تهران - میدان انقلاب - روبه روی دانشگاه تهران - خیابان فخر رازی - نرسیده به خیابان جمهوری - ابتدای کوچه مهر - پلاک 4

آموزش هوشمند سازی ساختمان

اگر به رشته برق ساختمان علاقه دارید دوره هوشمندسازی ساختمان می‌تواند به شما کمک کند تا شغل خودتان را گسترش دهید و دانش بروزی از رشته برق داشته باشید. در این دوره به شما آموزش‌های لازم جهت طراحی و اجرای نقشه‌های مختلف برق هوشمند ساختمان داده می‌شود. با تجهیزات هوشمندسازی آشنا می‌شوید و یاد می‌گیرید هرکدام از آن‌ها را در سیستم BMS ساختمان چطور استفاده کنید.

همچنین در طول دوره کارهای عملی با تجهیزات سیمی و بی‌سیم، هوشمندسازی ساختمان توسط کارآموزها انجام شده و پروژه‌ها و سناریوهای مختلف برق هوشمند در کلاس راه‌اندازی و آزمایش می‌شوند. در تدوین سرفصل‌های این دوره سعی شده است تا اطلاعات کاربردی برای ورود به بازار کار برای شما در اختیار قرار گیرد.

آموزش هوشمند سازی ساختمان (Building management system : BMS) در آموزشگاه مجتمع آموزشی برق با پروتکل های مطرح به صورت تخصصی و عملی برگزار می گردد. در این کارگاه آموزشی هنرجویان با نصب و برنامه نویسی تجهیزات هوشمند سازی منازل از نزدیک آشنا شده و سناریوهای مختلف را نصب و برنامه نویسی خواند کرد. در دوره آموزش هوشمند سازی ساختمان به صورت کامل به پروتکل های سیمی و بی سیم پرداخته خواهد شد.

توجه داشته باشید که پیش نیاز این دوره رشته برق کشی ساختمان درجه 2 است. شما کارآموزان عزیز پس از گذراندن دوره برق درجه 2 برای آموزش دوره هوشمند کردن از طریق اس ام اس، وای فای،بلوتوث، که مصل هوشمند کردن دوربین، اعلام حریق، تهویه ساختمان،سیستم گرمایش روشنایی  و… می توانید اقدام کنید.

مدت زمان این دوره 20 الی 25 ساعت است که صفر تا صد این دوره عملی توسط اساتید مجرب در مجتمع آموزشی برق برگزار می شود.

درباره دوره هوشمند سازی ساختمان باید بدانید که :

✔️ این دوره به صورت صفر تا صد و از مبتدی تا پیشرفته برگزار میشود و به تمامی مباحث و مطالب کلی و جانبی آن برگزار میشود.

✔️ دوره هوشمندسازی همانند دیگر دوره های آموزش برق ساختمان چون : آموزش نصب کولر گازی ، آموزش نصب دوربین مداربسته ، آموزش سیم پیچی و … به صورت حضوری و کاملاً عملی در کارگاه های مجهز به تجهیزات هوشمند سازی به تعداد شرکت کنندگان و زیر نظر اساتید مجرب فنی حرفه ای برگزار میشود.

✔️ پس از پایان دوره، مدرک فنی حرفه ای هوشمند سازی قابل استعلام از سازمان فنی حرفه ای کشور و قابل ترجمه به شرکت کنندگان دوره اهدا میشود که میتواند ضامن اشتغال آنها در حرفه هوشمند سازی منازل باشد.

✔️ خوابگاه برای شرکت کنندگان راه دوره (شهرستان) در نزدیکترین محل به آموزشگاه هوشمند سازی ساختمان مجتمع آموزش برق معرفی می شود.

✔️ 30% تخفیف در هزینه دوره هوشمندسازی در نظر گرفته شده است.

سرفصل‌های هوشمندسازی ساختمان در مجتمع آموزشی برق 

  • آموزش هوشمندسازی با plc لوگو
  • آموزش هوشمدسازی ساختمان بصورت سیمی و بیسیم
  • آموزش هوشمندسازی با اس‌ام‌اس و بلوتوث
  • هوشمندسازی از طریق وای فای
  • هوشمندسازی با برند برادلینک
  • آموزش کنترل دما و رطوبت
  • آموزش سناریو نویسی
  • آموزش کنترل روشنایی‌های برقی و سرمایشی و گرمایشی
  • آموزش اصول طراحی سیستم‌های هوشمند برای مجتمع‌های تجاری و مسکونی

 

 

فیلم معرفی دوره آموزش هوشمند سازی ساختمان

ویژگی های آموزش هوشمند سازی ساختمان

پشتیبانی نامحدود دوره

بعد از اتمام دوره آموزشی شما توسط کارشناسان و اساتید آموزشگاه به مدت نامحدود پشتیبانی خواهید داشت تا کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

مدرک فنی حرفه ای

پس از پایان دوره آموزشی به شما مدرک بین المللی فنی حرفه ای معتبر در ایران و خارج از کشور اعطا می گردد.

تجدید دوره رایگان

در صورت عدم یادگیری در یک دوره یا عدم توانایی شرکت به دلایل زمانی ، دوره بصورت رایگان برای شما برگزار خواهد شد.

دسترسی حمل و نقل عمومی

محل آموزشگاه دارای دسترسی آسان با مترو و اتوبوس های شهری و BRT می باشد.

کارعملی در کارگاه مجهز

برای یادگیری هر چه بهتر کارآموزان ، تجهیزات به روز صنعت در اختیار شما قرار گرفته تا با کار عملی مهارت لازم را کسب نمایید.

برگزاری دوره آنلاین

علاوه بر دوره های حضوری شما میتوانید در دوره های آنلاین آموزشگاه شرکت نمایید ، دوره مجازی تمامی سرفصلهای دوره حضوری را در بر میگیرد. - اطلاعات بیشتر : 66577392-021

سرفصل های آموزش هوشمند سازی ساختمان

آموزش هوشمند سازی ساختمان
  • ارائه مفاهیم برق کشی ساختمان مرتبط با هوشمند سازی ساختمان
    ارائه مفاهیم برق کشی ساختمان مرتبط با هوشمند سازی ساختمان: از جمله مقدمات در شروع دوره آموزش هوشمند سازی ساختمان، آشنا کردن کارآموزان با اصول برق کشی ساختمان و تجهیزات آن مانند سیستم روشنایی، تایمرها، سنسورها، کلید ها و پریزهای هوشمند و … است.
  • ارائه آموزش هایی در زمینه پروتکل های Tis و Kns در صنعت BMS
    در این بخش با عملکرد پروتکل هایی مثل kns آشنا خواهید شد. به علاوه در مورد پروتکل های بی سیم و مدارات هوشمند ساختمان مطالبی خواهید آموخت.
  • ارائه آموزش هایی برای برنامه نویسی در محیط های برنامه نویسی برندهای مطرح
    کار با نرم افزارهای برنامه نویسی مختلف، در مرحله بعد از نصب تجهیزات هوشمند سازی ساختمان، اولویت دارد که در این قسمت آموزش های لازم ارائه می شود. در این آموزش ها نحوه نوشتن سناریو و ارتباط بین اشیاء گنجانده شده است.
  • معرفی و ارائه آموزش هایی در زمینه بردهای رله ای کنترل از راه دور
    کنترل این بردهای پرکاربرد در هوشمندسازی ساختمان، از طریق اپلیکیشن های اندروید و یا بلوتوث انجام می شود که در این قسمت کارآموزان با این مبحث آشنا می شوند.
  • آموزش پیاده سازی و برنامه نویسی سناریوها
    در هوشمند سازی ساختمان سناریوهایی مختلفی مانند کارکرد سیستم روشنایی، سیستم اعلام حریق،سیستم امنیتی، پخش موزیک، کنترل لوازم آشپزخانه و… نوشته می شود که برخاسته از سلیقه یا خلاقیت افراد است. در این بخش پیاده سازی این سناریوها را خواهید آموخت.
  • یادگیری هوشمند سازی انواع ساختمان ها مانند ساختمان های تک واحدی، چند واحدی ، آپارتمان ها و برج ها:
    در جلسه مربوط به این سرفصل، نحوه هوشمند سازی ساختمان های تک واحدی و آپارتمان ها، به کارآموزان آموزش داده می شود.
  • یادگیری کار با plc logo و هوشمند سازی ساختمان با سایر کنترل کننده ها
    کنترل روند هوشمندسازی از طریق ابزارهای کنترلی مختلف صورت میگیرد که plc logo  یکی از دقیق ترین آن ابزارهاست. همچنین در این بخش آشنایی با تلگرام کنترلر نیز صورت می گیرد.
  • یادگیری اصول سیم کشی و کنترل با استفاده بلوتوث، وایرلس و ریموت کنترل
    نصب و سیم کشی تجهیزات هوشمند سازی ساختمان ، به ویژه ابزارهای کنترلی، از مهم ترین مراحل آموزش هوشمند سازی ساختمان است که در این دوره کارآموزان با انجام کارهای عملی، آن را فرا می گیرند.
  • یادگیری تکنیک های کنترل یک ساختمان هوشمند با استفاده از نرم افزارهای اندروید و اینترنت
    مجهز کردن ساختمان به تجهیزات هوشمند با نصب و برنامه ریزی آن ها، به پایان نمی رسد. بلکه ساختمان هوشمند نیاز به کنترل هایی دارد که مدرسین دوره ها با شبیه سازی موقعیت های مختلف از یک ساختمان، کارآموزان را با انواع روش های کنترلی آشنا می کنند و …
نمایش بیشتر
نظرات کارآموزان
مشاوره دوره آموزشی
درخواست مشاوره تلفنی رایگان

شهریه آموزش هوشمند سازی ساختمان

نام دورهشهریه عادیشهریه با تخفیفشهریه خصوصیشهریه آنلاین
آموزش هوشمند سازی ساختمان 5/500/000 تومان 4/500/000 تومان 7000000 تومان

سوالات متداول دوره هوشمندسازی خانه

بله، کارآموزان در کارگاه های مجهز، تحت نظر استاد دوره، انواع آموزش های لازم و کارهای عملی را به صلاح دید مدرس، دریافت می کنند و انجام می دهند.

بله. سرفصل های دوره، زیر نظر کارشناسان مجرب، طراحی و برنامه ریزی شده اند؛ طوری که هر شخص شرکت کننده، در صورت دریافت کامل آموزش ها، پس از اتمام دوره، می تواند شروع به کار و کسب درآمد کند.

مطالب آموزشی در این دوره، از سطح مقدماتی شروع شده و کم کم با توجه به سطح درک کارآموزان به سوی پیشرفته شدن پیش می رود. بنابراین سواد خواندن و نوشتن، برای استارت دوره کفایت می کند.

کارآموزان می توانند پس از اتمام دوره خود، برای دریافت مشاوره در ارتباط با مهارت کسب شده و بازارکار، با آموزشگاه در ارتباط باشند و از پشتیبانی نامحدود ما بهره ببرند.

سوالات متداول آموزش هوشمند سازی ساختمان
مقالات مرتبط

معرفی جامع دوره هوشمند سازی ساختمان (BMS)

اتوماسیون خانه بخشی از اتوماسیون ساختمان برای یک خانه است که به آن خانه هوشمند نیز می گویند. این سیستم عمدتا کنترل و اتوماسیون گرمایش، تهویه، تهویه مطبوع (HVAC)، روشنایی، امنیت و لوازم خانگی را کنترل می کند.

معرفی اینترنت اشیا اتوماسیون خانه را ساده تر و جذاب تر می کند، به کاربران امکان می دهد خانه خود را از طریق تلفن از هر کجا کنترل کنند و همزمان می توانند بر روی کنش ها نیز کنترل داشته باشند. اگرعلاقه دارید که در هوشمند سازی ساختمان آموزش های لازم را دریافت کنید و سپس به دنیای شغلی این بیزینس وارد شوید تا ادامه ی مطلب که توسط سایت آموزش برق گردآوری شده استبا ما همراه باشید.

دوره آموزش هوشمند سازی ساختمان

در دوره آموزش هوشمند سازی ساختمان کارآموز صفر تا صد مباحث هوشمند سازی ساختمان را یاد میگیرد و می تواند پس از اتمام دوره و دریافت آموزش های علمی و عملی برای ورود به دنیای کار در این زمینه آماده شود

آموزش خانه هوشمند BMS (بی ام اس)

جهان با اجرای سیستم های پیشرفته اتوماسیون هوشمندتر و سبزتر می شود. سیستم های مدیریت ساختمان یا BMS منجر به کنترل بهینه تر منابع، امنیت بالا و سهولت دسترسی از هرجایی می شود. اینترنت چیزهایی که با مشارکت های بزرگ فناوری آغاز می شود، دنیایی هوشمند ایجاد می کند که فقط با یک کلیک قابل کنترل است.

فقدان تکنسین های آموزش دیده BMS منجر به طراحی و اجرای نامناسب می شود. این صنعت به دنبال تکنسین های ماهر است که بتوانند تمام نیازهای بخش BMS را برآورده کنند. دوره آموزش هوشمند سازی ساختمان که توسط گروه آموزشی آموزش برق انجام میشود، یک فرصت طلایی برای افزایش قابلیت اشتغال شما در اتوماسیون خانگی و بخش BMS است.

به دلیل کمبود تعداد داوطلبان آموزش دیده، قادر به تأمین نیازهای صنعت در تکنسین های واجد شرایط BMS نیستیم. از این فرصت طلایی استفاده کنید و به کار خود در صنعت اتوماسیون همیشه در حال رشد اطمینان دهید.

آموزش هوشمند سازی ساختمان در تهران

در سال های اخیر ، مفهوم ساختمان های هوشمند (IBs) ، به دلیل پتانسیل هایی برای ارائه طراحی های خلاقانه و فن آوری های نوظهور در جهت حداکثر راحتی و رفاه ساکنان، به طور فزاینده ای محبوب شده است.

در طول 20 سال گذشته ، بسیاری از ساختمان های مختلف دارای برچسب های هوشمند بوده اند. با این حال ، استفاده از هوش در ساختمان ها هنوز توانایی واقعی خود را ارائه نمی دهد. برای سه دهه گذشته ، ساختمانهای به اصطلاح هوشمند (IBs) فقط یک چارچوب مفهومی برای نمایش ساختمانهای آینده بودند.

با این حال ، امروزه IBS به سرعت در حال تبدیل شدن به عناصر ذاتی سیاست های تأثیرگذار برای طراحی و توسعه ساختمان های آینده هستند. بدون شک ، انتظار می رود مناطق شهری بسیار تحت تأثیر IBS قرار گیرند تا رشد هوشمند ، توسعه سبز و محیط های سالم را تقویت کنند.

کاهش هزینه های عملیاتی از طریق کارایی در مدیریت انرژی و قابلیت “کاربر گرا” بودن شامل بهبود ایمنی ، بهداشت و رفاه ، از دیگر اهداف مهم IBS است. تفسیرهای مختلف از IB ها توجهات را به معنای هوش در زمینه IB، جلب می کنند. سه مولفه اساسی هوش فناوری ، عملکرد و اقتصاد هستند . هوش IBS را می توان طبق مشخصات زیر طبقه بندی کرد :

  • سازگاری با محیط زیست – طراحی پایدار برای صرفه جویی در مصرف انرژی و آب ؛ دفع زباله موثر آلودگی صفر
  • استفاده از فضا و انعطاف پذیری.
  • کیفیت ارزشی برای کل هزینه های اقتصادی اقتصادی
  • سلامتی و رفاه انسان
  • کارایی و اثربخشی کار
  • اقدامات ایمنی و امنیتی – آتش سوزی ، زلزله ، فاجعه و آسیب های ساختاری
  • فرهنگ؛ انتظارات مشتری را برآورده می کند
  • فناوری نوآورانه موثر
  • فرآیندهای ساخت و مدیریت
  • بهداشت و بهداشت

یک ساختمان هوشمند به اطلاعات بلادرنگ در مورد ساکنان خود نیاز دارد تا بتواند به طور مداوم سازگار شود و پاسخ دهد. در طراحی IBS ، تمرکز بر سنجش انتظار می رود.

ادغام اطلاعات بیشتر در IBS بسیار به استفاده از سنسورهای پیشرفته تعبیه شده بستگی دارد ، که می تواند منجر به شناسایی و جمع آوری اطلاعات فیزیکی هنگام انتقال اطلاعات گرفته شده به سیستم های کنترل شود. روش های مختلفی وجود دارد که یک ساختمان هوشمند می تواند در هزینه خود صرفه جویی کند.

بیشتر شامل عملکرد بهینه و افزایش کارایی است:

  • تجهیزات خنک کننده و تهویه بهینه – مدل سازی بارها به صورت پویا به سیستم اجازه می دهد حداقل مقدار هزینه را برای تأمین سطح راحتی مورد نظر صرف کند.
  • تطبیق الگوهای سکونت با استفاده از انرژی – هنگامی که تعداد افراد در آن کمتر باشد ، یک ساختمان هوشمند بهتر عمل می کند (و باعث صرفه جویی در هزینه می شود)
  • تعمیر و نگهداری فعال تجهیزات – الگوریتم های تجزیه و تحلیل قبل از اینکه باعث خرابی های گران شوند ، مشکلات عملکرد را تشخیص داده و کارایی بهینه را در طول مسیر حفظ می کنند.
  • مصرف برق پویا – با گرفتن سیگنال از بازار برق و تغییر کاربری در پاسخ ، یک ساختمان هوشمند کمترین هزینه ممکن انرژی را تضمین می کند و اغلب با فروش بارهای کاهش یافته به شبکه ، درآمد کسب می کند.

بازار کار هوشمند سازی ساختمان

اگر قصد ورود به این شغل لوکس را دارد ابتدا باید درمورد بازار کار آن در کشور خودتان اطلاعات جامعی را کسب نمایید. شاید اگر این مهارت را در آمریکا یا سوییس داشته باشید حتی یک روز هم بدون مشتری نمانید و هرروز برای شما سرشار از مشتری و سفارش و رزق و روزی فراوان باشد. اما ابتدا باید شرابط هوشمند سازی ساختمان در کشور ایران را بررسی کند.

هوشمند سازی یک قابلیت لاکچری و لوکس است که اقضار متوسط رو به خوب و عالی جامعه به سمت آن می روند در این صورت مشتری های شما از اقشار مرفه جامعه ایرانی خواهند بود. هزینه و نرخ و تعرفه ی خدمات مبوط به هوشمند سازی منزل و ساختمان دستمزد بالایی دارد چراکه ابزار گران قیمتی برای هوشمندسازی مورد استفاده قرار گرفته اند و از سویی دیگر فرد تکنسینی که مسئولیت هوشمند سازی ساختمان را دارد برای کسب مهارتش آموزش های بسیار سنگینی را متحمل شده است.

اگر از نقطه ی نظر منفی نگر بخواهیم بازار کار این شغل را بررسی کنیم باید بگوییم که در شرایط کنونی جامعه شاید نتوان به تمام خانه های موجود دریک خیابان به چشم مشتری هوشمند سازی ساختمان نگاه کرد ولی نقطه نظر مثبت نگر فکر دیگری دارد و آن هم این است که حتی یک مشتری در ماه می تواند انقدر پر سود باشد که لزومی به داشتن چندین مشتری در یک روز نخواهد بود.

در این صورت می توانیم به صورت تضمین شده اعلام کنیم که با دریافت مهارت های لازم و گذراندن دوره ی مربوط به این آموزش میتوانید آینده ی شغلی بسیار مناسب و نوینی را برای خود رقم بزنید.

سرمایه مورد نیاز برای ورود به بازار کار هوشمند سازی ساختمان

بدون تردید همچون هر شغل دیگری ورود به به دنیای کار تکنسین هومشند سازی ساختمان نیاز به سرمایه های ابتدایی می باشد. اولین سرمایه ای که برای شروع این شغل باید در نظر بگیرید هزینه ی آموزش دوره های مربوطه می باشد.

براورد دقیقی نمیتوان از شهریه ی دوره ها به عمل آورد چرا که هر آموزشگاهی که این دوره ها را ارئه می دهد آپشن های گوناگون و تعرفه های گوناگونی دارد. پس از دریافت دوره ی مناسب شما باید ابزار و سپس مکان مناسب برای شروع کارتان را پیدا کنید که پرواضح است که هر شهری تعرفه های متفاوت خود را برای هزینه ی فروش یا کرایه ی مغازه دارد. در نهایت تبلیغات بیزنس و معرفی شغلتان که در ایران هنوز به طور کامل جایگاه خودش را پیدا نکرده است آخرین سنگ بنای شروع کار شما خواهد بود.

به طور ضمنی می توان گفت که شروع کار شما از سرمایه ای 50 میلیونی شروع میشود و با توجه به افزایش تبلیغات شما یا اینکه پیدا کردن مغازه ای که جایگاه بهتری نسبت به سایر گزینه های شما دارد مواردیست که به بودجه ی شما مرتبط میشود.

چرا هوشمند سازی ساختمان نیاز است ؟

هر روز تکنولوژی پیشرفت می کند و داشتن خانه هوشمند به یک ضرورت تبدیل می شود. در گذشته، خانه های هوشمند بخشی از یک سبک زندگی لوکس در نظر گرفته می شدند اما امروزه آنها به بخشی مهم از زندگی ما تبدیل شده اند.

لیست زیر خلاصه ای از مزایای هوشمند سازی ساختمان می باشد.

کارایی: با داشتن سیستم هوشمند درخانه هایتان با لمس یک دکمه و تلفن همراه هوشمند می توانید سیستم ها و ابزارهای داخل منزل را کنترل کنید. با کمک دستگاه هوشمند می توانید سیستم گرمایشی و سرمایشی خود را فعال کنید و همچنین با یک کلیک از هر نقطه از خانه چراغ ها را روشن و خاموش کنید. این کار تنها به عنوان یک روش کارامد تلقی نمیشود بلکه راه مناسبی برای کمک به شما در صرفه جویی برق می باشد.

راحتی: داشتن یک خانه هوشمند به شما این امکان را می دهد تا با بسیاری از ابزارها و سیستم های الکترونیکی از سراسر خانه یا سراسر جهان سر و کار داشته باشید. روشن کردن چراغ ها ، کشیدن پره ، خاموش و روشن کردن گاز و یخچال و در نهایت انجام امور امنیتی منزل را از طریق این سیستم می توانید کنترل کنید. ویژگی های ذکر شده از خانه هوشمند کافی است تا فرد را متقاعد کند خانه های خود را نیز هوشمند کند.

آسایش و استراحت: خانه های هوشمند زندگی شما را راحت می کنند. برای انجام عملکردهای مختلف نیازی نیست که در سراسر خانه حرکت کنید. با استفاده از دستگاه های هوشمند می توانید تمام کارهای خانه را از طریق برنامه های کاربردی در حالی که راحت روی مبل یا در رختخواب نشسته اید، انجام دهید.

آرامش ذهن: خانه هوشمند همچنین یکی از راه های اصلی ایجاد آرامش خاطر است. شما می توانید از دستگاه هوشمند برای بررسی درها، پنجره ها، حسگرهای ریختن آب و غیره استفاده کنید. علاوه بر این، همچنین می توانید درب گاراژ خود را به درستی از طریق یک برنامه بسته شده بررسی کنید. در این صورت در هنگام بیرون رفتن لازم نیست نگران چیزی باشید.

سفارشی سازی: خانه های هوشمند به شما امکان می دهند چیزهای الکترونیکی را همانطور که دوست دارید داشته باشید داشته باشید. می توانید سایه ها را به طور خودکار در یک زمان مشخص ترسیم کنید، روشنایی محیط داخلی و همچنین نورپردازی را طبق انتخاب خود تنظیم کنید. به همین ترتیب، می توانید تک تک موارد الکترونیکی را طبق میل خود شخصی سازی کنید و علاوه بر این می توانید زمان بندی برای انتخاب های مختلف را نیز تعیین کنید.

امنیت: تروریسم و سایر جنایات کوچک اکنون بسیار رایج است و در این دوره، همه می خواهند خانه خود را امن کنند. خانه های هوشمند به شما امکان می دهد خانه خود را ایمن کنید و همچنین به شما امکان می دهد امنیت را از طریق تلفن های هوشمند خود به راحتی کنترل کنید.

آموزش هوشمند سازی ساختمان فنی و حرفه ای

سیستم هوشمند سازی ساختمان، به مجموعه از نرم افزارها و سخت افزارها گفته می شود که برای کنترل یکپارچه نقاط مختلف یک ساختمان،به کار گرفته می شوند. کاری که این سیستم ها انجام می دهند این است که تمام نقاط مهم ساختمان را بصورت تمام وقت زیر نظر دارند.

برای اعمال فرمان هایی در راستای متعادل و هماهنگ سازی عملکرد اجزا مختلف ساختمان و کاهش مصارف ناخواسته تنظیم می شوند. به زبانی ساده تر، در ساختمان های هوشمند تمامی فعالیت ها مثل سیستم تهویه مطبوع، باز و بسته شدن درها و پنجره ها، ورود و خروج افراد، سیستم روشنایی، سیستم های صوتی و تصویری و … تحت نظر سیستم هوشمند سازی است.

از مزایای سیستم هوشمندسازی ساختمان افزایش ایمنی، کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری، کاهش مصرف انرژی، استفاده بهینه از تجهیزات و افزایش طول عمر آن ها و امکان مانیتورینگ و کنترل تمامی نقاط، می باشند.

برای اجرای هوشمند سازی ساختمان، دو روش وجود دارد:

با سیم: بعنوان مثال برای ارتباط با مانیتو یا ماژول پرده برقی، به سیم هایی برای انتقال داده نیاز است. معمولا ازکابل های CAT5 یا CAT6 استفاده می کنند.

بی سیم یا وایرلس: که نیاز به هیچگونه سیمی ندارد.

تجهیزاتی که شامل هوشمند سازی ساختمان می شوند عبارتند از: کنترل هوشمند سیستم سرمایشی و گرمایشی، کرکره برقی، سیستم روشنایی، دزدگیر و اعلام حریق، تردد و آیفون تصویری، وسایل الکتریکی و … .

دستگاه هوشمند سازی ساختمان

برای هوشمند سازی یک ساختمان نیاز به تجهیزاتی می باشد که استفاده از آنها منجر به مدیریت و کنترل انواع دستگاه ها و وسایل برقی موجود در منزل می گردد. با توجه به تنوع بالایی که تجهیزات و دستگاه های هوشمند سازی ساختمان دارند آنها را در طبقه بندی های مختلفی قرار می دهند.

از لحاظ شیوه ارتباط، این دستگاه ها را در انواع بیسیم و دارای سیم دسته بندی می کنند. تجهیزاتی که به صورت بیسیم می باشند از طریق اینترنت به شبکه متصل شده و امکان کنترل و مدیریت آنها از طریق گوشی هوشمند وجود دارد.

اما در تجهیزاتی که دارای سیم می باشند، دستگاه ها بایستی از طریق کابل به سیستم مرکزی متصل گردند. از مهم ترین تجهیزاتی که در هوشمند سازی ساختمان به کار می روند می توان به کلیدهای لمسی، سنسورهای مختلف، پنل هوشمند دیواری یا لمسی، رله های هوشمند، ترموستات هوشمند، سیستم صوتی هوشمند و … اشاره کرد.

هوشمند سازی ساختمان چیست

هوشمند سازی ساختمان که به آن BMS نیز گفته می شود امروزه یکی از بحث های داغ در ساختمان سازی می باشد و با توجه به مزایای بسیاری که دارد بسیاری از افراد تمایل به استفاده از آن را دارند. با استفاده از این سیستم می توان تجهیزات و دستگاه های مختلفی را که در ساختمان به کار رفته است به صورت هوشمند مدیریت نمود. به عنوان مثال سیستم های روشنایی، سیستم ها سرمایشی و گرمایشی، سیستم صوتی، سیستم های امنیتی و اعلام حریق، شیرهای آب و گاز و غیره قابل کنترل توسط سیستم مدیریت هوشمند ساختمان می باشند.

هوشمند سازی ساختمان باعث ایجاد رفاه و آسایش برای ساکنین شده و همچنین موجب جلوگیری از اتلاف انرژی نیز می گردد. همچنین وجود این سیستم بر امنیت ساختمان افزوده و طول عمر مفید انواع تجهیزات به کار رفته در ساختمان را افزایش می دهد.

هوشمند سازی ساختمان با plc

PLC یا کنترل‌ کننده منطقی برنامه ‌پذیر دستگاهی است که دارای برنامه ریزی های مختلفی بوده و می توان با استفاده از این برنامه ها به کنترل و مدیریت دستگاه های مختلف پرداخت. در قسمت ورودی اولیه این دستگاه، اطلاعات به صورت باینری دریافت شده و بر طبق برنامه موجود در آن، ذخیره و پردازش می شود و در نهایت خروجی به صورت دستورالعمل هایی به گیرنده ها ارسال می گردد.

امروزه به منظور هوشمند سازی ساختمان از PLC استفاده می گردد و برنامه نویس، برنامه هایی مشخص را وارد آن کرده و به این ترتیب وسایل و دستگاه های مختلف بر طبق برنامه ای معین شروع به کار می کنند.

روش هوشمند سازی ساختمان

روش های مختلفی برای هوشمند سازی ساختمان وجود دارد که یکی از این روش ها که با استفاده از PLC بود بیان گردید. روش های دیگری نیز برای این کار وجود دارند که بسته به موقعیت و همچنین بودجه مورد نظر می توان هر یک را مورد استفاده قرار داد.

یکی از این روش ها، هوشمند سازی ساختمان با استفاده از BUS مجزا می باشد که در آن سیم هایی که به انتقال اطلاعات می پردازند به صورت مجزا از سیم های جریان برق قرار گرفته اند و اطلاعات با استفاده از سنسورهای به کار رفته در سیستم انتقال داده می شود.

طراحی و پیاده سازی هوشمند سازی ساختمان knx ، روش دیگری است که برای این کار وجود دارد و آن را می توان یکی از پرکاربردترین روش ها جهت هوشمند سازی ساختمان دانست. در این روش یک نرم افزار واحد وجود دارد که با استفاده از آن امکان مدیریت تمامی سیستم ها وجود دارد و تجهیزات و قطعات مورد نیاز به راحتی مهیا می گردند. طراحی و پیاده سازی خانه هوشمند به روش wireless روش دیگر در هوشمند سازی است که در آن سیگنال های وایرلس به انتقال پیام ها در سیستم می پردازند.

5/5 - (3 امتیاز)
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • محمد گفت:

    سلام وقتتون بخیر میخواستم بدونم قبل از اموزش دوره bms برق ساختمانو آموزش میدید. چون من رشته تحصیلیم کامپیوتر و سر رشته ایی از برق ندارم و میخواستم این دوره bms ثبت نام کنم . یا باید دوره برق ساختمانو بگذرونم بعد بیام bms?

  • sadegh گفت:

    سلام . برا افرادی که از شهرستان میان اموزشگاه خوابگاه درنظر گرفته؟

    • پشتیبان گفت:

      سلام. چند خوابگاه مناسب و نزدیک آموزشگاه به شما معرفی می شود.

  • مجید گفت:

    سلام،برای کسانی م از شهرستان هستن اسکان میدید یا ن؟

    • پشتیبان گفت:

      سلام. چندین خوابگاه نزدیک و مناسب آموزشگاه به شما معرفی می شود.

  • محمد گفت:

    سلام زمان برگزاری این دوره چقدره؟

    • پشتیبان گفت:

      سلام. مدت زمان این دوره 20 ساعت می باشد.

  • رضوی گفت:

    سلام محل برگزاری کدوم شهره؟

    • پشتیبان گفت:

      سلام وقت بخیر محل برگزاری تهران هست دوست محترم.

WeCreativez WhatsApp Support
اگر درباره دوره های آموزشی سوالی دارید بصورت 24 ساعته پاسخگوی شما عزیزان هستیم.
سلام، چطور میتونم کمکتون کنم ؟