تهران - میدان انقلاب - روبه روی دانشگاه تهران - خیابان فخر رازی - نرسیده به خیابان جمهوری - ابتدای کوچه مهر - پلاک 4

تعویض صفحه نمایش LCD برای دوربین Canon Eos Rebel T6i

تعویض صفحه نمایش LCD برای دوربین Canon Eos Rebel T6i


ثبت وقایع زندگی یکی از کارهایی است که از طریق آن می توان در آینده به مرور خاطرات پرداخت و به لذتی وصف ناپذیر دست یافت. عکاسی یکی از راه های ثبت وقایع می باشد که سال هاست وارد زندگی ما انسان ها شده و امروزه رنگ و بویی جدید به خود گرفته است. نور یکی از عوامل مهم در ایجاد تصاویر می باشد و دوربین ها با استفاده از اجزای به کار رفته در آنها مانند لنز، قادر به تنظیم نور بازیافتی از اجسام مختلف و گرفتن عکس می باشند. هنر عکاسی یک مهارت است که نیاز به مهارت و ذوق هنری بالایی داشته و علاوه بر آن تجهیزات مناسب نیز لازمه این هنر می باشد. دوربین Canon EOS rebel t6i یکی از دوربین های میان رده است که می توان با استفاده از آن به گرفتن تصاویر مختلف پرداخت. اما ممکن است در اثر ضربه خوردن یا عوامل مختلف دیگر صفحه نمایش این دوربین دچار آسیب دیدگی گردد و نیاز به تعویض داشته باشد.در این مطلب پس از معرفی این دوربین به نحوه تعویض صفحه نمایش lcd دوربین Canon EOS rebel t6i به صورت مرحله به مرحله پرداخته شده است.

معرفی دوربین Canon EOS rebel t6i

Canon یک شرکت ژاپنی می باشد که در تولید انواع دوربین های عکاسی عکاسی و تصویربرداری فعالیت کرده و محصولات با کیفیتی را در این زمینه تولید می کند. اگر کمی در زمینه عکاسی فعال باشید یا به این حرفه علاقمند باشید احتمالا نام این برند را بارها شنیده اید. یکی از مدل های محبوب این برند دوربین EOS 750D یا Kiss X8i است که  در واقع نام کوتاه شده دوربین مدل Canon EOS rebel t6i می باشد. افرادی که قصد دارند به صورت حرفه ای، هنر عکاسی را دنبال نمایند این دوربین انتخاب مناسبی برای آنها در آغاز راه می باشد. سنسور به کار رفته در این دوربین از نوع 24 MP CMOS بوده و از سیستم اتوفوکوس Hybrid CMOS AF III برای عکاسی و فیلمبرداری استفاده می نماید. این دوربین مجهز به وای فای بوده و امکان اتصال آن به گوشی های هوشمند، لپ تاپ و تبلت وجود دارد. سنسور دوربین Canon EOS rebel t6i به گونه ای است که امکان عکاسی در نورهای بسیار کم و بسیار شدید وجود داشته و می توان تصاویر با کیفیتی را توسط آن گرفت.

صفحه نمایش دوربین Canon EOS rebel t6i

صفحه نمایش دوربین Canon EOS rebel t6i از دقت بالایی برخوردار بوده و از دقت 100.400.0 نقطه ای برخوردار می باشد. اندازه صفحه نمایش این دوربین 3 اینچ بوده و نوع آن TFT-LCD می باشد. صفحه نمایش این دوربین چرخان بوده و از قابلیت های نمای زنده و منظره یاب نیز برخوردار می باشد. نوع منظره یاب صفحه نمایش این دوربین اپتیکال بوده و 95 درصد را پوشش می دهد.

ممکن است به صورت ناخودآگاه و اتفاقی به دوربین شما ضرباتی وارد شده و در نتیجه آن صفحه نمایش دوربین دچار مشکل شود. گاهی ممکن است تعمیرکار دوربین قادر به تعمیر صفحه نمایش باشد اما در صورتی که این قطعه شکسته یا ترک خورده باشد نیاز است تا آن را با یک قطعه سالم تعویض نمود. تعویض صفحه نمایش دوربین Canon EOS rebel t6i کار راحتی نبوده و نیازمند تخصص و مهارت می باشد. در نتیجه نیاز است تا برای انجام این کار دوربین خود را نزد فردی با تجربه سپرده تا آن را تعمیر نماید. در ادامه به نحوه  تعویض صفحه نمایش lcd دوربین Canon EOS rebel t6i می پردازیم.

 صفحه نمایش LCD برای دوربین Canon Eos Rebel T6i

چگونه صفحه نمایش دوربین Canon EOS rebel t6i را تعویض کنیم؟

پیش از آن که به نحوه تعویض صفحه نمایش lcd دوربین Canon EOS rebel t6i بپردازیم باید گفت که با توجه به این که دوربین ها وسایلی گران قیمت به شمار رفته و از حساسیت زیادی برخوردار می باشند نیاز است تا پیش از تعمیر، در رابطه با تعمیرکار دوربین تحقیقات لازم را نموده و دوربین خود را به دست فردی بسپارید که در این کار از تجربه بالایی برخوردار بوده و سابقه خوبی داشته باشد. تجهیزاتی که در این کار استفاده می گردند نیز بای از کیفیت لازم برخوردار بوده تا به سایر اجزای دوربین صدمه ای وارد نگردد. حال به نحوه تعویض ال سی دی دوربین Canon EOS rebel t6i به صورت گام به گام می پردازیم:

گام اول؛ آماده سازی ابزار کار

در ابتدا نیاز است تا ابزارها و وسایلی که برای تعویض صفحه نمایش دوربین مورد نیاز می باشد را فراهم نمود و در دسترس قرار داد. این ابزار شامل وسایلی برای باز کردن دوربین، اسپادگر فلزی و پیچ گوشتی JIS 000# می باشد. در هنگام استفاده از این ابزار باید دقت و ظرافت بالایی را به خرج داد چرا که کوچکترین بی دقتی می تواند منجر به آسیب بیشتر دوربین گردد.

گام دوم؛ جداسازی باتری

در این مرحله نیاز است تا باتری را از دوربین جدا نموده و در کناری قرار دهید. یک دستبند آنتی استاتیک برداشته و با استفاده از آن دست خود را به زمین متصل نمایید تا به دستگاه آسیبی وارد نگردد.

در خارجی ترین لبه صفحه نمایش دوربین تعدادی پیچ موجود می باشد. تمامی این پیچ ها باید به دقت باز شده و این کار توسط پیچ گوشتی J000 فیلیپس انجام می گیرد. پیچ هایی که در این قسمت از دوربین وجود دارند دارای اندازه ای 1.3 میلی متری می باشند.

گام سوم؛ باز کردن پیچ های لبه داخلی

علاوه بر پیچ های لبه خارجی، در لبه داخلی صفحه نمایش دوربین Canon EOS rebel t6i چهار پیچ موجود می باشد که تمامی این پیچ ها نیز باید با استفاده از پیچ گوشتی J000 فیلیپس باز گردند. اندازه این پیچ ها کمی بزرگت پر از پیچ های لبه خارجی ال سی دی بوده و 1.58 میلی متری می باشند. دقت کنید که این پیچ ها با هم قاطی نشوند تا در هنگام بستن دوربین دچار مشکل نشوید.

گام چهارم؛ دو نیم کردن بخش های دوربین

در محل اتصال ال سی دی به دوربین 6 عدد پیچ دیگر وجود دارد که باید نسبت به باز کردن آنها نیز اقدام نمود. پس از باز کردن پیچ ها شکافی مشاهده می شود که باید با استفاده از یک اهرم که دارای سططح صافی می باشد به این شکاف فشار وارد نموده و آن را باز نمایید. دو بخش قاب و سیستم صفحه نمایش دیده می شوند که باید توجه کرد تا پوشش پایینی از این بخش ها جدا نگردد.

گام پنجم؛ بلند کردن گیره فلزی

در قاب دوربین قطعات و اجزای مختلفی به کار رفته است که از آن جمله می توان به برد، صفحه نمایش، کابل روبان و کابل انرژی اشاره کرد. یک گیره فلزی وجود دارد که باعث اتصال کابل روبان به برد می گردد. نیاز است تا با استفاده از یک موچین این گیره فلزی را به آرامی بلند نمایید. در این مرحله دقت زیادی لازم است چرا که فشار زیاد به گیره می تواند منجر به آسیب دیدن برد و روبان گردد.

گام ششم؛ قطع اتصال روبان

در این مرحله باید اتصال کابل روبان را قطع نموده و سپس برد را نیز جدا کرده و در کناری قرار دهید. جدا کردن برد نیز دقت و ظرافت زیادی را می طلبد و باید با حوصله انجام گیرد. با وجود قطع اتصال روبان اما هنوز هم این قطعه کار کرده و نباید از دوربین جدا گردد.

گام هفتم؛ جدا کردن صفحه نمایش دوربین

صفحه نمایش یا ال سی دی دوربین Canon EOS rebel t6i به قاب چسبیده است و باید این صفحه نمایش را در امتداد قاب بلند کرده تا کاملا جدا شود. پس از جدا کردن ال سی دی مقداری چسب در قاب به جا مانده است و می توان صفحه نمایش جدید را بر روی آن قرار داد. اگر مشاهده کردید که اندازه چسب کافی نیست می توانید مقداری چسب به قاب اضافه کرده و ال سی دی را بر روی آن قرار دهید. پس از قرار دادن صفحه نمایش جدید و سالم نیاز است تا مراحل ذکر شده را به صورت برعکس و با دقت زیاد انجام داده و پیچ هایی که درآورده اید را محکم در سر جای خود ببندید.

گام هشتم؛ قرار دادن باتری

در انتها و پس از بستن تمامی اتصالات و پیچ ها باید باتری دستگاه را در سر جای خود قرار داده و دوربین را روشن کرد. اگر پس از روشن کردن دوربین صفحه نمایش دستگاه روشن نشد ممکن است قطعی در اتصال های روبان وجود داشته باشد و نیاز است مجددا دستگاه را باز نموده و این اتصالات را مورد بررسی قرار دهید.

جمع بندی

ما در این مطلب به معرفی و نحوه تعویض صفحه نمایش lcd دوربین Canon EOS rebel t6i پرداختیم. مشاهده کردید که این کار نیازمند ظرافت و دقت بالایی بوده و بی توجهی در انجام آن می تواند به برد دوربین آسیب های جدی وارد نماید. توصیه می شود برای انجام این کار حتما از تعمیرکار متخصص دوربین کمک بگیرید.

مجتمع فنی پایتخت برگزار کننده دوره های آموزشی از جمله آموزش فتوشاپ می باشد . برای اطلاع از نحوه برگزاری دوره ها با کارشناسان ما تماس بگیرید .

5/5 - (1 امتیاز)


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *