تهران - میدان انقلاب - روبه روی دانشگاه تهران - خیابان فخر رازی - نرسیده به خیابان جمهوری - ابتدای کوچه مهر - پلاک 4

نحوه تعویض صفحه‌ کلید لپ تاپ ایسوس ASUS F550

نحوه تعویض صفحه‌ کلید لپ تاپ ایسوس ASUS F550


امروزه با توجه به گسترش تکنولوژی و لزوم استفاده از کامپیوترهای شخصی جهت انجام امور مختلف، استفاده از لپ تاپ ها با استقبال چشم گیری مواجه شده است. شرکت های بزرگی در دنیا وجود دارند که به تولید انواع لپ تاپ ها با ویژگی ها مختلف می پردازند که از آن میان م توان به شرکت اپل، سامسونگ، سونی، ایسوس، لنوو، ایسر و … اشاره کرد. ایسوس یکی از برندهای معتبر لپ تاپ می باشد که هر ساله سری های مختلفی از آن وارد بازار شده و با استقبال زیادی مواجه می گردد. خرابی های نرم افزاری و سخت افزاری مختلفی ممکن است در انواع لپ تاپ ها به وجود آید که خرابی صفحه کلید یکی از آنهاست. تعویض صفحه کلید در این گونه مواقع راه حل اساسی می باشد و نیاز به مراجعه به تعمیرکار برای انجام این کار خواهد بود. نحوه تعویض صفحه‌ کلید لپ تاپ ایسوس ASUS F550 مطلبی است که در این مقاله به تفصیل به آن پرداخته شده است.

برند ایسوس و محصولات تولید شده این برند

ایسوس ASUS را می توان یکی از برندهای محبوب در ایران و سایر کشورها به ویژه کشورهای آسیایی دانست. این برند در رتبه دهم برندهای برتر آسیا قرار دارد و یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده محصولات دیجیتال و الکترونیکی در دنیا محسوب می شود. تاریخچه تاسیس این شرکت به سال 1990 در کشور تایوان برمی گردد که اولین بار توسط چهار مهندس کامپیوتر راه اندازی گردید. اکنون محصولات این شرکت به تمامی نقاط جهان صادر شده و به تولید محصولاتی چون مادر بورد، مادر بورد سرور، رایانه‌ شخصی، سیستم سرور، لپ ‌تاپ، نمایشگر کریستال مایع، کارت ویدیو، کارت ویدیوی ۳ بعدی و دستگاه ‌های اینترنت پهن ‌باند می پردازد. محصولاتی که توسط شرکت ایسوس تولید می گردد برای کاربران عادی، حرفه ای و خاص طراحی می گردد و لپ تاپ های این شرکت که از محبوب ترین لپ تاپ ها می باشند در انواع لپ تاپ های عادی و گیمینگ تولید و روانه بازار می گردد.

نمایندگی های ایسوس در ایران به تعداد زیادی وجود داشته و بسیاری از تکنولوژی های که توسط این شرکت تولید می گردد به صورت کاملا آپدیت در اختیار بازار ایران قرار می گیرد.

توضیحاتی در رابطه با لپ تاپ ایسوس مدل F550

لپ تاپ ایسوس مدل F550 یک از مدل های محبوب لپ تاپ در سال 2013 محسوب می شود و با توجه به ظاهر زیبا در کنار کیفیت بالایی که داشت در آن سال با استقبال بالایی مواجه شد و هنوز هم بسیاری از افراد تمایل به خرید این لپ تاپ به صورت استوک دارند. پردازنده ها این مدل لپ تاپ از پردازنده شرکت اینتل بوده و از سرعت بالایی برخوردار است. پردازنده مرکزی این مدل لپ تاپ core i5 بوده و از حافظه cache چهار گیگابایتی بهره می برد. ظرفیت حافظه RAM این لپ تاپ 6 گیگا بایت بوده و نوع حافظه RAM از نوع DDR3 می باشد. یک ترابایت ظرفیت حافظه داخلی لپ تاپ ایسوس F550 بوده و نوع حافظه داخلی هارد دیسک می باشد. سازنده پردازنده گرافیکی لپ تاپ ایسوس سری F550 از نوع NVIDIA می باشد و مدل پردازنده گرافیکی آن GEFORCE 720 است. حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی آن 2 گیگا بایتی بوده و اندازه صفحه نمایش این دستگاه 15.6 اینچ می باشد.

صفحه کلید لپ تاپ چیست و چه کاربردی دارد؟

دکه هایی که در کنار یکدیگر در لپ تاپ ها و کامپیوترهای مختلف به کار رفته است و با استفاده از آنها امکان تعامل با دستگاه وجود دارد صفحه کلید یا کیبورد گفته می شود. هر دکمه در صفحه کلید وظیفه خاصی را بر عهده داشته و می توان با استفاده از آن به تایپ حروف الفبا، علائم و یا اعداد و نشانه های مختلفی پرداخت. فشردن همزمان چند کلید با یکدیگر نیز می تواند به انجام عمل خاصی در کامپیوتر منجر شده و این قطعه را می توان قطعه ای پر کاربرد و مهم در کامپیوتر و لپ تاپ ها دانست.

صفحه کلید ها دارای انواع مختلفی مانند کیبورد استاندارد، کیبورد مخصوص تایپ، کیبورد مولتی مدیا، کیبورد چند منظوره، کیبورد گیمینگ، کیبورد لپ تاپی کیبورد ماشین حسابی و … می باشند که با توجه به نوع کاربردی که از رایانه خود انتظار دارید می توانید هر یک از این صفحه کلیدها را در دستگاه خود به کار ببرید.

تعویض صفحه کلید لپ تاپ ایسوس

مشکلات و خرابی های رایج در صفحه کلیدها

گاهی اوقات مشاهده می شود که صفحه کلید لپ تاپ ایسوس یا کامپیوتر شما دچار مشکل شده و کار نمی کند. در این گونه مواقع نیاز به مراجعه به تعمیرکار و رفع مشکلات آن می باشد. بسیاری از مشکلاتی که در کیبوردها رخ می دهد بسیار متداول بوده و بسیاری از کاربران با آن مواجه می باشند. یکی از این مشکلات کار نکردن یک یا چند دکمه صفحه کلید می باشد که در این صورت مشکلی در این دکمه ها به وجود آمده و با باز کردن لپ تاپ و صفحه کلید می توان این مشکل را برطرف نمود.

گاهی اوقات تمامی دکمه های صفحه کلید از کار افتاده و هیچ یک کار نمی کنند که این مشکل می تواند علاوه بر صفحه کلید به دلایل دیگری نیز رخ داده باشد که قطعات مختلف لپ تاپ باید توسط تعمیرکار مورد بررسی قرار گیرند. شکستن یک یا چند عدد از دکمه های صفحه کلید نیز می تواند یکی از مشکلات رایج در صفحه کلیدها بوده و این مشکل به راحتی و با تعویض دکمه شکسته برطرف می گردد.

شاید گاهی برایتان پیش آمده باشد که با زدن یک دکمه در کیبورد، به جای حرف مورد نظر، حرف دیگری تایپ می گردد. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد که از آن جمله می توان به گیر کردن تکه های اشغال در میان دکمه ها اشاره کرد. تعمیرکار در این گونه مواقع صفحه کلید را باز کرده و مشکل را مورد بررسی قرار می دهد.

ریخته شدن مایعات مختلفی مانند شربت و چای شیرین بر روی صفحه کلید منجر به چسبندگی دکمه ها شده و روند تایپ کردن را مختل می کند. ریختن مایعات بر روی صفحه کلید بسیار خطرناک بوده و می تواند منجر به سوختن لپ تاپ گردد. در این گونه مواقع باید هرچه سریع تر مایع ریخته شده را تمیز نموده و لپ تاپ را سریعا خاموش کرد و در صورت زیاد بودن حجم مایع ریخته شده آن را به یک تعمیرکار با تجربه نشان داد.

 تعمیرات صفحه کلید لپ تاپ به چه صورت می باشد؟

لپ تاپ ها در هر برند و مدلی که باشند دارای سیستم بسیار پیچیده ای بوده و باز کردن آن نیاز به مهارت و تخصص ویژه ای داشته که این مهارت تنها از مهندسین کامپیوتر و افرادی که دارای مدرک فنی و حرفه ای معتبر در رشته تعمیرات لپ تاپ می باشند بر می آید.

در صورتی که کیبورد یا صفحه کلید لپ تاپتان دچار مشکل شده و قصد باز کردن آن را دارید باید در ابتدا از چگونگی روند این کار اطلاعات کافی را کسب نموده و در صورتی که توانایی انجام این کار را دارید به باز کردن آن بپردازید. اما توصیه می شود که اگر برای لپ تاپ خود ارزش قائل هستید تعمیر آن را به تعمیرکار ماهر و حرفه ای سپرده و از ایجاد هزینه های گزاف برای خود جلوگیری نمایید. در هر حال در ادامه نحوه تعویض صفحه‌ کلید لپ تاپ ایسوس ASUS F550 برای افرادی که تمایل دارند و یا تعمیرکاران توضیح داده شده است.

نحوه تعویض صفحه‌ کلید لپ تاپ ایسوس ASUS F550

برای باز کردن صفحه کلید لپ تاپ ایسوس مدل F550 نیاز است تا مراحلی طی گردد. در گام اول نیاز است تا کاور  HDD/RAM باز شده و برای انجام این کار در ابتدا بایستی با استفاده از ضامن های آزادسازی که در پشت لپ تاپ وجود دارد باتری را خارج کرده و تلاش کنید تا دستگاه بوت شده و مطمئن شوید که لپ تاپ شما از توان باقی مانده در دستگاه برخوردار نباشد. پوشش پایینی لپ تاپ را که با برداشتن آن می توان به HDD و RAM دستگاه دسترسی پیدا کرد با استفاده از پیچ گوشتی 2 پخ یا چهار پخ باید برداشته شود.

در گام بعدی باید با استفاده از یک پیچ گوشتی مناسب و ضربه زدن آرام به لپ تاپ صفحه کلید را از محفظه اصلی جدا نمود. در این مرحله باید توجه کافی را به کار گرفت تا ابزارهای کنار صفحه کلید و همچنین نشانگرهای ال ای دی دچار آسیب دیدگی نگردد. در انتها با برداشتن نشانگر LED و صفحه لمسی می توان صفحه کلید را از دستگاه خارج نمود.

جمع بندی

در این مقاله به معرفی لپ تاپ های ایسوس و به ویژه مدل F550 پرداخته شد و خرابی های رایجی که در صفحه کلید این دستگاه ممکن است اتفاق بیفتد بیان گردید. در ادامه نحوه باز کردن صفحه کلید و تعویض آن با صفحه کلید دیگر گفته شد و متوجه شدید که این کار نیازمند تخصص بسیار بالای داشته و اشتباهات کوچک می توانند باعث خسارات بزرگ و پر هزینه گردند که می توان در نهایت لزوم استفاده از تعمیرکار لپ تاپ را در جامعه بیان نمود.

مجتمع آموزشی برق برگزار کننده دوره های فنی مانند: آموزش تعمیرات موبایل ، آموزش تعمیرات لوازم خانگی ، آموزش تعمیرات برد الکترونیکی ، آموزش تعمیرات لپ تاپ ، آموزش تعمیرات یخچال ، آموزش تعمیرات لباسشویی ، آموزش تعمیرات ظرفشویی ، آموزش PLC و … می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های آموزشگاه تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *