تهران - میدان انقلاب - روبه روی دانشگاه تهران - خیابان فخر رازی - نرسیده به خیابان جمهوری - ابتدای کوچه مهر - پلاک 4

نحوه تعویض صفحه نمایش گوشی سامسونگ note 8

نحوه تعویض صفحه نمایش گوشی سامسونگ note 8


سامسونگ یکی از شرکت های بزرگ و محبوب در دنیا می باشد که به تولید انواع وسایل الکترونیکی، تجهیزات مخابراتی، لوازم خانگی و غیره می پردازد و به سایر نقاط دنیا صادر می کند. یکی از محصولات محبوب شرکت سامسونگ تلفن های هوشمند می باشد که در بازار ایران هم از طرفداران بیشماری برخوردار بوده و بسیاری از افراد تمایل به خرید انواع گوشی های سامسونگ دارند. گوشی سامسونگ note 8 یکی از محصولات جدید این شرکت می باشد که در ال 2017 به بازار عرضه شد و ویژگی ها و امکانات متعدد آن باعث شد تا در آن زمان جزء گوشی های پرچمدار باشد.گاهی ممکن است به علت ایجاد ضربات مختلف صفحه نمایش گوشی سامسونگ note 8 دچار مشکل شده و بشکند. در این صورت نیاز به تعویض صفحه نمایش می باشد که این کار حساسیت زیادی داشته و نیاز است تا تعمیرکار متخصص به انجام این کار بپردازد. در این مطلب نحوه تعویض صفحه نمایش گوشی سامسونگ note 8 به طور کامل و مراحله به مرحله گفته شده است.

ساختار صفحه نمایش موبایل به چه صورت می باشد؟

در ابتدا نیاز است تا در رابطه با ساختار صفحه نمایش ها و انواع مختلفی که دارند مطالبی گفته شود و پس از آن به نحوه تعویض صفحه نمایش گوشی سامسونگ note 8 پرداخته شود.

اغلب صفحه نمایش های تلفن های همراه از تکنولوژی LCD استفاده می کنند و به دلیل هزینه پایین و تکنولوژی بالای به کار رفته در ساخت آنها از محبوب ترین صفحات نمایش می باشند. صفحات نمایش ال سی دی در انواع مختلفی شامل TFT ،IPS و Super LCD تولید شده اند که هر یک دارای ویژگی های منحصر به فردی بوده و در گوشی های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. صفحه نمایش LED انواع دیگری از صفحات نمایش می باشد که هزینه ساخت بالاتری نسبت به LCD داشته و در انواع مختلفی شامل OLED، MicroLED، POLED، AMOLED و Super AMOLED وجود دارد. clear black نیز انواع دیگری از صفحات نمایش می باشد که بیشتر در گوشی های نوکیا مورد استفاده قرار می گیرد.

فناوری ساخت ال سی دی موبایل سامسونگ گلکسی نوت 8 سوپرآمولد می باشد و با توجه به استفاده از این فناوری نوین کیفیت تصویر در این گوشی بسیار بالا می باشد. در صورتی که صفحه نمایش این گوشی آسیب ببیند نیاز به طی کردن مراحلی برای تعویض آن می باشد که در ادامه به نحوه تعویض صفحه نمایش گوشی سامسونگ note 8 به طور کامل خواهیم پرداخت.

پیش از تعویض صفحه نمایش گوشی نوت 8 چه باید کرد؟

در ابتدا نیاز است تا شارژ گوشی را چک نمود و در صورتی که شارژ آن کمتر از 25 درصد می باشد گوشی را به شارژ زد، چرا که میزان کم شارژ باتری ممکن است در هنگام جدا کردن ناگهانی آن منجر به انفجار و آتش گرفتن باتری گردد. پس از آن نیاز است تا مواد و ابزارهای مورد نیاز برای انجام کار آماده سازی شده و در دسترس قرار داده شوند. از جمله این ابزار می توان به iOpener، ساکشن، موچین، اسپادگر، پیچ گوشتی و 6 قطعه پیک باز کننده اشاره کرد. علاوه بر آن برای چسباندن قاب پشت گلکسی نوت 8 نیاز به چسب مخصوص نیز می باشد.

مراحل مختلف تعویض صفحه نمایش گوشی

گام اول

در ابتدا باید نسبت به باز کردن قاب پشتی دستگاه اقدام نمایید. برای انجام این کار خاموش کردن گوشی از کارهای ابتدایی بوده و پس از آن باید با استفاده از iOpener که به آن گرما داده شده است چسب پشتی گوشی را شل کرد و این وسیله را بر روی سطح پشت گوشی و نقطه ای که در امتداد دکمه پاور می باشد قرار داد.

گام دوم

در مرحله بعد باید از یک ساکشن استفاده کرد تا بتوان قاب پشتی گوشی را را باز نمود. برای انجام این کار یک پیک باز کننده نیز مورد نیاز می باشد که باید آن را به گونه ای وارد کنید که با سطح زیرین زاویه کوچکی داشته باشد. با وارد کردن پیک به قسمت میانی قاب را با استفاده از ساکشن بالا کشیده و چسب را توسط پیک ببرید. در این مرحله باید دقت زیادی کرد تا قاب پشتی دچار شکستگی نگردد. پس از آن با فشار دادن پیک به قسمت پایین باعث شوید تا چسب به قاب نچسبد و در ادامه با استفاده از یک پیک دیگر آن را به طرف بالا بکشید.

گام سوم

با استفاده از یک پیک مثلثی شکل دیگر آن را به قسمت های گوشه و اطراف لبه ها حرکت داده و آن را در گوشه سمت راست رها نمایید. در این مرحله در صورتی iOpener نیاز به گرما داشت به آن مجددا گرما بدهید.

گام چهارم

در این مرحله باید گوشی را بچرخانید و یک پیک دیگر برداشته و با استفاده از آن چسب قسمت پایینی گوشی را جدا کنید. این پیک باید در قسمت پایینی گوشی رها شده تا مجددا چسبیئن اتفاق نیفتد.

گام پنجم

در اینجا چسب های سه قسمت از گوشی باز شده و می توان قاب پشتی گوشی را جدا نمود. برداشتن قاب باید کاملا آرام صورت گرفته و فشار بیش از حد به آن می تواند به شکستگی قاب منجر شود. اگر می خواهید که چسب باز هم شل تر شود می توانید از iOpener استفاده نمایید. در این مرحله باید مراقب حسگر اثر انگشت که در قسمت پشتی گوشی قرار دارد باسید.

گام ششم

یک موچین برداشته و اتصال اثر انگشت را پیدا کنید. سپس با استفاده از آن، این اتصال را قطع نمایید. این مرحله هم باید با دقت زیادی انجام گیرد تا اتصالات دچار مشکل نشوند.

گام هفتم

پس از این که اتصال حسگر اثر انگشت قطع شد می توان به راحتی قاب پشتی را جدا نمود و آن را کنار گذاشت. در این مرحله نیاز است تا چسب های دیگری را که بر روی گوشی باقی مانده اند با استفاده از محلول ایزوپروپیل الکل پاک کرده و با استفاده از یک پارچه آن  را کاملا تمیز نمایید.

گام هشتم

یک پیچ گوشتی #00 philips برداشته و تعداد ده پیچی که در پشت گوشی می بینید را باز نمایید و پس از آن یک پیک جدا کننده را برداشته و آن را در بین مجموعه سیم پیچ شارژ و آنتن NFC و قاب گوشی قرار داده و قسمت بالایی آن را به سمت بالا بکشید. پس از آن این مجموعه را به همراه آنتن NFC بیرون بیاورید.

گام نهم

یک اسپادگر بردارید و با استفاده از لبه صاف آن اتصال رابط باتری را قطع کنید.

گام دهم

قسمت بلندگوی گوشی را پیدا کرده و با استفاده از یک پیچ گوشتی مخصوص که اکثرا پیچ گوشتی #00 PHILIPS می باشد تمام پیچ های مربوط به آن که 6 عدد می باشد را باز نمایید. سپس قطعه بلندگو را با استفاده از اسپادگر بلند کرده و آن را جدا نمایید. این مرحله نیاز به دقت بالایی داشته و باید با ظرافت خاصی انجام گیرد تا سایر اجزای نزدیک به بلندگو دچار آسیب دیدگی نگردند.

تعویض صفحه نمایش نوت 8

گام یازدهم

پس از این که بلندگوی گوشی نیز جدا شد باید با استفاده از اسپادگر اتصالاتی که مربوط به کابل های صفحه نمایش و تاچ گوشی می باشند را جدا نمود.

گام دوازدهم

در این مرحله باید با استفاده از iOpener گرم شده، چسب زیرین صفحه نمایش با قرار دادن این وسیله بر روی صفحه نمایش کاملا شل شود. در صورتی ه صفحه نمایش شکسته باشد باید بر روی آن نوار چسب قرار داد تا در طول تعمیر دچار آسیب بدنی نگردد. نوار چسب ها باید به صورت کامل بر روی صفحه نمایش قرار گیرند و آن را بپوشانند. در این مرحله ممکن است خرده شیشه هایی که مربوط به صفحه نمایش آسیب دیده می باشند بر روی صورت شما پاشیده شوند به همین دلیل نیاز است تا در این مرحله از عینک ایمنی استفاده گردد.

گام سیزدهم

با حس کردن گرمای صفحه نمایش باید یک ساکشن را در گوشه پایینی دستگاه استفاده کنید. سپس ساکشن را به بالا کشیده و یک اسپادگر و یک پیک را به بله زیر صفحه نمایش وارد نمایید. به علت منحنی بودن شیشه باید به جای این که به طور موازی به گوشی فشار وارد کنید، شیشه را به طرف بالا بکشید. اگر صفحه نمایش شکسته باشد برای چسبیدن ساکشن می توانید از چسب استفاده کنید.

با حرکت دادن اسپادگر و و پیک باز کننده چسب های موجود در قسمت پایینی را ببرید و پیک را در گوشه سمت راست رها کنید تا دوباره نچسبد. در حین حرکت دادن پیک باز کننده نیاز است تا پیک دیگری نیز به این قسمت وارد نمایید.

گام چهاردهم

در گوشه بالایی نیز از یک اسپادگر و پیک باز کننده استفاده کرده و تا چسب بریده شده و پیک در همان جا رها گردد. تمامی لبه های باقیمانده را با استفاده از همین روش و گرم کردن iOpener ادامه دهید و در تمامی قسمت ها یک پیک را رها نمایید.

پس از آن با دقت لبه بالایی را بلند کرده و مراقب باشید تا به بلندگوهای گوشی و حسگرها صدمه ای وارد نشود.

گام پانزدهم

پس از آن که تمامی چسب های موجود در لبه کنده شد نیاز است تا با استفاده از یک ساکشن بسیار کوچک صفحه نمایش را بالا بکشید.

در ادامه همه خرده شیشه هایی که حاصل از شکستن صفحه نمایش قبلی می باشند را باید از بین برد و همینطور تمامی چسب های باقیمانده را نیز زدود. در این هنگام باید صفحه نمایش جدید را جایگزین قبلی نموده و تمامی اتصالات را برقرار نمود و پیچ هایی که در مراحل قبلی باز شد با پیچ گوشتی و کاملا محکم بسته شوند.

جمع بندی

نحوه تعویض صفحه نمایش گوشی سامسونگ note 8 مطلبی بود که در این مقاله به صورت کامل و با جزئیات گفته شد. اما این نکته قابل ذکر است که تعویض صفحه نمایش گوشی امری بسیار حساس بوده و به هیچ عنوان توسط خود فرد قابل انجام نمی باشد. برای این کار بهتر است به یک تعمیرکار گوشی با تجربه مراجعه نمود تا صفحه نمایش جدیدی را جایگزین صفحه نمایش شکسته شده و قدیمی گوشی سامسونگ نوت 8 شما نماید.

مجتمع آموزشی برق برگزار کننده دوره های فنی مانند: آموزش تعمیرات موبایل ، آموزش تعمیرات لوازم خانگی ، آموزش تعمیرات برد الکترونیکی ، آموزش تعمیرات لپ تاپ ، آموزش تعمیرات یخچال ، آموزش تعمیرات لباسشویی ، آموزش تعمیرات ظرفشویی ، آموزش PLC و … می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های آموزشگاه تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *