تهران - میدان انقلاب - روبه روی دانشگاه تهران - خیابان فخر رازی - نرسیده به خیابان جمهوری - ابتدای کوچه مهر - پلاک 4

نحوه تعویض تاچ و ال سی دی گوشی

نحوه تعویض تاچ و ال سی دی گوشی


در این مطلب ما تصمیم داریم که شما را با نحوه تعویض تاچ و ال سی دی گوشی آشنا کنیم پس اگر علاقه مند هستید حتما تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

از آنجا که امروزه نمایشگرهای تلفن همراه بسیار سخت تر از گذشته هستند ، به نظر می رسد که آنها هرگز خراب نمی شوند. اما متأسفانه ، این گونه نیست. افتادن تلفن اغلب می تواند صفحه نمایش را خراب کند و با عث شود که تلفن شما دیگر نتواند مفید مانند گذشته عمل کند.

دوره آموزش تعمیرات موبایل

آموزش تعمیرات موبایل

ما برای اینکه بخواهیم تاچ و ال سی دی گوشی را (که دچار مشکل شده است) تعویض کنیم اولین و مهم ترین چیزی که باید بلد باشیم این است که قطعات صفحه نمایش موبایل را به خوبی بشناسیم، اگر ما بخواهیم به صورت کلی این قطعه ها را به گوییم به صورت زیر می باشد:

ما برای اینکه بتوانیم از نحوه تعویض تاچ ال سی دی اطلاعات به دست آوریم و قادر به تعویض آن شویم باید با مواردی چون گلس (شیشه ی روی ال سی در که شامل شیشه ی بیرونی گوشی است) ، تاچ اسکرین (که بخش لمسی را شامل می شود) ، ال سی دی (جزئ اصلی صفحه نمایش) و قالب تاچ اسکرین آشنایی داشته باشیم.

دوره تخصصی آموزش تعمیرات موبایل در مجتمع آموزشی برق با 30 درصد نخفیف دوره بصورت تخصصی و کاملا عملی وبژه بازار کار.

در مرحله ی دوم ما باید بدانیم که در چه زمانی و با چه شرایطی نیاز است که ما ال سی دی گوشی را تعویض کنیم:

تعویض تاچ و ال سی j7

این موضوع می تواند در شرایط مختلف باشد.

1=وقتی که گلس گوشی ما شکسته باشد: شما اگر بخواهید تاچ گوشی های مختلف را تعویض کنید باید نحوه ی تعویض تاچ گوشی را بدانیم. زمانی که تاچ شکسته می شود گوشی در خوشبینانه ترین حالت دچار شکستگی شده زیرا فقط شیشه شکسته و به تاچ اسکرین آسیبی وارد نشده است.

2=وقتی که تاچ گوشی شکسته شده باشد: (تاچ اسکرین یک لایه شفاف پلاستیکی است که سیگنال های لمس را می خواند و به پردازش گر انتقال می دهد) زمانی که علاوه بر گلس تاچ نیز دچار آسیب شده باشد ما دیگر قادر به استفاده از لمس گوشی نیستیم زیرا دچار مشکل می شود و به درستی عمل نمی کند اما این نکته قابل ذکر است که صفحه گوشی خاموش نمی شود و شما می توانید جزئیات و حرکت صحفه نمایش را ببینید.

3=وقتی که ال سی در گوشی شکسته باشد: در این حالت شما در صفحه نمایش گوشی لکه های سیاره و ترک هایی به شکل تار عنکبوت را مشاهده می کنید، در این صورت یعنی شما علاوه بر اینکه نمی توانید از لمس گوشی استفاده کنید بلکه این امکان برای شما وجود ندارد که صفحه نمایش را به صورت روشن ببینید.

وقتی که متوجه شدیدی که به کدام قسمت از صفحه گوشی آسیب وارد شده و دیدید که نیاز به تعویض دارد باید در مرحله اقدام به تعویض ال سی در گوشی کنید در ادامه به آن می پردازیم.

نکته: اگر دیدید که صفحه نمایش دچار مشکل شده باید دو موضوع را در نظر بگیرید ابتدا اینکه همیشه فکر نکنید که مشکل سخت افزاری است زیرا ممکن است مشکل به صورت نرم افزاری باشد پس قبل از هر کاری مشکلات نرم افزاری را بررسی کنید زمانی که اطمینان پیدا کردید مشکل از نرم افزار نیست به بررسی مشکلات سخت افزاری بپردازید.

نحوه تعویض تاچ ال سی دی

در نحوه ی تعویض تاچ گوشی در ابتدا به شما باید بگوییم که تعویض کردن تاچ با استفاده از دستگاه به نام دستگاه لمینت انجام می شود که این دستگاه نیز مانند سایر دستگاه ها از اجزا مختلفی تشکیل شده است، این قطعات شامل اگزوز دستی ،پنکه رادیاتور ، رابط برق ، پنل لمینت ، صافی آب ،درب اتوکلاد ، سیستم کنترل ال سی دی ، کمپرسور ، پاور ، ایست اظطراری ، دریچه بازشونده اظطراری ، کنترلر دما و پرس برای از بین بردن حباب های هوا هستند.

تعویض تاچ ال سی دی باید حتما با دقت بالا انجام شود تا بی نقص باشد و دچار مشکل نشود، پس حتما باید این کار توسط افراد متخصص در این زمینه انجام شود، که در ابتدا تاچ مشکل دیده (آسیب دیده) را از جای خود خارج کرده و سپس تاچ جدید را جایگزین آن کنند(این کار با دقت بالا و صرف زمان انجام می گیرد و حتما توسط افراد متخصص)

موضوع بعدی این است که در بخض تعویض ال سی دی گوشی مهم ترین بخش ال سی دی است، بک لایت (نام دیگر ال سی دی گوشی)، نمایش گر دقیقا در زیر تاچ قرار گرفته است و به شکل یک لایه ی نازک محتوا را به ما نمایش می دهد، زمانی که ال سی دی می شکند و دچار آسیب می شود ما این امکان را در اختیار نداریم که آن را ترمیم کنیم و حتما باید ال سی دی را با یک ال سی دی سالم جایگزین (تعویض) کنیم.

نحوه تعویض تاچ و ال سی دی گوشی سامسونگ (جی 7)

برای اینکه نحوه تعویض تاچ گوشی را بدانید باید در باره این مطالب اطلاع داشته باشید، برای اینکه ما تاچ یک گوشی سامسونگ (جی 7) را تعویض کنیم نیاز است که ابتدا پشت گوشی را برداریم.

وقتی که رویه ی پشتی گوشی را برداشتیم باید باتری را نیز به همراه رم و سیمکارت (اگر روی موبایل است) را از جای خود خارج کنیم، پس از انجام کار ها اولیه به یک پیچ گوشتی چهار سو (کوچک) نیاز داریم (تا پیچ ها را باز کنیم)، در این مرحله پیچ گوشتی را بر می داریم و اقدام به باز کردن پیچ ها می کنیم سپس با موچین خمیده پیچ ها را بر می داریم، زمانی که کلیه پیچ ها را باز کردیم رویه پلاستیکه دور جای باتری را برداشته و همچنین اتصالات را از برد جدا می کنیم و برد را از جای خود خارج می کنیم.

در این مرحله ما به سشوار حرارتی نیاز داریم، با سشوار تاچ گوشی را گرم می کنیم، زمانی که از گرم شدن کامل تاچ مطمئن شدیم تاچ را جدا سازی می کنیم با استفاده از چاقوی دقیق، وقتی که تاچ به صورت کامل جدا شد تاچ جدید را جایگزین تاچ قدیمی می کنیم برای جایگزین کردن دوباره باید این بار پشت تاچ را گرم کنیم و در جای تاچ قبلی بگذاریم و بقیه ی قطعات را نیز به همان گونه که باز کردیم می بندیم.

نحوه تعویض تاچ و ال سی دی موبایل

نحوه تعویض تاچ و ال سی دی  گوشی سامسونگ (سی 5)

برای اینکه نحوه تعویض تاچ گوشی را بدانید باید در باره این مطالب اطلاع داشته باشید، برای این کار ابتدا ما باید صفحه ی گوشی را جدا کنیم برای این کار ابتدا به کمک یک سشوار حرارتی تاچ را حرارت می دهیم.

سپس با یک چاقوی دقیق اقدام به جدا کردن آن می کنیم (این کار را باید با کمال دقت انجام دهیم) وقتی که صفحه را جدا کردیم قسمت لمسی را نیز از قسمت اتصال جدا می کنیم، وقتی که این دو قسمت را جدا کردیم با مک سشوار حرارتی و چاقو قسمت هایی که شکسته و جدا نشدند را جدا سازی می کنیم سپس با استفاده از یک فرچه صطح را تمیز می کنیم.

در هنگام نصب تاچ جدید مشکلی پیش نیاید. وقتی این کار ها را انجام دادیم تاچ جدید را می آوریم، سپس از قسمت اتصال آن را متصل می کنیم و بعد آن را محکم می کنیم.

تعئیض تاچ و ال سی دی C3

این توضیحاتی که تا به حال به شما دادیم یک توضیح کلی بود اگر شما علاقه مند هستید که نحوه تعویض تاچ گوشی را به صورت تخصصی یاد بگیرید ما این فرصت را به شما می دهیم شما می توانید در دوره جامع آموزش تعمیر موبایل ما شرکت کنید، ما در این دوره تمام مواردی را که شما ناز دارید بدانید را به شکل جامع به شما آموزش می دهیم.

مجتمع آموزشی برق دوره های آموزشی فنی مانند : آموزش تعمیرات لپ تاپ ، آموزش تعمیرات لوازم خانگی ، آموزش تعمیرات برد الکترونیکی ، آموزش نصب دوربین مدار بسته ، آموزش PLC ، آموزش تعمیرات ایسیو و … برای دریافت مشاوره رایگان با شماره 02166577392 تماس بگیرید

5/5 - (1 امتیاز)


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *