تهران - میدان انقلاب - روبه روی دانشگاه تهران - خیابان فخر رازی - نرسیده به خیابان جمهوری - ابتدای کوچه مهر - پلاک 4

آموزش فلش کردن گوشی اندروید

آموزش فلش کردن گوشی اندروید


آموزش فلش کردن گوشی اندروید : گوشی اندروید شما خیلی کند است و متوجه می شوید که برخی از برنامه ها به طرز مرموزی از بین می روند یا رفتارهای عجیبی دارند. آیا ممکن است این مشکلات ناشی از وجود ویروس در گوشی باشد یا سیستم شما به دلیل یک اورهال ساده از طریق یک فرآیند تنظیم مجدد خراب باشد؟ این موارد دلسرد کننده ای است که کاربران تلفن همراه معمولاً با آن روبرو می شوند.

آموزش تعمیرات موبایل

فلش کردن گوشی یک راه حل ساده و سرراست برای رفع این مشکل است. در این مقاله به آموزش فلش کردن انواع گوشی های اندروید پرداخته شده است. البته شما میتوانید با شرکت در دوره آموزش تعمیرات موبایل مجتمع آموزشی برق تمامی آموزش هایی از این قبیل را بطور کامل فرا بگیرید.

فلش کردن گوشی چیست؟

در واقع، اندروید می تواند دو نوع سیستم رام داشته باشد. اولی stock ROM نامیده می شود و این سیستم یک سیستم پیش فرض است که تلفن شما روی آن کار می کند. نوع دیگری از سیستم نیز وجود دارد که ROM سفارشی نامیده می شود. در صورتی که دستگاه اندروید خود را روت کرده اید، می توانید آن را به روشی خارجی نصب کنید.

دلیل اینکه بسیاری از کاربران می خواهند رام سفارشی نصب کنند این است که رام موجود فرصت ها و ویژگی های زیادی را ارائه نمی دهد. در این مقاله، ما به شما آموزش فلش کردن انواع گوشی های اندروید را خواهیم آموخت؛ اما ابتدا نگاهی به برخی از مزایای اصلی رام سفارشی بیندازیم.

مزایای رام سفارشی در گوشی اندرویدی

  • رام سفارشی آخرین نسخه اندروید را در اختیار کاربر قرار می دهد که باعث افزایش عملکرد گوشی و افزایش بهره وری آن می شود.
  • کارایی دوام باتری تلفن شما در مقایسه با نسخه استوک بسیار بهبود می یابد.
  • اگر رام سفارشی نصب کنید، به شما کمک می کند از شر تمام مشکلات ناخواسته ای که به طور پیش فرض در تلفن اندروید شما وجود دارد خلاص شوید.
  • با رم سفارشی شما می توانید بسیاری از تم های سفارشی را اضافه کنید و رابط کاربری خود را با توجه به تنظیمات کاربر خود تغییر دهید.
  • اگر مدل گوشی خود را با رام سفارشی با همان مدلی که دارای رام استوک است مقایسه کنید، تفاوت زیادی در عملکرد و ویژگی های آنها مشاهده خواهید کرد.

چگونه گوشی اندروید خود را فلش کنیم؟ ( فلش کردن گوشی در خانه )

فلش کردن گوشی در خانه چگونه است؟ نحوه فلش دستی تلفن های همراه با سیستم عامل اندروید را با قابلیت شخصی سازی ساخته اند. آیا تاکنون نام AOSP (پروژه منبع باز اندروید) را شنیده اید؟ این یک وب سایت با اطلاعات و کد منبع برای کمک به ایجاد انواع سفارشی سیستم عامل اندروید است. بنابراین، کار کردن با دستگاه اندرویدی شما آسان است و فلش کردن گوشی مسئله چندان سختی نیست.

آموزش فلش کردن انواع گوشی های اندروید

با این حال، از روش های متعدد موجود در مورد چگونگی فلش کردن تلفن قفل شده غافل نشوید. خوشبختانه برای شما فرایندهای زیر آزمایش شده است و اگر نیاز به فلش گوشی اندروید خود دارید، بهتر است با مراحل ذکر شده در زیر شروع کنید. این روش کاملاً ساده است و هیچ خطری برای از بین بردن تلفن شما وجود ندارد.

اگر به شغل های فنی از این دست علاقه دارید میتوانید در دوره آموزش تعمیرات برد الکترونیکی مجتمع فنی برق شرکت کنید.

مرحله 1: پشتیبان گیری از اطلاعات تلفن خود را انجام دهید

از آنجا که روند فلش کردن، تمام داده های تلفن شما را به طور دائمی پاک می کند، بهتر است از اطلاعات تلفن خود پشتیبان تهیه کنید. این کار را می توانید روی رایانه، فضای ابری یا کارت SD با فضای ذخیره سازی مناسب انجام دهید.

مرحله 2: بوت لودر را باز کنید / تلفن خود را روت کنید

تنها راهی که می توانید گوشی اندروید خود را فلش کنید پس از باز کردن قفل بوت لودر است. بوت لودر مشابه BIOS رایانه است. به طور پیش فرض، همه دستگاه های اندرویدی با بوت لودر قفل شده ای که از فلش کردن جلوگیری می کند، ارسال می شوند. اما چگونه باید بوت لودر را باز کنید؟

باز کردن بوت لودر، بسته به مدل تلفن همراه متفاوت است. با این حال، یک دستور وجود دارد که با اکثر تلفن ها کار می کند. دستور fastboot flashing unlock بعد از قرار دادن تلفن در حالت فلش، در بیشتر مدل ها کار می کند. شما باید تلفن خود را به رایانه متصل کرده و از رابط خط فرمان استفاده کنید.

برخی از تلفن ها برای باز کردن قفل بوت لودر به کد باز کردن قفل نیاز دارند. برای این منظور، شما باید به وب سایت سازنده گوشی سر بزنید و کد را درخواست کنید. توجه به این نکته مهم است که برخی از تلفن ها بوت لودر قابل بازشدن ندارند و برای برداشتن قفل به تکنیک های پیچیده تری نیاز دارند.

مرحله 3: ROM سفارشی را دانلود کنید

روند دانللود رام سفارشی ساده ترین روش برای کسانی است که قصد دارند یک تلفن همراه بدون کامپیوتر را فلش کنند. رام های سفارشی یکی از بزرگترین مزایای استفاده از اندروید است. اگر از رابط تلفن خود خسته شده اید، می توانید ROM سفارشی را فلش کرده و از عملکرد بهتر لذت ببرید.

از همه بهتر، اگر از رام جدید خسته شدید یا مشکلی برای آن پیش آمد، همیشه می توانید به سیستم عامل اصلی برگردید. چگونه سیستم عامل را بارگیری کنیم تا روی تلفن خود فلش کند؟

اگر فکر می کنید که چگونه یک گوشی اندرویدی را خودتان فلش کنید، احتمالاً از منابع امن رام و سیستم عامل بی اطلاع هستید. برخی از تولیدکنندگان مانند سونی از یک پایگاه داده آنلاین از سیستم عامل تلفن خود بهره مند شده اند که هر صاحب تلفن می تواند با استفاده از ابزارهای مناسب به آن دسترسی پیدا کند. سایر مدل ها همین سیستم عامل ها و همچنین ابزارهایی را برای بارگیری نرم افزار خود ارائه داده اند.

مرحله 4: تلفن را در حالت بازیابی بوت کنید

اگرچه این مورد در مدل های مختلف گوشی های اندروید متفاوت است، اما معمولا به این صورت است که باید دکمه کاهش صدا + دکمه روشن / خاموش را نگه دارید تا موبایل در حالت بازیابی قرار گیرد. اگر تلفن شما در حالت بازیابی قرار نمی گیرد، احتمالاً به ترکیب دیگری احتیاج دارد و این را می توانید از وب سایت سازنده دریابید.

با این کار صفحه بوت لودر باز می شود که گزینه های مختلفی دارد. با استفاده از دکمه روشن / خاموش بازیابی را انتخاب و وارد کنید. این یکی از پیچیده ترین قسمت ها برای افرادی است که به دنبال چگونگی فلش گوشی هستند. لازم نیست نگران گزینه های دیگر باشید، بلکه فقط حالت بازیابی را انتخاب نمایید.

مرحله 5: فلش ROM به تلفن آندروید خود را انجام دهید

حالت بازیابی نیز دارای گزینه های مختلفی است. هنگام مواجه شدن با این گزینه ها گیج نشوید فقط باید روی دکمه نصب تمرکز کنید. گزینه های مانند پاک کردن، نصب، تنظیمات، پشتیبان گیری و موارد دیگر را مشاهده خواهید کرد. به یاد داشته باشید هر حرکت اشتباهی می تواند باعث خراب شدن تلفن شما شود.

بنابراین، هنگام حضور در صفحه بازیابی، بسیار مراقب باشید. با استفاده از دکمه بالا و پایین صدا به دکمه نصب بروید و پس از آماده شدن آن را با دکمه روشن / خاموش انتخاب کنید. در صفحه بعدی شما باید منبع میان افزار را که می خواهید روی تلفن فلاش کنید انتخاب کنید.

از آنجا که سیستم عامل را روی کارت SD خود ذخیره کرده اید، گزینه نصب zip از کارت SD  را انتخاب کنید و روند فلش کردن را آغاز کنید. اگر همه چیز با موفقیت پیش برود، تلفن شما با نصب نرم افزار جدید دوباره راه اندازی می شود.

چه زمانی گوشی به فلش کردن نیاز دارد؟

افراد به دلایل متعددی گوشی خود را فلش می کنند. ممکن است یک گوشی در حالت هنگ کردن یا مشکلات قفل شدن به فلش کردن نیاز داشته باشد. این موارد به این معنی است که شما نمی توانید از تلفن خود به درستی استفاده کنید یا اصلاً نمی توانید به آن دسترسی داشته باشید.

نحوه فلش کردن گوشی

فرآیند فلش کردن یک رام جدید را در بالای رامی که از تولید به وجود آمده نصب می کند. مراحل بالا بینش خوبی در مورد چگونگی فلش گوشی ایجاد می کند. بنابراین هنگامی که شما با مشکلات نرم افزاری جزئی روبرو هستید که به راحتی از طریق فلش کردن گوشی قابل حل هستند، نیازی به مراجعه به تعمیرکار نبوده و خودتان می توانید به راحتی این کار را در منزل انجام دهید.

البته همانطور که گفته شد این کار نیاز به دقت ویژه ای داشته و در صورتی که تصور می کنید از عهده این کار بر نمی آیید بهتر است انجام فلش کردن گوشی اندرویدی خود را به دست تعمیرکار ماهر بسپارید.

مجتمع فنی پایتخت علاوه بر برگزاری دوره های فنی مانند آموزش تعمیرات لوازم خانگی ، آموزش تابلو برق صنعتی و … دوره های مربوط به رشته تاسیسات مثل : آموزش نصب پکیج دیواری ، آموزش تعمیرات پکیج دیواری و …. را نیز برگزار میکند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02166577392 تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *