجاری که حداقل 500 متر هستند و تک واحدی می باشند، یا اماکنی که بیش از 300 متر مربع هستند و ورودی مشترک دارند، یا بیش از سه طبقه ارتفاع دارند و 300 متر مربع مساحت دارند و یا در نهایت اماکنی که کاربری مختلط دارند و بیش از 5 واحد هستند، اشاره نمود.

از همین رو، تمامی ادارات، شرکت ها و منازلی که ویژگی های بالا را دارا باشند ملزم به نصب انواع سیستم های اعلام حریق می باشند و از آن جا که نصب این گونه سیستم ها نیاز به تخصص و مهارت کافی دارد، بازار کار بسیار داغ بوده و در صورت پشتکار قادر به درآمدزایی بسیار بالا خواهند بود.

چنانچه به دنبال شغلی پر درآمد که بتواند آینده شما را تضمین کند و همچنین نیاز به فراگیری تخصص و مهارت در زمینه نصب اعلام حریق هستید، به شما توصیه می کنیم که در دوره آموزش نصب اعلام حریق شرکت نمایید.

سرمایه مورد نیاز برای ورود به شغل نصب اعلام حریق

در صورتی که فرد بخواهد کار اجرایی در زمینه نصب اعلام حریق را شروع کند، نیازی به سرمایه اولیه و فراهم کردن ابزار خاصی ندارد. تنها کافی است که در این حوزه از دانش به روز و رایج در دنیا برخوردار باشند و مهارت های فنی و عملی خود را گسترش دهند.

اما به طور کلی می توان گفت که این رشته به مبلغ زیادی برای شروع کار نیاز نخواهد داشت و به همین خاطر می تواند گزینه ای مناسب برای اشخاصی باشد که به دنبال یک کسب و کار سودآور و بدون نیاز به سرمایه زیاد می باشند.

درآمد نصب اعلام حریق

معمولا نصاب اعلام حریق قادر خواهد بود که از چندین روش از شغل نصب اعلام حریق اقدام به کسب درآمد نمایند. یکی از این روش ها در مرحله پیش از راه اندازی می تواند باشد به صورتی که می توان با مشاوره دادن و نقشه کشی کردن مدارهای اعلام حریق به کسب درآمد پرداخت. روش دیگر این است که طی مرحله نصب و راه اندازی کسب درآمد نمود. علاوه بر این، با اخذ حق الزحمه سرویس های ماهانه و سالانه سیستم می توان به درآمد رسید.

در پایان باید گفت که چنانچه علاوه بر نصب و اجرا بتوانید به فروش لوازم و تجهیزات اعلام حریق هم بپردازید، درآمد شما می تواند تا دو برابر افزایش بیابد.  اما همواره به این نکته توجه کنید که هرچه به کسب مهارت بیشتر بپردازید و تجربه شما در این زمینه بیشتر شود، می توانید کسب و کار سودآورتری را داشته باشید.

به یاد داشته باشید که در هر شغلی می توان پیشرفت داشت که حرفه نصب اعلام حریق نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد و فرد با افزایش مهارت های خود می تواند پروژه های بزرگ تری دریافت نموده و به طبع آن درآمد بالاتری کسب کند. اما به هیچ عنوان از تاثیر تبلیغات و تعامل با مشاغل مرتبط با این حوزه غافل نشوید. شما می توانید با پیمانکاران و مهندسان ساختمان و نیز برج سازان همکاری نمایید و روابط کاری موثری را ایجاد کنید.

چگونه به  کسب مهارت در شغل نصب سیستم اعلام حریق پرداخت؟

اما روش وارد شدن به شغل نصب سیستم های حریق چه می باشد و چگونه باید نسبت به راه اندازی این حرفه اقدام نمود؟ با توجه به این که متقاضیان زیادی برای ورود به این حرفه وجود دارند، سازمان فنی و حرفه ای اقدام به برگزاری دوره های آموزشی نصب سیستم های اعلام حریق از طریق آموزشگاه های وابسته نموده است. مزیتی که این دوره های آموزشی دارند وجود آموزش ها به صورت تئوری و عملی توسط اساتید با تجربه در این کار می باشد.

آموزش ها به گونه ای است که ویژه بازار کار بوده و افراد پس از پایان دوره قادر به انجام کار به صورت مستقل می باشند. سرفصل هایی که آموزش داده می شود تمامی مباحث مفید و کاربردی را در بر گرفته و افراد در پایان قادر به دریافت مدرک معتبر فنی و حرفه ای نصب سیستم اعلام حریق می باشند.

کوتاه بودن طول مدت این دوره های آموزشی و عدم محدودیت سنی و تحصیلاتی که برای آن وجود دارد باعث شده تا افراد زیادی تمایل به انجام ثبت نام در این کلاس ها و کسب مهارت های مرتبط با نصب اعلام حریق داشته باشند. در هر دوره، تعداد زیادی نیروی متخصص وارد بازار کار گشته و سهم بزرگی را در نصب سیستم های اعلام حریق در پروژه های مختلف ایفا می نمایند.

5/5 - (1 امتیاز)
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • E گفت:

    درود بر شما خسته نباشید
    ببخشید بنده شهرستان هستم و امکان حضوری کلاس اومدن ضعیف هست برام میخواستم ببینم امکان دریافت اموزش به صورت ویدیویی هست یا خیر
    متشکر

    • امیر مشهدی گفت:

      سلام و درود بر شما، بله ثبت نام دوره های مجازی هم وجود دارد

شهریه دوره نصب اعلام حریق متعارف:3/200/000 تومان: دوره نصب اعلام حریق آدرس پذیر: 4/200/000 تومان
WeCreativez WhatsApp Support
اگر درباره دوره های آموزشی سوالی دارید بصورت 24 ساعته پاسخگوی شما عزیزان هستیم.
سلام، چطور میتونم کمکتون کنم ؟