تهران - میدان انقلاب - روبه روی دانشگاه تهران - خیابان فخر رازی - نرسیده به خیابان جمهوری - ابتدای کوچه مهر - پلاک 4

نحوه تعویض باتری و پورت شارژ گوشی هواوی Mate 10 Pro

نحوه تعویض باتری و پورت شارژ گوشی هواوی Mate 10 Pro


باتری یکی از اجزای اصلی انواع موبایل می باشد که بدون وجود آن امکان روشن شدن و کار کردن گوشی وجود نخواهد داشت. باتری گوشی طول عمر مشخصی داشته و پس از مدتی استفاده از گوشی، باتری آن کم کم رو به فرسایش رفته و نیاز به تعویض پیدا می کند.

گوشی های موبایل جدید دارای باتری چسبیده به خود بوده و تعویض آنها نیاز به تخصص و طی کردن مراحلی دارد. در اینجا می خواهیم در رابطه با نحوه تعویض باتری و پورت شارژ گوشی هواوی Mate 10 Pro صحبت کنیم و مراحل آن را به صورت گام به گام بیان نماییم. تا انتهای مقاله با ما باشید تا بتوانید در صورت نیاز به انجام این کار بپردازید.

اگر به شغل تعمیر موبایل علاقه دارید و میخواهید این رشته با بصورت تخصصی آموزش ببینید و وارد بازار کار آن شوید در دوره آموزش تعمیرات موبایل مجتمع آموزشی برق شرکت کنید و بصورت صفر تا صد این حرفه را یاد بگیرید.

معرفی گوشی هواوی Mate 10 Pro

مدل Mate 10 Pro یکی از گوشی های محبوب شرکت هواوی می باشد که در نوامبر 2017 به بازار عرضه شد و با توجه به ویژگی ها و امکانات متنوعی که داشت باعث شد تا استقبال از آن زیاد بوده و از محبوبیت بالایی برخوردار باشد. نمایشگر این گوشی از نوع AMOLED لمسی خازنی بوده و دارای ابعاد 6 اینچی می باشد. سیستم عامل این گوشی اندروید 8 بوده و از پردازنده مرکزی 8 هسته ای برخوردار می باشد. دوربین این گوشی دوگانه‌ی 12 و 20 مگاپیکسلی می باشد و سلفی 8 مگاپیکسلی دارد. باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت از ویژگی های باتری گوشی هواوی Mate 10 Pro می باشد و قابلیت این را دارد که در 30 دقیقه 58 درصد باتری را شارژ نماید.

گاهی ممکن است این باتری دچار مشکلاتی شده و قادر به شارژ درست موبایل نباشد و یا این که شارژ بسیار سریع خالی شده و گوشی خود به خود خاموش گردد. در این صورت نیاز است تا باتری گوشی را هر چه سریع تر تعویض نمود. در ادامه با نحوه تعویض باتری و پورت شارژ گوشی هواوی Mate 10 Pro آشنا خواهید شد.

تعویض باتری و پورت شارژ گوشی هواوی Mate 10 Pro

از این راهنما برای تعویض باتری ضعیف در Huawei Mate 10 Pro خود استفاده نمایید.

قبل از جدا کردن گوشی، باتری را زیر 25٪ تخلیه کنید. اگر باتری به طور تصادفی سوراخ شود، می تواند آتش بگیرد و یا منفجر شود، اما در صورت تخلیه احتمال وقوع این امر بسیار کمتر است.

گام اول

تلفن خود را خاموش کنید.

iOpener را آماده کنید و آن را برای حدود دو دقیقه در پشت تلفن قرار دهید تا چسب زیر قاب پشت شل شود.

گام دوم

درب پشت را با یک کاپ مکش بلند کنید تا جایی که بتوانید انتهای صاف یک spudger هالبر را وارد نمایید.

با استفاده از spudger هالبرد، چسب زیر قاب پشتی در چهار طرف تلفن را برش دهید.

در هنگام برش چسب از هر طرف، از چیدمان باز کننده استفاده کنید تا دوباره چسب به قاب پشت نچسبد.

گام سوم

به هیچ عنوان کاور درب پشتی را برندارید چرا که کابل حسگر اثر انگشت هنوز به مادربرد متصل است و می تواند به این قطعه آسیب جدی وارد نماید.

درب پشت را به سمت کنار بچرخانید.

پیچ فیلیپس # 00 را که محافظ فلزی را پایین نگه داشته و در بالای اتصال کابل سنسور اثر انگشت نشسته است به آرامی و با احتیاط بردارید.

گام چهارم

با استفاده از یک موچین محافظ فلزی رابط اتصال حسگر اثر انگشت را از بین ببرید.

کابل حسگر اثر انگشت را با یک spudger جدا نمایید.

هنگام جمع آوری مجدد تلفن خود، چسب جدید را در موارد ضروری به درب پشتی آغشته کنید.

گام پنجم

دوازده پیچ فیلیپس # 00 را با دقت باز نمایید.

محافظ های بالای مادربرد و صفحه شارژ را با دقت بردارید.

در صورتی که بعد از برداشتن پیچ های فیلیپس، سپرها به راحتی به خودی خود ظاهر نشوند، می توانید از انتهای نوک تیز spudger استفاده کنید تا آنها را بیرون بکشید.

باتری و پورت شارژ گوشی

گام ششم

در این مرحله نیاز است تا با استفاده از spudger کابل فلکس پورت شارژ را از مادربرد جدا نمایید.

گام هفتم

با استفاده از یک موچین درگاه شارژ گوشی از جمله کابل فلکس آن را با دقت جدا کنید.

در این مرحله پورت شارژ محکم در جای خود قرار می گیرد. در صورتی که در برداشتن آن مشکلی دارید، از انتهای صاف یک spudger هالبرد استفاده کنید تا آن را به سمت بیرون بکشید

گام هشتم

برای جدا کردن کابل فلکس باتری از یک  spudger استفاده کنید.

حداقل یک دقیقه iOpener را روی صفحه قرار دهید تا چسب زیر باتری شل شود.

گام نهم

کابل فلکس نمایشگر در زیر باتری کار می کند. بنابراین مراقب باشید هنگام شل شدن چسب به آن آسیب نرسانید. همچنین مراقب باشید که باتری را هر زمان خم نکنید و سوراخ نکنید.

با استفاده از spudger باتری را با دقت بیرون زده و در کنار آن بلغزانید تا چسب جدا شود.

در ادامه باتری را بردارید.

هنگام جمع آوری مجدد تلفن، چسب قدیمی را با نوار دو طرفه یا چسب برش داده شده تعویض کنید.

توجه!! دوره آموزش تعمیرات برد الکترونیکی و آموزش تعمیرات لوازم خانگی مجتمع آموزشی برق با 30درصد تخفیف دوره!! همین الان ثبت نام کنید.

مشکلات رایج در باتری گوشی هواوی Mate 10 Pro

حال که با نحوه تعویض باتری و پورت شارژ گوشی هواوی Mate 10 Pro آشنا شدید نیاز است تا در رابطه با مشکلات و خرابی هایی که در باتری این گوشی ممکن است به وجود آید نیز آشنا گردید تا در صورت مواجهه با این مشکلات برای تعویض باتری اقدام نمایید.

نشانه هایی وجود دارد که نشان دهنده خراب شدن باتری موبایل می باشد و با مشاهده این موارد می توان تصمیم گرفت که گوشی خود را نزد تعمیرکار برده و در صورت نیاز باتری آن را تعویض نمود. از جمله این علائم می توان به مواردی مانند خاموش شدن خود به خود موبایل، هنگ کردن گوشی بدون وجود مشکلات نرم افزاری دیگر، به هم ریختن تنظیمات تاریخ و ساعت به صورت خود به خود، خالی شدن سریع باتری و غیره اشاره کرد.

اما چه عواملی باعث می شوند تا باتری موبایل خراب شده و چنین مشکلاتی برای آن به وجود بیاید؟ یکی از دلایل مهم خراب شدن باتری اتصال شارژر به گوشی در مدت زمان طولانی می باشد. در بسیاری از مواقع ممکن است افراد در هنگام خواب گوشی خود را به شارژ زده و آن را تا صبح به همین حال رها نمایند. این کار می تواند آسیب های جدی به باتری گوشی وارد کرده و سبب بروز مشکلات مختلفی در آن گردد.

شارژرهای تقلبی که با گوشی شما سازگاری ندارند دشمن باتری موبایل می باشند و می توانند به سرعت مشکلاتی را برای باتری ایجاد نمایند و نیاز است تا همیشه از شارژرهای اورجینال گوشی استفاده کرد. این شارژرها با وجود قیمت بالایی که دارند ول عمر باتری شما را افزایش داده و از خرابی زود هنگام آن جلوگیری می نمایند.

گفته می شود که استفاده بیش از حد از پاوربانک برای شارژ کردن گوشی نیز ممکن است به باتری آن آسیب رسانده و طول عمر آن را کاهش دهد. پس نیاز است تا اکثر اوقات گوشی خود را به برق مستقیم وصل نموده و تنها در موارد ضروری از پاوربانک استفاده نمایید.

گاهی ممکن است آب به درون سوکت شارژ گوشی شما نفوذ کرده و باعث شود تا شارژ کردن گوشی با اختلال مواجه گردد. در بسیاری از موارد زمانی که گوشی را در کیف قرار می دهید ممکن است آشغال های کوچک به داخل سوکت نفوذ کرده و آن را خراب نمایند.

نیاز است تا در مواقع غیر ضروری وایفای یا دیتای تلفن همراه خود را خاموش نموده تا شارژ گوشی مدت زمان بیشتری باقی بماند. همچنین استفاده از بلوتوث می تواند شارژ گوشی را خیلی زود خالی کرده و نیاز آن به شارژر را افزایش دهد.

جمع بندی

در این مقاله ما به بررسی نحوه تعویض باتری و پورت شارژ گوشی هواوی Mate 10 Pro به صورت مرحله به مرحله پرداختیم. برای انجام این کار نیاز است تا از ابزار کار با کیفیت استفاده نموده و مراحل را به صورت دقیق و با ظرافت کامل به انجام برسانید. توصیه می شود جهت تعویض باتری و پورت گوشی هواوی و سایر تلفن های همراه، حتما به تعمیرکاران متخصص موبایل مراجعه نمایید چرا که قطعات گوشی از حساسیت زیادی برخوردار بوده و ممکن است به راحتی دچار آسیب دیدگی شوند.

مجتمع آموزشی برق برگزار کننده دوره های آموزشی از جمله آموزش PLC ، آموزش نصب دروبین مدار بسته ، آموزش تعمیرات ایسیو و … می باشد .برای اطلاع از نحوه برگزاری دوره ها با کارشناسان آموزشگاه تماس بگیرید .

5/5 - (1 امتیاز)


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *