تهران - میدان انقلاب - روبه روی دانشگاه تهران - خیابان فخر رازی - نرسیده به خیابان جمهوری - ابتدای کوچه مهر - پلاک 4

بررسی مشکلات متداول در  MacBook Air

بررسی مشکلات متداول در  MacBook Air


در اینجا برخی از مشکلات رایج MacBook Air و راه حل های آنها ذکر شده است که در این مقاله قصد داریم در مورد آنها صحبت کنیم. اما قبل از اینکه به بحث در مورد رایج ترین مشکلات MacBook Air و نحوه رفع آنها بپردازیم، ابتدا باید اطلاعاتی را  در مورد خود لپ تاپ تولید شده توسط اپل داشته باشیم. اولین نسل این لپ تاپ برای اولین بار در 15 ژانویه 2008 منتشر شد. MacBook Air باریک ترین لپ تاپ جهان با صفحه کلید تمام طول و ویژگی های کاملاً کاربردی محصور در بدنه ای که ضخامت آن تنها 1.94 سانتی متر کاملاً قابل حمل و مناسب برای زندگی روزمره می باشد. با این حال، مانند هر دستگاه لپ تاپ دیگر، MacBook Air دارای مشکلات زیادی در طول زمان می گردد که نیاز به تعمیر دارد. در زیر برخی از موارد متداول مانند روشن نشدن دستگاه یا خاموش شدن MacBook Air هنگام قطع شدن شارژر یا نشان دادن یک علامت سوال چشمک زن در هنگام راه اندازی و غیره را بررسی خواهیم کرد.

شما برای یادگیری حرفه تعمیرات لپ تاپ در دوره آموزش تعمیرات لپ تاپ مجتمع آموزشی برق با 30% تخفیف دوره شرکت کرده و از صفر تا صد این رشته را یاد بگیرید.

رفع مشکلات MacBook Air

MacBook Air روشن نمی شود

بعضی اوقات MacBook Air شما ناگهان خاموش شده و با فشار دادن دکمه روشن / خاموش روشن نمی شود. هنگامی که macOS به درستی راه اندازی نمی شود یا خراب و خاموش می شود، این رایج ترین مشکل راه اندازی است. بنابراین، در این مقاله به شما راهنمایی خواهیم کرد که چگونه MacBook Air خود را تعمیر کنید که حتی در صورت شارژ کامل و شارژ باتری به طور ناگهانی خاموش می گردد. در اینجا به بررسی مشکلات مربوط به روشن نشدن MacBook Air اشاره شده است:

مشکلات RAM

روشن نشدن MacBook شما ممکن است به دلیل مشکل RAM دستگاه باشد. اگر مک هنگام شروع کار سه بار با صفحه سیاه و ناگهانی خاموش شده باشد، می توانید اطمینان حاصل کنید که ایراد از رم دستگاه می باشد. متاسفانه، به عنوان راه حل این مشکل، یک گزینه دیگری به جز جایگزینی صفحه منطقی یا مادربرد خود MacBook برای شما وجود ندارد. از آنجا که RAM بر روی مادربورد لحیم می شود، بنابراین برای رفع مشکل روشن نشدن MacBook ، باید خود برد را تعویض نمایید که این کار می تواند هزینه زیادی را برای شما به دنبال داشته باشد.

آداپتور برق بی کیفیت

دلیل دیگر عدم راه اندازی MacBook می تواند بد بودن آداپتور برق باشد. اگر آداپتور برق شما خراب است، دستگاه شما شارژ نمی شود بنابراین باتری شما شارژ خود را به طور کامل از دست می دهد که باعث خاموش شدن دستگاه در هنگام کار می شود. MacBook Air به همراه یک آداپتور ویژه با کانکتور زاویه دار عرضه می شود. در اینجا، برای تشخیص بد بودن آداپتور برق، باتری باید مقدار زیادی شارژ درون خود داشته باشد. به عبارت دیگر، در صورتی که شارژ باتری خیلی کم باشد، تشخیص آداپتور دشوار است. برای بررسی اینکه آداپتور برق مشکل ساز است یا خیر، یک باتری کاملاً کارا یا یک آداپتور برق را جایگزین آداپتور قبلی کرده و از آن در MacBook Air خود استفاده کنید. اگر هنوز با همان مشکل روبرو هستید، مشکل در مادربورد MacBook Air است و برای رفع این مشکل باید خود مادربرد را تعویض نمایید.

مسائل مربوط به سنسور حرارتی

مسئله سنسور حرارتی در MacBook Air نیز ممکن است دلیل روشن نشدن MacBook باشد. در این حالت، باید اطمینان حاصل کرد که مشکلی در سنسور حرارتی وجود دارد. برای رفع این مشکل، باید مادربرد MacBook Air جایگزین شود زیرا MacBook Airs حسگرهای حرارتی را روی برد منطقی نگهداری می کند.

برد منطقی خراب

اگر مراحل بالا مشکل شما را برطرف نکند، به احتمال زیاد مادربرد با یک خطای اساسی مواجه است. این را می دانید اگر لپ تاپ شما در هنگام راه اندازی 9 بار بوق بزند ایراد از مادربورد دستگاه می باشد. برای رفع این مشکل با برد منطقی، باید خود مادربورد MacBook Air را تعویض کنید.

با قطع شدن شارژر MacBook Air خاموش می شود

ممکن است گاهی اوقات با وجود داشتن یک باتری کاملاً شارژ، MacBook Air هنگام قطع شدن شارژر خاموش شود. این یکی از رایج ترین مشکلات MacBook Air است که یک کاربر با آن روبرو شده است و نیاز به یک راه حل منطقی دارد. خواه از MacBook Air استفاده کنید یا از MacBook Pro، باعث تعجب شما می شود که چرا وقتی من شارژر را از برق جدا می کنم MacBook Air من خاموش می شود حتی اگر باتری آن شارژ باشد. در این حالت، معمولاً خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ پس از قطع سیم، به دلیل برخی از مواردی که در زیر به آن اشاره خواهم کرد، ایجاد می شود. این امر گاهی به دلیل مشکل بدنه MacBook بوده و قابل تعمیر است.

باطری خراب

دلیل این مشکل خاموش شدن MacBook Air هنگام قطع شدن شارژر بیشتر به دلیل از بین رفتن باتری است. اگر باتری لپ تاپ شما از بین رفته باشد، رایانه شما هنگام کار با استفاده از آداپتور برق خوب کار می کند اما با قطع شدن آداپتور برق، بلافاصله خاموش می شود. شما می دانید که باتری MacBook شما از بین رفته است اگر علائمی وجود دارد مانند اینکه ممکن است شارژ را نپذیرد (با این وجود می تواند یک مشکل مادربورد باشد) یا رایانه باتری را تشخیص نمی دهد یا باتری شناخته می شود اما هنگامی که آداپتور برق متصل نیست، کامپیوتر شما قادر به برق رسانی نیست. برای رفع این مشکل در خاموش شدن شارژر MacBook ، باید باتری MacBook Air خود را تعویض نمایید.

MacBook Air نشانگر علامت سوال چشمک زن را نمایش می دهد

در اینجا، ما می خواهیم نحوه حل مسئله علامت سوال را که در هنگام راه اندازی در صفحه MacBook Air شما ظاهر می شود، حل کنیم. این علامت سوال درخشان در مورد خطای راه اندازی یکی از رایج ترین مشکلات MacBook Air می باشد. بنابراین اگر هنگام راه اندازی Mac خود علامت سوال چشمک زنی در هنگام راه اندازی ظاهر می شود، باید به دنبال عیب یابی و برطرف نمودن مشکل باشید. رایانه هنگامی که نمی تواند یک سیستم عامل قابل بوت را پیدا کند، علامت سوال چشمک زن را هنگام راه اندازی نشان می دهد. دلیل این امر می تواند این باشد که موارد زیر در سیستم عامل شما خراب است یا لپ تاپ شما RAM کافی ندارد یا هارد دیسک شما خراب است. بنابراین در زیر مراحلی که برای رفع مشکل Mac با خطای علامت سوال چشمک زن باید انجام دهید آورده شده است.

 انواع ارور های MacBook Air

سیستم عامل نامناسب

سیستم عامل نامناسب یکی از مهمترین دلایل بروز این مسئله است که MacBook Air هنگام راه اندازی کامپیوتر علامت سوال چشمک زن هنگام راه اندازی را نشان می دهد. در این مورد برای حل این مشکل، ابتدا CD سیستم عامل را بارگیری کنید. برنامه Apple’s Disk Utility را اجرا کنید و سعی کنید دیسک را تعمیر کنید. در صورت عدم موفقیت  باید سیستم عامل خود را مجدداً نصب نمایید. اگر می توانید، قبل از نصب مجدد سیستم عامل، دیسک سخت را تمیز کنید.

RAM دارای حافظه کافی نیست

این علت بسیار نادر است اما گاهی اوقات اگر روی رایانه کافی برای راه اندازی سیستم عامل RAM ندارید، ممکن است علامت سوال چشمک زن را دریافت کنید. به عنوان یک راه حل برای این مشکل، شما باید RAM بیشتری نصب کنید یا سیستم را به یک سیستم عامل قدیمی تنزل دهید. سیستم عامل OS X 10.5 به RAM 512 مگابایت و سیستم OS X 10.6 به RAM 1 گیگابایت نیاز دارد.

هارد دیسک بد

گاهی اوقات ممکن است در هنگام راه اندازی خطای علامت سوال چشمک زن، هارد دیسک پاک شده، خراب شده یا آسیب دیده باشد. برای رفع این مشکل، باید مراحل زیر را دنبال کنید.

در مرحله اول، اگر هارد دیسک پاک شده است، باید آن را به صورت HFS +  قالب بندی کرده و سیستم عامل خود را دوباره نصب کنید. اگر هارد دیسک خراب است، باید آن را تعویض کنید. خرابی هارد دیسک ها می تواند قبل از خرابی کامل، خرابی داده های متناوب را نشان دهد. علاوه بر این، آنها اغلب به تدریج بلندتر شده و شروع به کلیک می کنند. بنابراین ، اگر هارد دیسک صداهای کلیک غیر عادی دارد اما همچنان کار می کند، مطمئن شوید که بلافاصله از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کرده و قبل از خراب شدن هارد، آن را جایگزین کنید. به یاد داشته باشید، نسخه اصلی MacBook Air اتصال هارد دیسک متفاوتی نسبت به اواخر 2008 و اواسط 2009 دارد، بنابراین حتماً درایو مناسب مدل MacBook Air خود را انتخاب کنید.

MacBook Air صفحه سیاه را نمایش می دهد

این مشکل راه اندازی MacBook Air در صفحه سیاه خطایی است که به عنوان Black screen of death نیز شناخته می شود. بعضی اوقات ممکن است متوجه شوید که MacBook Air صفحه سیاه را نشان می دهد و بی پاسخ می شود، بنابراین هنگام راه اندازی رایانه یا در حالی که همه چیز در حال کار است، منجر به مرگ صفحه سیاه می شود. در اینجا دلیل و چگونگی این اتفاق آورده شده و نحوه تعمیر MacBook در هنگام سیاه شدن صفحه و عدم پاسخگویی به آن نشان داده شده است.

نصب صفحه نمایش جایگزین

این خطای صفحه سیاه بیشتر به دلیل نمایشگر یا مشکل صفحه MacBook Air ایجاد می شود. برای رفع مشکی شدن صفحه MacBook ، باید یک صفحه نمایش جایگزین نصب کنید. با این حال، اگر هنوز مشکل شما حل نشد، برای تعمیر صفحه سیاه MacBook Air Black باید جای منطق را تعویض کنید.

مشکلات بلوتوث MacBook Air

گاهی اوقات ممکن است متوجه شوید که لپ تاپ Mac شما برخی از مشکلات اتصال را نشان می دهد و اغلب پیام No Hardware Found  را نشان می دهد یا اگر از دستگاه های AirPort اپل مانند AirPlay و AirPlay Stops ، Stutters یا Plays به طور متناوب استفاده می کنید ، پس باید مشکلات بلوتوث و AirPort دستگاه را رفع کنید. در اینجا مراحلی وجود دارد که دلایل و چگونگی تشخیص و حل مشکلات AirPort / بلوتوث را در MacBook Air به شما نشان می دهد:

کابل اتصال شل

برای رفع مشکلات AirPort / Bluetooth که یک مشکل رایج MacBook Air است و نیاز به رفع این مشکل دارد، باید بدانید که آیا مقصر برد یا کابل دستگاه می باشد. در اینجا چند علامت وجود دارد که مشکل را نشان می دهد:

  • نماد نوار منوی بلوتوث به رنگ خاکستری است یا X می باشد
  • نماد نوار منوی AirPort به رنگ خاکستری درآمده و X از آن عبور می کند
  • منوی AirPort می گوید: “موجود نیست”
  • AirPort دیگر در نمایه سیستم نشان داده نمی شود
  • یک پیام اولیه در log وجود دارد که نشان دهنده مشکل با AirPort است
  • ابزار تشخیصی مشکلی گزارش نمی کند
  • با اجرای نمایه سیستم از دیسک نصب هنوز AirPort گمشده ای نشان داده نمی شود

بعضی اوقات ممکن است مشکل بلوتوث در MacBook هنگام شل شدن کابل اتصال به برد بی سیم ایجاد شود، در این صورت رفع مشکل بسیار آسان است. برای رفع این مشکل نیاز است تا موارد زیر را انجام دهید.

  • حروف کوچک را بردارید.
  • به کانکتور اتصال کابل مادربورد نگاه کنید و از محکم بودن آن اطمینان حاصل کنید.
  • اگر اتصال شل است، آن را فشار دهید تا محکم کلیک کند. نیازی نیست که قلاب فلزی را که تقریباً در جای خود قرار دارد بردارید.
  • اگر اتصال شل نیست، انتهای دیگر کابل اتصال را روی صفحه بی سیم بررسی کنید. این مسئله احتمالاً کمتر وجود دارد زیرا در آن مرحله انعطاف پذیری چندانی وجود ندارد.
  • پوشش پایین را دوباره قرار دهید.

علاوه بر مشکلات گفته شده، مشکلات و خرابی های بسیاری در MacBook Air وجود دارد که برای رفع آنها نیاز به مراجعه به تعمیرکار متخصص این امر می باشد.

مجمع آموزشی برق برگزار کننده دوره های آموزشی از جمله آموزش تعمیرات لوازم خانگی ، آموزش تعمیرات موبایل ، آموزش تعمیرات یخچال ، آموزش PLC و … می باشد . برای اطلاع از نحوه برگزاری دوره ها با کارشناسان ما تماس بگیرید .

5/5 - (1 امتیاز)


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *