تهران - میدان انقلاب - روبه روی دانشگاه تهران - خیابان فخر رازی - نرسیده به خیابان جمهوری - ابتدای کوچه مهر - پلاک 4

همه چیز درباره فر هوشمند

همه چیز درباره فر هوشمند


اجاق های هوشمند چه چیزی می توانند به ما پیشنهاد دهند که اجاق های سنتی  نمی توانند؟ همانطور که ویژگی های خانه هوشمند  بر روی ماشین های لباسشویی و یخچال های ما تاثیر زیادی گذاشته است، اجاق های گاز ما نیز با پیشرفت تکنولوژی هوشمندتر شده اند. با فر و اجاق گاز هوشمند انجام آشپزی برای شما لذت بخش تر شده و با کنترل کردن اجاق گاز از راه دور می توانید پخت و پز راحت تری داشته باشید. اما آیا این ویژگی ها واقعاً ارزش هزینه اضافی را دارند و آیا واقعاً این دستگاه ها پخت و پز شما را آسان می کنند؟ ما در این مطلب همه چیز درباره فر هوشمند و اجاق گاز را بیان کرده ایم تا شما بتوانید انتخاب راحت تری در این مورد داشته باشید.

یادگیری بصورت حرفه ای و تخصصی تعمیر انواع لوازم خانگی  در مجتمع آموزشی برق، برای شرکت در دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی با 30% تخفیف دوره همین الان ثبت نام کنید.

اجاق گاز هوشمند چیست

بزرگ ترین ویژگی هوشمند سازی اجاق گاز قابلیت اتصال به Wi-Fi منزل یا استفاده از بلوتوث است که به شما امکان می دهد آن را از طریق تلفن هوشمند یا تبلت و لپ تاپ خود ذز زمان هایی که در مکانهای دیگر خانه یا بیرون و خارج از منزل می باشید کنترل کنید.

با این امکان می توانید کارهایی انجام دهید که شامل موارد زیر است:

فر را از دور روشن و خاموش کنید.

فر را در راه خانه گرم کنید تا کمتر منتظر بمانید.

تنظیمات و تایمر را از راه دور تنظیم نمایید.

اعلان های پخت و پز را به تلفن خود ارسال کنید.

برای کنترل صدا از دستیارهای هوشمند مانند Google Assistant استفاده کنید.

دستورالعمل ها را برای تنظیم خودکار و انتخاب دما به اجاق گاز خود ارسال کنید.

این دستگاه ها معمولاً با ویژگی های اضافی مانند دوربین های داخلی پشتیبانی می شوند تا مراقب فرآیند پخت و پز باشید.

چه ویژگی های دیگری در اجاق گاز هوشمند نیاز دارم

در اینجا به مواردی که باید در مشخصات یک اجاق گاز هوشمند وجود داشته باشد اشاره کرده ایم. برخی از این ویژگی ها اهمیت بیشتری نسبت به سایرین داشته و برای کاربران بسیار مفید می باشند.

  1. کنترل از راه دور

با یک اجاق گاز هوشمند می توانید اجاق را از راه دور روشن کنید تا هنگامی که از سرکار به خانه می روید یا از سوپرمارکت در حال بازگشت هستید، آن را به درجه حرارت مورد نظر برسانید تا در زمان خود صرفه جویی کنید. این ویژگی بسیار کاربردی بوده و می توان آن را از مهم ترین و کاربردی ترین خصوصیات یک اجاق گاز هوشمند در نظر گرفت. شما می توانید قابلمه را از شب قبل بر روی اجاق گاز خاموش قرار داده و فردای آن روز زمانی که بیرون از منزل هستید، اقدام به روشن نمودن شعله اجاق گاز با میزان دلخواه نمایید. ممکن است شما هر روز سر یک ساعت مشخص به خانه باز گردید و برای آماده کردن شام برنامه ریزی کنید. در این صورت می توانید تایمر فر خود را روی ساعت مشخصی تنظیم نموده تا از قبل گرم شود و در هنگام رسیدن شما به خانه آماده باشد.

  1. کنترل صدا

فرهای هوشمندی وجود دارند که از طریق دستیار هوشمند صدا، می توانند عملیات مورد نظر را انجام دهند. این دستیارهای صدا  شامل آمازون الکسا، دستیار گوگل یا سامسونگ بیکسبی می باشند که شاید افراد در گوشی های هوشمند خود با آنها آشنایی داشته باشند. اما معمولاً این دستیارهای صدای هوشمند به یک بلندگو یا دستگاه سازگار با دستیار هوشمند نیاز دارند.  این بدان معناست که شما می توانید به اسپیکر هوشمند خود بگویید که کارهای خاصی را انجام دهد، مانند روشن کردن فر و تنظیم دما، و این دستیار صدا در فرهوشمند و اجاق گاز دقیقاً همین کار را انجام می دهد. اما آیا وجود این ویژگی در فر هوشمند ضروری می باشد؟

اگر صاحب یک بلندگوی هوشمند هستید و از آن زیاد استفاده می کنید، به احتمال زیاد از اتوماسیون خانگی و استفاده از صدای خود برای کنترل اسباب خانه لذت خواهید برد. این که آیا واقعاً به این ویژگی احتیاج دارید، در کل سوال متفاوتی است و پاسخ احتمالاً مثبت نمی باشد.

این گزینه به شما امکان می دهد تا هنگامی که ملافه را روی تخت کودک می گذارید یا در حال شیر دادن به نوزاد خود هستید، اجاق گاز را روشن کنید. برای یک پدر و مادر که دارای مشغله کاری زیادی باشند، این ویژگی می تواند ارزش زیادی داشته باشد اما در غیر این صورت یک ویژگی لوکس به شمار رفته و ممکن است بسیاری از افراد با کار کردن با آن راحت نباشند.

انواع فر هوشمند

  1. انتخاب تنظیم خودکار

چند ویژگی مختلف وجود دارد که اتوماتیک بودن اجاق گاز هوشمند را پوشش می دهد و به مارک اجاق هوشمند بستگی دارد.

به عنوان مثال، برخی از اجاق ها با برنامه های دستورالعمل همراه هستند که به شما امکان می دهند دستورالعمل برنامه ریزی شده خود را برای شب به اجاق خود ارسال کنید و از آن بخواهید تنظیمات خود را به طور خودکار انجام دهد.

برخی دیگر به شما امکان می دهند بارکد وعده های غذایی آماده را در یک برنامه اسکن کنید تا اجاق شما متناسب با برنامه شروع به کار نماید.

فرهایی نیز وجود دارد که تنظیمات پرطرفدار را یاد می گیرند و آنها را در زمان های مناسب پیشنهاد می دهند. بنابراین اگر همیشه صبح آخر هفته از فر برای گرم کردن صبحانه مورد علاقه خود استفاده می کنید، فر هوشمند این تنظیم را برای انتخاب سریع و آسان به شما پیشنهاد می دهد. اما آیا این ویژگی ضروری می باشد؟

مزایای این ویژگی به صرفه جویی در وقت برمی گردد و وقتی به این فکر می کنید که در واقع چقدر در وقت شما صرفه جویی می کند، احتمالاً بسیار کم است. بیشتر این ویژگی ها به تنظیم خودکار دما مربوط می شود و تا زمانی که برنامه را باز کرده اید و دستورالعمل های مورد نیاز خود را برای فر ارسال می کنید، ممکن است خودتان شماره گیری را به 200 درجه سانتیگراد تبدیل کرده باشید. تنها استثنا در این قانون این است که اگر این کار را از بیرون انجام می دهید یک روش عالی برای از پیش گرم کردن فر می باشد. در واقع اگر بخواهیم به میزان نیاز به این ویژگی یک امتیاز بدهیم باید امتیاز 4 از 10 را برای آن در نظر بگیریم.

  1. اعلان های پخت و پز

برخی از اجاق های هوشمند دارای سنسورهای داخلی هستند که می توانند زمان آماده بودن غذا را تشخیص دهند، مانند سنسور بو دادن یا پخت، که با استفاده از محیط موجود در کوره یا پروب های فیزیکی غذا می تواند زمان آماده بودن غذا را به راحتی تشخیص دهد. علاوه بر آلارمی که اجاق گاز در این گونه مواقع می دهد می توانید برنامه را به گونه ای تنظیم نمایید که اعلان به صورت پیامک بر روی گوشی هوشمند شما ارسال گردد.

این ویژگی ممکن است به جلوگیری از پخت بیش از حد غذاها کمک کند، به خصوص در منازلی که افراد پرمشغله که امکان فراموش کردن غذای روی اجاق گاز حضور دارند. میزان احتیاج به این ویژگی اجاق گاز هوشمند چقدر است؟

این ویژگی در فرها و اجاق های هوشمند می تواند بسیار مفید باشد چرا که همه ما تجربه سوختن غذای موجود در اجاق گاز را داشته ایم و در صورتی که دستگاه ما دارای این قابلیت باشد که به صورت هوشمند، زمان خاموش کردن گاز را به ما هشدار دهد می تواند از این مشکل جلوگیری کرده و دیگر هیچ وقت تجربه سوختن غذا را نداشته باشیم.

اعلان های مبتنی بر سنسور تا زمانی که خوب کار کنند می توانند مفید باشند، اما پیروی از دستورالعمل های پخت و پز غذای شما برای اطمینان از پخت کامل غذا قابل اطمینان تر خواهد بود چرا که ممکن است سنسور اجاق گاز میزان پخت دقیق غذا را تشخیص ندهد و غذا بیش از اندازه ای که در دستورالعمل گفته شده است بپزد و خراب شود.

  1. پخت و پز دقیق تر

از آنجا که تولید کنندگان اجاق های هوشمند جدیدترین ویژگی ها را در دستگاه قرار می دهند معمولاً خواهید دید که این دستگاه ها از پیشرفته ترین قابلیت های پخت و پز برای پشتیبانی از عملکرد متصل شده خود برخوردار می باشند. این به معنای گزینه های بیشتر برای استفاده هوشمندتر از فضای اجاق گاز است. به عنوان مثال می توان به قابلیت پختن دو چیز در دمای مختلف در یک فر اشاره کرد. استفاده از آن به عنوان مایکروویو؛ یا تنظیمات پیشرفته ای که به شما امکان می دهد چیزهای منجمد شده را بپزید بدون اینکه ابتدا نیازی به یخ زدایی داشته باشید.

مجتمع آموزشی برق برگزار کننده دوره های آموزشی رشته های تعمیرات از جمله آموزش تعمیرات موبایل ، آموزش تعمیرات برد الکترونیکی ، آموزش PLC ، آموزش تعمیرات لپ تاپ و … می باشد . برای اطلاع از نحوه برگزاری دوره ها با کارشناسان ما تماس بگیرید .

5/5 - (1 امتیاز)


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *