تهران - میدان انقلاب - روبه روی دانشگاه تهران - خیابان فخر رازی - نرسیده به خیابان جمهوری - ابتدای کوچه مهر - پلاک 4

علت ثابت نبودن تصویر دوربین مدار بسته

علت ثابت نبودن تصویر دوربین مدار بسته


علت ثابت نبودن تصویر دوربین مدار بسته : سرقت از اماکن مختلف علاوه بر این که از نظر مالی و اقتصادی می تواند به افراد آسیب زیادی را وارد نماید، باعث می شود تا آرامش روانی آنها نیز به هم ریخته و احساس امنیت نداشته باشند. با توجه به افزایش آمار سرقت در کشورهای مختلف، نیاز است تا نسبت به تامین مکانی که در آن زندگی می کنیم و همچنین محیطی که در آن مشغول به کار می باشیم اقدام نماییم. برای این کار می توان از دوربین های مدار بسته استفاده کرد و آن را در نقاط مختلف ساختمان خود به کار برد. امروزه استفاده از ین دوربین ها گسترش بسیاری در سطح جامعه داشته و ارگان ها و سازمان های مختلفی اقدام به نصب این سیستم های امنیتی می نمایند.

مشکلات مختلفی ممکن است پس از نصب دوربین های مدار بسته به وجود آید که برای رفع آنها نیاز است تا از تعمیرکار دوربین مدار بسته استفاده نمود و در صورتی که مشکل پیچیده نباشد، با انجام اقداماتی، خود فرد اقدام به تعمیر آن نماید. یکی از مشکلاتی که ممکن است در دوربین های مدار بسته به وجود آید ثابت نبودن تصویر دریافتی می باشد که می تواند علل مختلفی داشته باشد. در این مقاله به علت ثابت نبودن تصویر دوربین مدار بسته و نحوه برطرف نمودن آن پرداخته ایم.

علت ثابت نبودن تصویر دوربین مدار بسته چیست

گاهی مشاهده می شود که تصاویری که در مانیتور دوربین مدار بسته نمایش داده می شوند واضح نبوده و مرتبا بالا و پایین می روند. چشمک زدن تصاویر باعث می شود تا امکان مشاهده جزئیات به درستی وجود نداشته باشد. وجود این مشکل می تواند نشانه خرابی قطعه ای در دوربین مدار بسته باشد و یا این که مشکل به علت عدم اتصال درست سیم ها و کابل ها به مانیتور یا دوربین ها اتفاق افتاده باشد. در ادامه به تعدادی از دلایل مهمی که ممکن است ثابت نبودن تصویر به آن دلایل رخ داده باشد اشاره می کنیم. البته برای عیب یابی بیشتر میتوانید مطلب : نحوه عیب یابی سیستم دوربین مدار بسته را بخوانید.

معیوب بودن مانیتور دوربین مدار بسته

در بسیاری از مواقع دیده شده که علت ثابت نبودن تصویر دوربین مدار بسته، خراب بودن مانیتور آن می باشد. ممکن است اجزای داخلی مانیتور دچار مشکل شده باشند و نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات خاصی داشته باشند.

برای اطمینان از این که مشکل ثابت نبودن تصویر به دلیل معیوب بودن مانیتور است یا نه می توان کابلی که از دوربین به نمایشگر متصل می شود را جدا نموده و مانیتور دیگری متصل نمود. اگر با تعویض مانیتور مشکلی در تصویر مشاهده نشد می توان نتیجه گرفت که ایراد کار در نمایشگر دستگاه می باشد و باید توسط تعمیرکار مورد بررسی دقیق تر قرار گیرد.

در هنگام خرید اجزای سیستم دوربین مدار بسته باید دقت کرد که مانیتوری را انتخاب نمود که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و از برندهای معتبر باشد. در غیر این صورت امکان این که مانیتور به سرعت خراب شده و دچار مشکل شود بسیار زیاد بوده و نیاز به صرف هزینه بیشتری برای تعمیر یا تعویض آن نمود. برای مشاهده قیمت نصب دوربین مدار بسته روی لینک کلیک نمایید.

برق رسانی نادرست علت ثابت نبودن تصویر دوربین مدار بسته

برخورداری از برق کافی و استاندارد یکی از فاکتورهای مهم در درست کار کردن دوربین مدار بسته می باشد. در صورتی که برق ساختمان ضعیف باشد و یا به طور دائم قطع و وصل گردد ممکن است مشکلاتی در تصاویر دریافتی ایجاد گردد و دوربین قادر به کار کردن به صورت صحیح نباشد. ممکن است بسیاری از دوربین های مدار بسته در شب هنگام، تصاویری چشمک زن و غیر ثابت را نمایش دهند که نیاز است به بررسی منبع برق سیستم بپردازید.

البته ممکن است دوربین مدار بسته شما بی سیم بوده و با استفاده از باتری کار کند. برای ضبط تصاویر در تاریکی، این دوربین ها از نور مادون قرمز استفاده کرده تا بتوانند تصاویر را با وضوح و رزولوشن بالا دریافت نمایند. در صورتی که باتری این دوربین ها تمام شده و یا ضعیف گردد، چراغ های مادون قرمز به کار رفته در دوربین قادر به دریافت انرژی کافی نبوده و در نتیجه تصویری را که ایجاد می کنند ثابت نخواهد بود و کیفیت بالایی نخواهد داشت.

استفاده از پاور اسپیلیتر برای برق رسانی به دوربین مدار بسته کاری اشتباه بوده و باعث می شود تا میزان انرژی لازم برای تامین برق دستگاه تامین نشده و در نتیجه دوربین تصویر واضحی را ارائه ندهد. پس حتما برای تامین برق دوربین مدار بسته از منبع برق اختصاصی استفاده نمایید.

وجود مشکل در کابل کواکسیال متصل به مانیتور

قطع بودن اتصال کابل کواکسیال و یا ایجاد پارگی و یا فرسودگی آن می تواند علت ثابت نبودن تصویر دوربین مدار بسته باشد. ممکن است با کمی دستکاری این کابل تصویر دریافتی واضح شده و ثابت نبودن آن برطرف گردد.

گاهی نیز ممکن است که نول پریز به زمین متصل نبوده و کابل و مانیتور هم از اتصال به زمین برخوردار نباشند. در این صورت امکان چشمک زدن تصویر دریافتی از دوربین مدار بسته وجود خواهد داشت. می توان با جدا کردن کابل کواکسیال از خروجی دوربین، بررسی کنید که ثابت نبودن تصویر درست شده یا نه. در بسیاری از مواقع با قطع کردن این اتصال تصویر درست شده و ثابت می ماند.

شرایط جوی نامناسب دیگرعلت ثابت نبودن تصویر دوربین مدار بسته

گاهی وزش باد و باران و شرایط آب و هوایی نامساعد باعث می شود تا تصویری که ما در مانیتور دوربین مدار بسته مشاهده می کنیم ثابت نبوده و چشمک بزند. این ثابت نبودن تصویر، در صورتی که دلیل آن وجود آب و هوای نامناسب باشد پس از تغییر شرایط جوی درست شده و نیازی به تعمیر آن نمی باشد. در صورتی که پس از مناسب شدن هوا، هنوز هم تصویر دچار مشکل بود نیاز به بررسی های بیشتر دوربین توسط تعمیرکار دوربین مدار بسته می باشد.

عدم محافظت اتصال به زمین دوربین

عدم اتصال نول به زمین در دوربین های مدار بسته می تواند باعث شود که اتصال به زمین دوربین به درستی محافظت نشده و در نتیجه تصویر مشاهده شده توسط ما، ثابت نباشد. در این صورت می توان دوربین را از برق کشید و پس از مدتی آن را مجددا به برق متصل کرد. در بسیاری از مواقع با انجام این کار امکان درست شدن تصویر وجود خواهد داشت.

مشکل ثابت نبودن تصویر می تواند در دوربین های مدار بسته مختلف اتفاق بیفتد و ربطی به نوع دوربین ندارد. دوربین های مدار بسته آنالوگ، تحت شبکه و … به دلایل ذکر شده ممکن است مواجه گردند که در هر صورت تعمیر آنها نیازمند حضور تعمیرکار می باشد.

در نهایت نیاز است تا این نکته ذکر گردد که در صورتی که نصب دوربین مداربسته به صورت اصولی و صحیح انجام نشود امکان به وجود آمدن مشکل در تصویر دریافتی وجود داشته و باید بررسی های بیشتری انجام گیرد. به همین دلیل توصیه می شود برای نصب این دوربین ها فردی را انتخاب کنید که تخصص بالایی در این کار داشته و بتواند نصب دوربین را به بهترین نحو ممکن انجام دهد.

همچنین در هنگام خرید دوربین باید دقت کافی را به عمل آورد و اجزا و قطعاتی را خریداری کرد که از کیفیت کافی برخوردار باشند. عدم با کیفیت بودن کابل های کواکسیال، دوربین ها، مانیتور و … می تواند منجر به نداشتن کیفیت لازم در تصویر دریافتی شده و دوربین مدار بسته کارایی لازم را نداشته باشد.

علت چشمک زدن دوربین مدار بسته

چشمک زدن دوربین مدار بسته و سوسو زدن تصویر یکی از رایج ترین عوامل اختلال در نظارت توسط دوربین مدار بسته است. چشمک زدن دوربین مدار بسته می تواند برای کسانی که نیاز به نظارت بر نواحی دارند دردسر ساز باشد. زیرا چشمک زدن یا فید تصویر، کیفیت تصویر را کاهش می دهد و دیدن آن چه در حال وقوع است را بسیار دشوار می کند.

علت چشمک زدن دوربین مدار بسته

مشکلات اصلی چشمک زدن دوربین مداربسته ناشی از مشکلات الکتریکی است. هم چنین می تواند به دلیل فرکانس الکتریکی متناقض ارسال شده به دوربین باشد. علاوه بر این، تنظیمات نادرست نرم افزار برای دوربین مدار بسته می تواند دلیل چشمک زدن آن باشد. دلایل چشمک زدن دوربین مدار بسته شامل موارد زیر است:

  1. مشکلات برق
  2. کابل ها و اتصالات کوتاه
  3. مدل های قدیمی دوربین مدار بسته

مشکلات برق

بیشتر مشکلات در دستگاه های برقی عمدتاً به دلیل از دست دادن برق است. گاهی اوقات فرکانس یا توانی که به دوربین مداربسته داده می شود برای عملکرد صحیح آن کافی نیست. بنابراین، اول از همه، وقتی دیدید دوربین مدار بسته شما در حال چشمک زدن است، منبع تغذیه را بررسی کنید.

دوربین های مدار بسته به گونه ای طراحی شده اند که از نور های مادون قرمز برای فیلم برداری در مناطق تاریک یا زمانی که نور محیط اطراف دوربین کم می شود، استفاده می کنند. دوربین مدار بسته زمانی که باتری کم یا منبع برق دارد، عملکرد نا مناسبی ایجاد می‌ کند، بنابراین اشعه های مادون قرمز منبع کافی برای کارکرد دقیق را ندارند.

در نتیجه، باید منبع تغذیه سیستم امنیتی خود را بررسی کنید. اگر سیستم روی پریز برق کار می کند، خروجی را بررسی کنید تا ببینید آیا با ورودی های دوربین مدار بسته مطابقت دارد یا خیر.

اتصال کوتاه شدن کابل ها

اگر سیم یا کابل های دوربین مداربسته شما در نقاط خاصی دارای اتصال کوتاه باشند می تواند باعث چشمک زدن دوربین شود. اتصال کوتاه دلیل مشکل انتقال برق و داده است که باعث ایجاد نویز تصاویر با کیفیت پایین می شود. تمام کابل ها یا سیم ها را با دقت مشاهده کنید و ناحیه آسیب دیده را پیدا کنید. فوراً آن را تعمیر کنید. برای این منظور باید اتصالات را زمین یا با نوار برق بپوشانید.

مدل های قدیمی دوربین مدار بسته

اگر دوربین مداربسته شما خیلی قدیمی باشد با مشکلات بیشتری مواجه خواهد شد. یکی از مشکلات مربوط به چشمک زدن دوربین مدار بسته است. زیرا تمام دوربین های امنیتی عمر مشخصی دارند. اگر دوربین شما نزدیک به انقضا باشد یا برای مدت طولانی در یک منطقه نا مناسب کار کند، شروع به ایجاد مشکل می کند.

بنابراین، در صورت امکان آن را تعویض کنید. قبل از تعویض یا خرید یک دوربین جدید، باید اتصال و کابل های یک دوربین امنیتی قدیمی را بررسی کنید. اگر آسیبی وجود ندارد فقط یک دوربین جدید بخرید.مدل های قدیمی دوربین مدار بسته

علت قطع و وصل شدن دوربین مداربسته در شب

اگر دوربین مداربسته شما برای استفاده در شب ساخته شده است، اما تنها چیزی که در شب دریافت می کنید یک تصویر سیاه است، معمولاً به این دلیل است که LED های IR کار نمی کنند. علت قطع و وصل شدن دوربین مدار بسته در شب عبارتند از:

  • پیکر بندی اشتباه دوربین مدار بسته
  • قدرت نا کافی LED ها
  • LED های آسیب دیده در دوربین مدار بسته

پیکر بندی اشتباه دوربین مدار بسته

مطمئن شوید که دوربین مدار بسته شما برای کار در شب پیکربندی شده است. اگر یک دوربین شبانه روزی است که باید به طور خودکار به حالت شب تغییر کند. تنظیمات پیکربندی نور محیط را در صورت وجود بررسی کنید.

قدرت نا کافی LED ها

قدرت ناکافی LED ها جریان بیشتری می کشند، بنابراین یک دوربین مداربسته در شب به انرژی بیشتری نسبت به روز نیاز دارد. این مشکل به ویژه در دوربین‌های با باتری و PoE رایج است. مطمئن شوید که برق مورد نیاز دوربین مداربسته شما برآورده شده است.

LED های آسیب دیده در دوربین مدار بسته

LED ها نیز قدیمی می شوند. بنابراین یک دوربین قدیمی ممکن است دیگر قادر به ارائه نور کافی نباشد. در نتیجه یکی دیگر از دلایل قطع و وصل شدن دوربین مدار بسته در شب مربوط به LED های آسیب دیده می باشد.LED های آسیب دیده در دوربین مدار بسته

نتیجه گیری

ما در این مطلب به مشکلات احتمالی دوربین مدار بسته مثل: علت ثابت نبودن تصویر دوربین مدار بسته و علت چشمک زدن دوربین مدار بسته به طور کامل پرداختیم. همانطور مه در این مقاله ذکر شد گاهی مشاهده می شود که تصویر دریافتی از دوربین مدار بسته دائما بالا و پایین رفته و ثابت نمی ماند. این مشکل باعث می شود تا تصویر قابل مشاهده با جزئیات نبوده و نیاز به برطرف کردن مشکل داشته باشد. روش های مختلفی که می توان از طریق آنها به مشکل دوربین پی برد در مقاله ذکر گردید. در صورتی که هیچ یک از این ترفندها برای ثابت نبودن تصویر موثر واقع نشد، نیاز است تا با تعمیرکار دوربین مدار بسته تماس گرفته تا نسبت به عیب یابی و تعمیر دوربین اقدامات لازم را انجام دهد.

5/5 - (1 امتیاز)


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *