تهران - میدان انقلاب - روبه روی دانشگاه تهران - خیابان فخر رازی - نرسیده به خیابان جمهوری - ابتدای کوچه مهر - پلاک 4

آموزش تعمیرات یخچال

داشتن یک شغل خوب می تواند نقش بزرگی در زندگی اجتماعی افراد داشته باشد و بنابراین ضروری است که همه افراد به دنبال شغلی باشند که مناسب شخصیت خود باشد. علاقه مندان به کارهای فنی می توانند در دوره های تعمیر انواع لوازم خانگی شرکت کرده و این مهارت را آموزش ببینند و وارد بازار کار این حوزه شوند. یکی از این دوره ها آموزش تعمیرات یخچال فریزر است.

یخچال فریزر یکی از وسایلی است که 24 ساعت شبانه روز در خانه و مکان های مختلف مورد نیاز کار می کند و به همین دلیل ممکن است برای تعمیر و سرویس به تعمیرکار و تکنسین عیب یابی در یخچال نیاز باشد.

در رابطه با دوره تعمیرات یخچال و فریزر :

طول دوره تعمیرات یخچال و فریزر 15 ساعت آموزشی میباشد که بیش از 80% این زمان به صورت آموزش و تمرین عملی میباشد.

✔️ مجتمع فنی آموزش برق یکی از مراکزی است که دوره آموزش تعمیر یخچال را برای علاقه مندان برگزار می کند و مهارت های لازم برای سرویس ، عیب یابی و تعمیر انواع یخچال را به آنها آموزش می دهد.

✔️ این دوره ها شامل تعمیر انواع یخچال از جمله یخچال ساید بای ساید ، یخچال دو نفره ، یخچال هتلی ، یخچال ویترینی ، یخچال های فروشگاهی ، یخچال صنعتی و … می باشد که در پایان دوره به افراد گواهینامه فنی و حرفه ای معتبر و قابل استعلام تعمیر یخچال فریزر ارائه می شود که از طریق آن می توان به راحتی جذب بازار کار می شود. کلاس آنلاین تعمیر یخچال نیز در آموزشگاه فنی مجتمع آموزش برق برگزار میشود و افراد از سراسر کشور می توانند در این دوره ها شرکت کنند.

✔️ آموزش تعمیر یخچال همانند کلاس های آموزش تعمیرات لوازم خانگی به صورت کاملا کاربردی و در کارگاهی مجهز و به صورت 100 درصد عملی برای بازار کار برگزار می شود.

✔️ این دوره توسط اساتید با تجربه ای که تعمیرکاران حرفه ای و تخصصی در این زمینه می باشند در کارگاه های عملی برگزار می گردد و در پایان مدرک مورد تایید سازمان فنی و حرفه ای به کارآموزان داده می شود.

ویدئو معرفی دوره آموزش تعمیرات یخچال

ویژگی های دوره آموزش تعمیرات یخچال

پشتیبانی نامحدود دوره

بعد از اتمام دوره آموزشی شما توسط کارشناسان و اساتید آموزشگاه به مدت نامحدود پشتیبانی خواهید داشت تا کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

مدرک فنی حرفه ای

پس از پایان دوره آموزشی به شما مدرک بین المللی فنی حرفه ای معتبر در ایران و خارج از کشور اعطا می گردد.

تجدید دوره رایگان

در صورت عدم یادگیری در یک دوره یا عدم توانایی شرکت به دلایل زمانی ، دوره بصورت رایگان برای شما برگزار خواهد شد.

دسترسی حمل و نقل عمومی

محل آموزشگاه دارای دسترسی آسان با مترو و اتوبوس های شهری و BRT می باشد.

کارعملی در کارگاه مجهز

برای یادگیری هر چه بهتر کارآموزان ، تجهیزات به روز صنعت در اختیار شما قرار گرفته تا با کار عملی مهارت لازم را کسب نمایید.

برگزاری دوره آنلاین

علاوه بر دوره های حضوری شما میتوانید در دوره های آنلاین آموزشگاه شرکت نمایید ، دوره مجازی تمامی سرفصلهای دوره حضوری را در بر میگیرد. - اطلاعات بیشتر : 66577392-021

سرفصل های آموزش تعمیرات یخچال و فریزر

سرفصل های آموزش تعمیرات یخچال و فریزر
  • بررسی و عیب یابی کندانسور در یخچال فریزر
  • بررسی و رفع مشکل ترموستات در یخچال فریزر
  • برطرف کردن مشکل در سیستم گاز یخچال فریزر
  • رفع مشکل عدم سرمایش مناسب در یخچال ها
  • آموزش سرویسکاری انواع یخچال های معمولی و ساید
  • شناسایی قطعات مختلف و موجود در یخچال فریرز
  • شناسایی قسمت های الکترونیکی یخچال فریرز مانند بردهای الکترونیکی , مدار ها و …
  • شناسایی عملکرد های مکانیکی در یخچال فریزرها
  • آشنایی با انواع یخچال و فریزر موجود در بازار با توجه به نوع و برند
  • آموزش باز و بست قطعات یخچال ساید بای ساید
  • آموزش عیب یابی برد الکترونیک یخچال ساید
  • آموزش تعمیرات یخساز یخچال ساید
  • آموزش تعمیرات کندانسور و شارژ گاز انواع یخچال ها
  • آموزش تعمیرات یخچال و فریزرهای معمولی
  • آموزش عیب یابی برد یخچال و فریز
  • آموزش رفع Error یخچال های مختلف
  • آموزش شماتیک سیم کشی و سنسورهای انواع یخچال ها
  • بررسی و عیب یابی کمپرسور در یخچال فریزر
  • بررسی و عیب یابی اوپراتور در یخچال فریزر
  • و …
نمایش بیشتر
نظرات کارآموزان
مشاوره دوره آموزشی
درخواست مشاوره تلفنی رایگان

شهریه دوره تعمیرات یخچال و فریزر

نام دورهشهریه عادیشهریه با تخفیفشهریه خصوصیشهریه آنلاین
تعمیرات یخچال فریزر 4/300/000 تومان 3/0۰۰/۰۰۰ تومان 5/000/000 تومان

سوالات متداول دوره تعمیرات یخچال

بله. یقینا یکی از مراحل یادگیری و آموزش صحیح برای کارآموزان انجام فعالیت عملی در کارگاه است. که این موضوع با در اختیار گذاشتن تجهیزات کامل برای کارآموزان صورت می پذیرد.

خیر. با توجه به انجام کار عملی بسیار در کارگاه توسط کارآموزان در طی دوره آموزشی و در اختیار داشتن اساتید مجرب و تجهیزات آموزشی کامل ، پس از پایان دوره بصورت مستقیم و بدون نیاز به دوره کارورزی می توانید وارد بازار کار شوید.

شروع تمام دوره ها برای کارآموزان با مباحث مقدماتی می باشد و در طی دوره پس از درک کامل کارآموز به تدریج مباحث تخصصی شده تا کاملا قابل فهم و درک باشد. با توجه به این موضوع برای شرکت در دوره توانایی خواندن و نوشتن کافیست و به مدرک یا پیشنیاز خاصی احتیاج نیست.

پشتیبانی آموزشی بصورت نامحدود است و پس از پایان دوره ارتباط آموزشگاه با کارآموز قطع نخواهد شد و کارآموزان می توانند با استاد دوره و مشاوران آموزشگاه برای دریافت پاسخ سوالات خود در ارتباط باشند.

سوالات متداول آموزش تعمیرات یخچال
مقالات مرتبط
دوره های پر طرفدار مجتمع آموزشی

معرفی جامع دوره آموزش تعمیرات یخچال

آموزش تعمیرات یخچال فنی و حرفه ای

در گذشته مردم برای نگهداری مواد غذایی خود از برخی روش های طبیعی مثل خشک کردن، تخمیر یا دفن کردن جعبه های حاوی مواد غذایی در زمین استفاده می کردند. در راستای رشد و پیشرفت علم و همچنین رفاه طلبی انسان، یخچال ساخته شد.امروزه در هر آشپزخانه ای یک یخچال وجود دارد.

این وسیله برقی، دارای قطعاتی است که در بستر مدارها به یکدیگر وصلند و کار می کنند. پس طبیعتا در صورت خرابی هر یک از قظعات، کارکرد یخچال دچار اشکال می شود. تکنسین تعمیریخچال برای رفع این قبیل مشکلات، تعلیم و پرورش داده شده اند.

 کلاس آموزش تعمیرات یخچال ساید بای ساید

یکی از متداول ترین و پرفروش ترین یخچال های بازار امروز، یخچال های ساید بای ساید یا کنار هم هستند. این نوع یخچال ها جدا از ظاهر بسیار زیبا، قابلیت های بسیار بیشتری نسبت به یخچال های قدیمی تر دارند. خرابی این یخچال ها، حتی برای چند ساعت، باعث می شود شما با حجم زیادی از مواد غذایی روبرو شوید که اگر به دادشان نرسید، فاسد می شود.

اما جای نگرانی نیست! امروزه برندها خدمات ارزنده ی در زمینه تعمیرات فوری و در محل، برای مشتریان خود در نظر گرفته اند. کلاس های آموزش تعمیر یخچال ساید بای ساید برای پرورش تعمیرکاران حرفه ای برگزار می شود.

در کلاس آموزش تعمیرات یخچال ساید بای ساید ، شرکت کنندگان مباحث عیب یابی دستگاه و سپس برطرف کردن آن ها را می آموزند. پس از اتمام دوره، شما می توانید وارد بازار کار شده و با تلاش و کسب تجربه، از این شغل پرطرفدار درآمد خوبی داشته باشید.

آموزش تعمیرات یخچال فریزر در تهران

از وسیله های برقی بسیار رایج که در هر خانه ای می توان پیدا کرد، یخچال فریزر است. زمانی که این نوع یخچال ها به بازار آمدند، سر و صدای زیادی ایجاد شد. پدیده ای به اسم فریزر، راحتی وصف نشدنی برای افراد، مخصوصا خانم های خانه دار، با خود به همراه داشت. چرا که دیگر مجبور نبودند زمان زیادی را برای تمیز کردن یخ ها و برفک های یخچال صرف کنند.

یخچال فریزر، از هر برند و قیمتی، بنا به دلایل مختلف، امکان خرابی دارد. تعمیرکارانی که برای خدمت رسانی در این مورد تعلیم دیده اند، با انواع معایب و راه حل های آن ها آشنایی دارند. بعنوان مثال از رایج ترین مواردی که در مورد خرابی یخچال های فریزر گزارش شده است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یخ زدن غذاها در یخچال
  • یخچال یخ نمی سازد
  • خنک نکردن
  • سر و صدای زیاد
  • برفک زدن و …

آموزش تعمیرات یخچال صنعتی

با توجه به اهمیتی که تعمیرات یخچال های صنعتی دارد، در دوره آموزش تعمیرات یخچال، به بررسی دقیق یخچال های صنعتی نیز پرداخته می شود. در این دوره، کارآموزان با قطعات به کار رفته در این یخچال ها، سیستم سرماساز در یخچال ها، تشخیص و بررسی مکانیزم کار سیستم دیفراست.

آموزش عیب یابی و تعمیرات مدار کنترل و سیستم نمایشگر دیجیتال، بررسی عیوب عدم تولید سرما، آشنایی با نحوه کنترل سنسورها و نحوه عملکرد آن و غیره آشنا می گردند.

این آموزش ها تحت تعلیم اساتید حرفه ای و با تجربه صورت گرفته و در صورتی که آموزشگاه مورد نظر از لحاظ کیفیت در سطح بالایی قرار داشته باشد، فرد پس از اتمام دوره می تواند به راحتی وارد بازار کار گردد. لازم به ذکر است که هیچ گونه پیش نیازی برای شرکت در این دوره نیاز نمی باشد و افراد با هر سطح تحصیلاتی می توانند در کلاس ها ثبت نام نمایند.

یکی از بهترین آموزشگاه ها در حوزه تعمیرات یخچال های صنعتی، مجتمع آموزش برق می باشد که با برگزاری کلاس ها به صورت تئوری و عملی و برخورداری از جوی صمیمی و پویا، سرفصل های مختلف را به کارآموزان آموزش می دهد. در کارگاه هایی که در این آموزشگاه وجود دارند، انواع یخچال های صنعتی وجود داشته و کارآموزان به صورت عینی نحوه تعمیر این دستگاه ها را فرا می گیرند.

یخچال های صنعتی بسته به نوع کاربرد و نیاز بازار، در ابعاد و انواع مختلف تولید می شود و بسته به ظرفیتشان، در مکان های مختلف مثل رستوران ها و فروشگاه های بزرگ، مورد استفاده قرار می گیرند. عملکرد این دستگاه ها به فضای مناسب موتور خانه ی آن ارتباط زیادی دارد. بنابراین باید نصب و راه اندازی آن را یک نصاب حرفه ای انجام دهد.

چرا که اگر فاصله دستگاه از ظرفیت حفظ نشود، تهویه گرمای حاصل از کار، با مشکل مواجه می شود. به این ترتیب که گرمای حاصل از کارموتور در پشت دستگاه جمع شده و تهویه نمی شود و در نتیجه، عملکرد سیستم سردساز مختل خواهد شد.

به دلیل وزن زیاد و ابعاد بزرگ، بهتر است تعمیر این یخچال ها در محل انجام شود. افراد می توانند با شرکت در دوره های آموزش تعمیر یخچال صنعتی، این مهارت را کسب کرده و تبدیل به فردی متخصص شوند. کیفیت بالای کلاس و دوره ای که شرکت می کنید، به همراه تلاش و پشتکار خودتان، می تواند سرعت پیشرفت شما را تا حد زیادی افزایش دهد.

طبق اداره آمار کار جمهوری اسلامی ایران، تکنسین های تعمیر به طور معمول در لوازم اصلی تخصص دارند و باید در تشخیص، سرویس و تعمیر قطعات الکترونیکی و اجزای آنها آگاهی ویژه داشته باشند، و در عین حال از ابزار مورد نیاز برای تعمیرات وسایل باخبر باشند. تکنسین و تعمیرکار یخچال و فریزر نیز از زیرمجموعه ی مشاغل مربوط به تعمیرات لوازم خانگیست که بدون شک یکی از مهم ترین ابزارهای موجود دریک خانه به حساب می آید.

کافیست نگاهی به تمام خانه های یک شهر بیاندازید. همگی این خانه ها دارای یخچال هستند و هر روزه تعداد مصرف کنندگان یخچال ها در حال افزایش است. پس این که بگوییم مشاغل مربوط به مهارت های تعمیر لوازم خانگی و مخصوصل یخچال ها یکی از مهم ترین و در عین ال پر درامد ترین مشاغل را در اختیار دارند بیراه نگفته ایم.

آنچه در مقاله زیر مطالعه میکنید به گردآوری مجتمع آموزش برق بوده و مروریست اجمالی بر معرفی شغل تعمیرکار یخچال و فریزر و بازار کار این شغل و سایر نکاتی که هر فردی قبل از ورود به این مسیر شغلی باید در مورد آن اطلاعات کافی را داشته باشد.

آموزشگاه تعمیرات یخچال فریزر در تهران

با توجه به استقبال گسترده افراد از دوره های آموزشی آموزشگاه های مختلف، بسیاری از این آموزشگاه ها ممکن است از اعتماد افراد سوء استفاده نموده و کیفیت آموزشی مناسبی را در اختیار قرار ندهند. به همین دلیل است که توصیه می شود قبل از ثبت نام، نسبت به اعتبار آموزشگاه اطمینان حاصل نمایید تا هزینه خود را صرف آموزش های بیهوده ننمایید.

مجتمع آموزش برق یکی از آموزشگاه های برتر در تهران می باشد که اقدام به برگزاری دوره آموزش تعمیرات یخچال فریزر در برندهای مختلف می نماید. هدف این موسسه جلب رضایت کارآموزان نسبت به دوره های برگزار شده می باشد و در راستای این هدف تمام تلاش خود را به کار می گیرد.

استفاده از اساتید خبره و با تجربه، آموزش سرفصل ها بر طبق سرفصل های سازمان فنی و حرفه ای، پشتیبانی پس از اتمام دوره ها، برخورداری از کارگاه عملی مجهز و … از ویژگی های مجتمع آموزش برق می باشد.

مدرک آموزشی تعمیرات یخچال

این آموزشگاه مدرک فنی و حرفه ای معتبر را به کارآموزان در پایان دوره اعطا می کند. این مدرک مزایای بسیاری برای کارآموزان داشته و می تواند در کاریابی و کسب درآمد آنها تا حد زیادی موثر باشد.

دارا بودن مدرک فنی و حرفه ای باعث می شود تا فرد برای درخواست پروانه کسب جهت راه اندازی مغازه تعمیرات یخچال فریزر مشکلی نداشته باشد. همچنین امکان دریافت وام و تسهیلات مختلف بانکی با استفاده از مدرک فنی و حرفه ای وجود دارد.

بسیاری از کشورهای عضو سازمان جهانی کار، مدرک فنی و حرفه ای را معتبر می دانند و بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت دارند می توانند با استفاده از این مدرک جهت انجام امور مهاجرت اقدام نمایند.

مدرک آموزشی تعمیرات یخچال می تواند اعتبار شما را در کارتان افزایش داده و به جذب مشتری و افزایش درآمدتان کمک نماید.

معرفی شغل تعمیرات یخچال و فریزر

یخچال و فریزر از رایج ترین لوازم خانگی هستند. هنگام خراب شدن، مکانیک های یخچال برای رفع عیب و تعمیر فراخوانی می شوند. مکانیک، یخچال ها و فریزرها را بررسی کرده و در صورت لزوم آنها را تعمیر می کند. برای تبدیل شدن به یکمکانیک تعمیرات یخچال و فریزر باید یا به شکل تجربی نزد یک استاد کار تعمیرات یخچال و فریزر و لوازم خانگی کار کنید و به شکل تجربی دانش های مربوطه را کسب کنید و یا اینکه خودتان دست به کار شده و دوره ای را انتخاب کنید و با شرکت در آن دوره توانایی های لازم را به دست آورید.

ماهیت شغل تعمیرات یخچال و فریزر چگونه است ؟

مکانیک های یخچال و فریزر یخچال ها و دستگاه های مشابه را نصب، بازرسی و تعمیر می کنند. نصب یخچال و فریزر به دلیل وجود سیم کشی، برق و فضا می تواند فرایند پیچیده ای باشد. مکانیک یخچال و فریزر در مورد بهترین مکان ها برای نصب و ذخیره سازی توصیه های لازم را انجام می دهند. هنگامی که یخچال ها به تعمیر نیاز دارند، مکانیک های یخچال و فریزر با استفاده از تخصص خود می فهمند چه مشکلی دارد. در بیشتر موارد، آنها می توانند با بازرسی دقیق دستگاه فقط با استفاده از چشم و گوش، مشکلی را مشخص کنند.

دوره آموزشی مرتبط : آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آموزش تعمیرات لوازم خانگی

تعمیرکار یخچال و فریزر از چه ابزاری استفاده میکند ؟

مکانیک یخچال تا حد زیادی از ابزار دستی مانند پیچ گوشتی، چکش و آچار در کار خود استفاده می کند. برخی از مشاغل سخت ممکن است نیاز به استفاده از تجهیزات لحیم کاری داشته باشند. مقررات فدرال و ایالتی برای پیگیری ترشح مواد شیمیایی مورد استفاده در فرآیند تبرید که ممکن است برای محیط زیست مضر باشد، به مکانیک یخچال نیاز دارد.

وظایف یک تعمیرکار یخچال چیست ؟

  • اصول عیب یابی و تعمیر لوازم خانگی
  • چگونه می توان بورد مدارها را آزمایش کرد، عیب یابی کرد و مشکل را پیدا کرد
  • نحوه خواندن شماتیک لوازم خانگی، عیب یابی و تعمیر
  • نام (ها) و عملکرد اجزای دستگاه و لوازم خانگی دارای برد مدار و رایانه
  • عیب یابی میانبرها – 5 دلیل مهم اینکه هیچ وسیله ای کار نمی کند و نحوه تعمیر آنها است
  • ابزارهای اساسی که هر فناوری لوازم خانگی به آنها نیاز دارد
  • قطعات اساسی تعمیر لوازم خانگی که هر تکنسینی باید داشته باشد

چشم انداز شغلی و درآمد و بازار کار تعمیرکار یخچال و فریزر چگونه است ؟

طبق اداره آمار کار جمهوری اسلامی ایران، 376،800 گرمایش، تهویه مطبوع و تبرید مکانیک و مشاغل نصب از سال 1398 تا کنون به وجود آمده است. در این بازه،برای تعداد مشاغل در این زمینه افزایش 4 درصدی پیش بینی شده بود که این رقم هر ساله رو به فزونی است.

ساخت و ساز ساختمان های جدید و افزایش استفاده از سیستم هایی که با آب و هوا کنترل می شوند می تواند مسیر های شغلی بیشتری را برای این مکانیک ها و نصب کنندگان ایجاد کند.

تمامی خانه هایی که در یک خیابان یک شهر هستند می توانند به عنوان یک مشتری برای تعمیرکار یخچال و فریزر تلقی شوند. در این صورت می توان کسب مهارت در حوزه ی تعمیر یخچال و فریزر و شروع کار در این عنوان را یک برگ برنده برای این افراد با این مهارت تلقی کرد.

بیشتر مکانیک های گرمایشی، تهویه مطبوع و برودتی برای پیمانکاران تجهیزات ساختمان یا فروشگاه هایی که در فروش لوازم خانگی تخصص دارند کار می کنند.ولی این شغل ماهیت فریلنسینگ و آزادکاری دارد و فرد مکانیک بسته به تعداد تماس هایی که در روز میگیرد میتواند محدوده و تعداد مشتری هایش را تعیین کند.

درمورد درآمد شغل تعمیرکار یخچال و فریزر باید این نکته را متذکر شویم که نمیتوان رقم ثابتی را برای ان کار در نظر گرفت، چرا که در این شغل گاهی نیاز به تهییه ی ابزار مورد نیاز برای تعمیرات است و از طرفی تعیین تعرفه ها به دست خود فرد می باشد چرا که از خطرات و ریسک های انجام کاربه خوبی خبر دارد اما با توجه به آمارهای مربوط به اداره ی کار میتوان درآمدی از محدوده ی 4 میلیون به بالا در ماه برای این شغل پیش بینی کرد.

سرمایه مورد نیاز برای وروود به بازار کار تعمیر یخچال و فریزر

بدون تردید همچون هر شغل و پیشه ی دیگری فرد متقاضی برای وود به پیشه ی مورد نظر باید ابتدا از خودش بپرسد که آیا به اندازه مورد نیاز از آموزش های کافی برخوردار است یا خیر. در این صورت می توان اولین سنگ بنای شروع این شغل را تحت عنوان آموزش قرار داد به این معنی که متقاضی و کارآموز باید آموزش های لازم را ببییند و سپس با اطمینان خاطر وارد مسیر شغلی انتخابی خود شود.

برای آموزش دیدن دو راه برای کارآموز وجود دارد که یکی از ان ها شرکت در دوره های آموزشی بوده و دیگری کارکردن نزد استاد کار ها و تکنسین های دیگر است. در اسن صورت برای ورود به دوره های آموزشی و کسب مهارت های به روز و تخصصی که بر کارکردن تجربی نزد استاد کار ها ارجحیت دارد باید هزینه ای پرداخت کند و اولین هزینه ی ورود به این شغل را باید به هزینه های مربوط به دریافت آموزش کافی اختصاص دهد.

سپس بعد از دریافت آموزش مورد نیاز باید تشخیص بدهد که به چه صورتی قصد معرفی شغل خود را دارد. برای تبلیغات شغلی پلتفرم های گوناگون وجود دارد. ولی ابتدایی ترین و سنتی ترین پلتفرم تاسیس یک مغازه ی مناسب با سایزی مناسب است که تعمیرکار بتواند در ساعاتی که برای پروژه ای لازم نیست در مننالزل وقت بگذراند بتواند در مغازه ی خودش بوده و به انجام تعمیرات سفارشی بپردازد.

امروزه با پلتفرم های اینترنتی نیز امکان تبلیغات بومی برای هر شغلی وجود دارد.از اپلیکیشن های دیوار و بایا می توان برای معرفی نسبتا ارزان قیمت هر شغل و ییشه ای استفاده نمود و نام خود را به عنوان تکنسین فعال درهر زمینه ای به گوش مردمان بومی رساند.

تکنسین و تعمیرکار یخچال و فریزر

  • آموزش ببیند
  • و سپس مغازه اش را افتتاح کند ( قیمت خرید یا کرایه ی مغازه موضوعیست که در هر شهر نسبت به شهر دیگر تفاوت های خودش را دارد و ضمنا مکان هر مغازه قیمت منحصصر به فرد خودش را خاهد داشت در این صورت باید بهترین تحقیقات لازم را به عمل اورده تا بهترین تصمیم را با توجه به بودجه ی مورد نیازش بگیرد. )
  • ابزار مورد نیاز برای شروع کارش را خریداری نماید. ( برای شروع می توان از ابزار دست دوم استفاده نمود تا بیشترین بهره برداری از بودجه ی در نظر گرفته شده برای شروع شغل انجام شود.)و در نهایت برای بیشتر دیده شدن روی به انجام تبلیغات بیاورد.

تعمیر یخچال و فریزر خود ممکن است یک تعمیر دلهره آور به نظر برسد، اما با کمک یک تکنسین یخچال فریزر انجام این کار بسیار آسان است! تعمیرکاران یخچال مهارت های فنی مختلف را از کجا یاد می گیرند؟ برای تبدیل شدن به یک تعمیرکار حرفه ای یخچال نیاز چه کاری باشد انجام داد؟ بازار کار و میزان درآمد در این حرفه به چه صورت است؟ اینها سوالاتی هستند که برای علاقمندان به این حرفه ایجاد شده و نیاز است تا در رابطه با آنها اطلاعاتی را کسب نمایند. در این مقاله به تمامی این سوالات به طور کامل پاسخ داده شده است.

خرابی های متداول در یخچال فریزر

از جمله مشکلات رایجی که ممکن است در یخچال فریزر شما در هر برندی که باشد اتفاق بیفتد می توان به عدم سرد کردن یخچال، وجود هوای گرم در داخل یخچال، برفک زدن داخل یخچال، کار کردن مداوم یخچال، عدم کار کردن یخساز یخچال، سر و صدای زیاددر یخچال در حین کار کردن و مصرف زیاد انرژی اشاره کرد.

در هنگام مواجهه با مشکلات مختلف در یخچال چه باید کرد؟

خراب شدن یخچال می تواند نگرانی زیادی برای کاربران ایجاد نماید و با توجه به این که جزء وسایل گران قیمت محسوب می گردد نیاز است تا تعمیرات آن با دقت زیادی انجام گیرد.

با توجه به ساختار پیچیده ای که یخچال فریزر دارد امکان انجام تعمیرات توسط خود شخص وجود نداشته و انجام این کار می تواند خطراتی را به دنبال داشته باشد و هزینه های تعمیر زیادی را ایجاد نماید. توصیه می شود در صورت بروز هرگونه خرابی در یخچال یک تعمیرکار متخصص و با تجربه را پیدا کرده و برطرف نمودن مشکلات دستگاه خود را به وی بسپارید.

میزان درآمد تعمیرکاران یخچال

با توجه به این که می توان تعمیرات یخچال امری تقریبا مشکل می باشد، تعمیرکاران یخچال بابت تعمیرات اجرت بالایی دریافت می کنند. در صورتی که فرد دارای مهارت های فنی بالایی باشد تعداد مشتریان زیادی به وی مراجعه می کنند و می توان مقدار درآمد بالایی را کسب نماید.

به طور کلی با توجه به این که یخچال یک کالای مصرفی می باشد و به صورت شبانه روزی کار می کند، احتمال خرابی در آن بسیار زیاد است و معمولا تعمیرکاران یخچال با حجم زیادی از مشتری مواجه می باشند. به همین دلیل بازار کار شغل تعمیرات یخچال در همه جای دنیا از رونق بالایی برخوردار است و افرادی که در این حوزه فعال می باشند، دارای رضایت شغلی نسبت به این حرفه هستند.

اما ممکن است بسیاری از افراد تمایل به ورود به این حرفه داشته باشند اما روش مناسب یادگیری مهارت ها را ندانند. در ادامه نحوه ورود به این حرفه و آموزش تعمیرات یخچال آورده شده است.

نحوه ورود به شغل تعمیرات یخچال

برای وارد شدن به شغل تعمیرات یخچال می توان در هنرستان در رشته تعمیرات لوازم خانگی وارد شد و تحصیل نمود. این روش چندین سال به طول می انجامد و ممکن است فرد در سنی که بخواهد وارد دبیرستان شود نباشد. خوشبختانه امکان این که فرد در مدت زمان کوتاهی مهارت های لازم را فرا بگیرد وجود دارد.

در کشور ما آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای مختلفی وجود دارند که دوره های مختلف تعمیرات لوازم خانگی از جمله تعمیرات یخچال را برگزار نموده و افراد در سنین مختلف می توانند در این دوره ها شرکت نمایند.

این دوره ها مهارت ها را به صورت تئوری و عملی به کارآموزان آموزش می دهند و در نهایت افرادی متخصص و حرفه ای را به بازار کار وارد می نمایند.

آموزش تعمیرات یخچال در مجتمع آموزش برق

مجتمع آموزش برق ، دوره های تعمیرات یخچال را با بهره گیری از اساتید مجرب برگزار کرده و سال هاست در این زمینه فعالیت کرده و موفقیت های زیادی را کسب نموده است. این کلاس ها در دوره های کوتاه برگزار شده و افراد می توانند با هزینه و زمانی اندک مهارت و دانش کافی در این زمینه کسب نمایند.

در دوره آموزش تعمیرات یخچال، قطعات و اجزای مختلف انواع یخچال فریزر به کارآموزان معرفی شده و نحوه عیب یابی و تعمیر آن در اختیار آنها قرار داده می شود. مدرک فنی و حرفه ای معتبری در نهایت و پس از اتمام کلاس ها به کارآموزان اعطا می گردد.

آموزش تعمیر برد یخچال

دوره های تخصصی تعمیرات برد یخچال و همچنین طراحی و ساخت انواع بردهای الکترونیکی وجود دارد که بسیاری از افراد علاقمند به رشته الکترونیک از آن استقبال می کنند. در دوره آموزش تعمیرات برد یخچال به معرفی انواع بردهای به کار رفته در یخچال های مختلف دوقلو، ساید بای ساید و غیره در برندهای مختلف ایرانی و خارجی به کارآموزان پرداخته می شود.

آموزش تعمیرات یخچال ساید بای ساید

آموزش تعمیرات یخچال را با توجه به این که این وسیله از جمله لوازم خانگی پر کاربرد در منزل می باشد، می توان یکی از دوره هایی به شمار آورد که شرکت در آن می تواند آینده شغلی مناسبی را برای فرد رقم بزند.

در این دوره، آموزش تعمیرات یخچال ساید بای ساید، یخچال های دوقلو و یخچال های معمولی با جدیدترین متدها به افراد آموزش داده می شود. در ادامه به تعمیرات یخچال ساید بای ساید بیشتر خواهیم پرداخت.

ساختار یخچال ساید بای ساید

با گسترده شدن تکنولوژی، تغییرات بسیاری در انواع لوازم خانگی مورد استفاده پدید آمده است که در جهت افزایش راحتی و رفاه کاربران می باشد. یکی از نمودهای تکنولوژی در سال های اخیر، یخچال ساید بای ساید است که به دلیل کارایی و زیبایی که دارد مورد استقبال افراد مختلف قرار گرفته است.

عملکرد یخچال های ساید بای ساید ماند سایر یخچال ها بوده با این تفاوت که یخچال و فریزر در یک دستگاه در کنار هم قرار گرفته اند و هر دو از یک موتور استفاده می کنند.

قطعات به کار رفته در یخچال ساید شامل همان اجزایی است که در انواع دیگر یخچال به کار رفته است و با توجه به کار کردن شبانه روزی این وسیله، امکان خراب شدن آن وجود خواهد داشت.

قیمت یخچال ساید به دلیل امکانات و ویژگی هایی که در اختیار کاربر قرار می دهد، از قیمت بالاتری نسبت به سایر یخچال ها برخوردار بوده و در صورت خرابی نیازمند صرف هزینه بیشتری جهت تعمیر خواهد بود. در ادامه به تعمیرات یخچال ساید در برندهای مختلف پرداخته شده است.

تعمیرات یخچال یاید بای ساید

در صورتی که یخچال ساید بای ساید شما دچار مشکلی شد، نیاز است تا حتما بلافاصله از تعمیرکار یخچال بخواهید تا در محل حاضر شده و به بررسی و برطرف نمودن ایرادات دستگاه بپردازد. هرگونه اقدامی در جهت تعمیرات خودسرانه می تواند مشکلات یخچال را بیشتر کرده و هزینه سنگینی را جهت تعمیر بر روی دست شما بگذارد.

شرکت های مختلف تولید کننده لوازم خانگی در داخل و خارج از کشور اقدام به تولید مدل های جدیدی از یخچال های ساید می نمایند و تنوع برندها و مدل های این نوع یخچال در بازار بسیار زیاد است. ال جی، سامسونگ، بوش، هیمالیا، الکترواستیل و غیره از جمله برندهای معروف یخچال ساید بای ساید هستند.

از خرابی ها و مشکلات مختلفی که ممکن است در یخچال های ساید بای ساید به وجود آید می توان به مواردی مانند صدای بیش از حد یخچال، خنک نکردن یخچال، آسیب رسیدن به برد یخچال، تخلیه گاز یخچال در اثر ضربه و غیره اشاره کرد. هر یک از این خرابی ها به صورت یک کد خطا یا ارور بر روی صفحه نمایش یخچال نشان داده شده و تعمیرکار می تواند از این ارور جهت عیب یابی و تعمیر استفاده نماید.

اما علاقمندان بسیاری به تعمیرات در حوزه یخچال وجود دارند که دلیل این علاقه می تواند فنی بودن این شغل و همچنین بازار کار مناسب آن تلقی شود. در ادامه به این موضوع بیشتر خواهیم پرداخت.

بازار کار و میزان درآمد تعمیرات یخچال ساید بای ساید

اگر بخواهیم در رابطه با بازار کار تعمیرات یخچال صحبت کنیم باید بگوییم که با توحه به ضروری بودن این کالا و وجود آن در همه منازل، بازار کار تعمیرات یخچال ساید بای ساید، معمولی و دوقلو بسیار پر رونق می باشد و در صورتی که علاقمندان به این حرفه بتوانند مهارت های فنی خود را در این حوزه بالا برده و نسبت به تعمیرات انواع مدل ها و برندهای یخچال آشنایی کامل داشته باشند می توانند به درآمدهای بسیار بالایی دست یابند.

حال با توجه به این که امروزه بسیاری از افراد تمایل به خرید یخچال های ساید بای ساید دارند، تعمیرکاران یخچال باید با نحوه عیب یابی و تعمیر این یخچال ها نیز آشنا شده و در انجام این کار حرفه ای شوند. در این صورت و همچنین انجام تبلیغات میدانی و ثابت کردن کار خود به مشتریان می توان درآمد بالایی را برای فعالان این حوزه متصور شد.

دوره آموزش تعمیرات یخچال ساید بای ساید

در دوره آموزش تعمیرات یخچال که در آموزشگاه مجتمع فنی برق برگزار می شود، اساتید و مدرسین حرفه ای وجود دارند که سابقه بالایی در امر تعمیرات یخچال داشته و دارای مدارک تحصیلی مهندسی برق و یا مدرک فنی و حرفه ای تعمیرات لوازم خانگی و یخچال می باشند.

آموزش تعمیرات انواع یخچال از جمله یخچال ساید بای ساید توسط این اساتید به کارآموزان به صورت تئوری و عملی صورت گرفته و افراد در نهایت جهت ورود به بازار کار و راه اندازی کسب و کار خود آماده می گردند.

این دوره آموزشی در مدت زمان کوتاهی برگزار شده و سرفصل های مختلفی مانند توانایی تشخیص و بررسی مکانیزم کار یخچال ساید بای ساید، معرفی اجزای یخچال ساید بای ساید، آشنایی با ابزار و تجهیزات کارگاه تعمیرات، آشنایی با سیستم آبسردکن و نحوه عملکرد آن، آموزش برنامه ریزی انواع آی سی پنل های یخچال های ساید بای ساید و غیره در اختیار کارآموزان قرار می گیرد.

از جمله مزایای این آموزشگاه می توان به ارائه مدرک فنی و حرفه ای معتبر به کارآموزان اشاره کرد که می تواند در آینده شغلی آنها موثر واقع شود.

دوره های دیگری که در مجتمع آموزش برق برگزار می شود : آموزش تعمیرات ماشین لباسشویی ، آموزش تعمیرات ماشین ظرفشویی ، آموزش plc ، و … را تخصصی و با ارائه مدرک فنی معتبر برگزار می کند.

برای دریافت مشاوره رایگان با شماره های 66953016-021 – 66957313-021 تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    WeCreativez WhatsApp Support
    اگر درباره دوره های آموزشی سوالی دارید بصورت 24 ساعته پاسخگوی شما عزیزان هستیم.
    سلام، چطور میتونم کمکتون کنم ؟