تهران - میدان انقلاب - روبه روی دانشگاه تهران - خیابان فخر رازی - نرسیده به خیابان جمهوری - ابتدای کوچه مهر - پلاک 4

دلیل نمایش پیام “ما نمی­توانیم اکنون این پرینتر را نصب کنیم” در ویندوز 10 چیست؟

دلیل نمایش پیام “ما نمی­توانیم اکنون این پرینتر را نصب کنیم” در ویندوز 10 چیست؟


بیشتر اوقات، ویندوز به طور خودکار هر پرینتر را در همان شبکه رایانه شما مشاهده می کند. اما اگر رایانه شما قادر به مشاهده پرینتر نباشد یا از اتصال به آن خودداری کند، چه می کنید؟ افزودن پرینتر به یک شبکه محلی از لحاظ تئوری امری ساده است، اما واقعیت این است که وقتی روند کار اشتباه باشد اتصال پرینتر به شبکه کاری مشکل می گردد.

معمولا قسمت wizard پرینتر یا یا عیب یاب چاپگر باید “افزودن چاپگر یا اسکنر” را انجام داده و در اکثر موارد مشکل را برطرف کند. اگر سیستم این کار را نکرد مراحلی وجود دارد که می توان به راحتی به عیب یابی دستگاه پرداخته و مشکل را برطرف سازد. در این مقاله ما به این موضوع که دلیل نمایش پیام “ما نمی توانیم اکنون این پرینتر را نصب کنیم” در ویندوز 10 چیست و چگونه برطرف می شود پرداخته ایم.

 

پرینتر متصل را پیدا کنید

یک پرینتر می تواند از طریق شبکه محلی اترنت یا Wi-Fi به شبکه متصل شود، یا می توانید مستقیماً از طریق USB به رایانه موجود در شبکه متصل شوید. با فعال کردن اشتراک چاپ در سرور یا رایانه ای که چاپگر USB به آن متصل است، می توانید هر دو نوع اتصال را با سایر کاربران در شبکه به اشتراک بگذارید.

قسمت wizard “افزودن چاپگر یا اسکنر” ویندوز از بخش “چاپگرها و اسکنرها” در صفحه کنترل تنظیمات قابل دسترسی است. (در ویندوز 7، این قسمت به صورت Add Printer است که از صفحه کنترل دستگاه ها و چاپگرها قابل دسترسی است.) جزئیات خاص بین نسخه های Windows متفاوت است، اما روش کار تقریباً یکسان است.

 

با این حال، برخلاف نسخه های قبلی، ویندوز 10 معمولاً نیازی به اجرای یک wizard  ندارد. در عوض، وقتی کابل اترنت را به پرینتر وصل می کنید یا پرینتر را به شبکه بی سیم خود متصل می کنید، در بیشتر موارد چاپگر به سادگی به صورت خودکار در لیست دستگاه های نصب شده نشان داده می شود. (در ویندوز 7 و نسخه های قبلی، هنگامی که روی پیوند افزودن چاپگر کلیک می کنید، ویندوز به طور خودکار چاپگرهای موجود در شبکه را جستجو می کند. نام چاپگر ظاهر می شود و می توانید یکی را انتخاب کنید. آن را اضافه کنید و با هر شانس، شما آماده چاپ خواهید بود.)

 

اگر دستگاه شما در اینجا لیست نشده است، روی “افزودن چاپگر یا اسکنر” کلیک کنید. ویندوز شروع به جستجو در شبکه شما برای چاپگرهای متصل می کند و یافته های آن را لیست می کند. به سادگی روی چاپگری که می خواهید به آن متصل شوید کلیک کنید، سپس روی “افزودن دستگاه” کلیک نمایید.

ویندوز چاپگر را به لیست چاپگرها و اسکنرهای نصب شده منتقل می کند. از اینجا، وقتی روی نام چاپگر در لیست کلیک می کنید، می توانید دستگاه را به صورت دلخواه مدیریت کنید.

 

عیب یابی پرینتر نمایش داده نشده

یک پرینتر همیشه آنطور که باید نصب نمی شود. ممکن است به هیچ وجه در لیست پرینترهای نمایش داده شده وجود نداشته باشد، یا ممکن است پیامی تحت عنوان “ما نمی توانیم اکنون این پرینتر را نصب کنیم” دریافت نمایید. اولین قدم ها برای برطرف نمودن مشکل اطمینان از اصول اولیه است.

این بدان معناست که مطمئن شوید پرینتر روشن است و به همان شبکه رایانه ای که می خواهید به آن اضافه شود متصل است. همچنین باید بررسی کنید که اشتراک رایانه چاپی روی رایانه ای که به آن متصل است فعال باشد. برای یک شبکه خانگی، رایانه ای است که نرم افزار چاپگر را روی آن نصب کرده اید مد نظر می باشد.

 

در اینجا شما دو گزینه دارید. یا بر روی گزینه “چاپگری که می خواهم در آن لیست نشده است” کلیک کنید، ( این قسمت واقع در زیر لیست چاپگرهای کشف شده در جستجوی دستگاه متصل می باشد) یا این که عیب یاب یا trouble shooting را اجرا کنید.

یک نکته را باید بدانید: فقط به این دلیل که پرینتر را نمی بینید به معنای نبودن چاپگر نیست. برخی از بخشهای فناوری اطلاعات به طور پیش فرض نام همه چاپگرها را پنهان می کنند. اگرچه IT احتمالاً دلایل خوبی برای انجام این کار دارد، اما در صورت وجود نیاز مشکوک برای اتصال کسی به چاپگر خاص، چاپگرهای مخفی می توانند مانعی ایجاد کنند. موارد دیگری نیز وجود دارد که ممکن است از دیدن چاپگر قابل دسترسی جلوگیری کند.

 

افزودن پرینتر دیده نشده

در کادر گفتگوی “یافتن چاپگر توسط گزینه های دیگر”، پنج روش برای یافتن و اتصال به چاپگر خود مشاهده خواهید کرد. (توجه داشته باشید که این جعبه محاوره ای فقط سه گزینه در نسخه های قبلی ویندوز دارد.)

پرینتر من کمی قدیمی است. به من کمک کنید آن را پیدا کنم: وقتی این گزینه را انتخاب می کنید، ویندوز جستجوی دیگری را انجام می دهد. اگر چاپگر شما را پیدا کند، کادر گفتگوی دوم نمایش داده می شود. چاپگر خود را انتخاب کنید، ویندوز درایورها را نصب می کند. اگر چاپگر شما لیست نشده است، یکی از گزینه های دیگر را در این جعبه محاوره ای امتحان کنید (که احتمالاً به جستجوی دیگری برای “افزودن چاپگر یا اسکنر” از صفحه کنترل چاپگرها و اسکنرها نیاز دارد).

 

پرینتر را با نام انتخاب کنید: برای استفاده از این گزینه، باید نام رایانه ای را که چاپگر به آن متصل است و نام شبکه چاپگر را بدانید.

افزودن پرینتر با استفاده از آدرس TCP / IP یا نام میزبان: با انتخاب این گزینه کادر محاوره ای “تایپ نام میزبان چاپگر یا آدرس شناسه” ظاهر می شود. در اینجا، دوباره باید نام میزبان یا آدرس IP را بدست آورید. آدرس یا نام میزبان را وارد کنید و روی Next کلیک کنید.

در یک شبکه خانگی، می توانید آدرس IP چاپگر را از طریق صفحه کنترل آن، با چاپ یک گزارش وضعیت یا از درگاه وب داخلی چاپگر، دریافت کنید.

ویندوز 10

ویندوز از چاپگر سوال می کند و سپس لیستی از دستگاه های سازگار را نمایش می دهد و به شما امکان می دهد چاپگر خود را بر اساس نوع سازنده انتخاب کنید. پس از انتخاب، روی گزینه Next کلیک کنید، و انجام این کار باید رایانه شما را به چاپگر متصل کند. در غیر این صورت، به قسمت Running the Troubleshooter در بروید.

افزودن چاپگر قابل شناسایی بلوتوث، بی سیم یا شبکه: با استفاده از این گزینه می توانید دستگاه های شبکه نظیر به نظیر را که در واقع در LAN شما نیستند، اضافه کنید. (ویندوز به طور بی رحمانه تمام پروتکل های موجود برای رایانه شما را جستجو می کند.)

اضافه کردن یک چاپگر یا شبکه محلی با تنظیمات دستی: با انتخاب این گزینه یک wizard اجرا می شود که شما را در یک سری مراحل ایجاد دستی پورت چاپگر و نصب چاپگر راهنمایی می کند که به تخصص فنی فراتر از محدوده این راهنمای سطح ابتدایی نیاز دارد.

در هر مرحله از روند کار، یا در صورت عدم موفقیت هر یک از این روش ها، می توانید عیب یاب ویندوز را اجرا کنید تا اتصال به پرینتر را امتحان کنید.

 

اجرای trouble shooting

برای اجرای trouble shooting، چاپگری که برای اتصال یا چاپ با آن مشکلی دارید باید در لیست دستگاه های موجود در صفحه کنترل چاپگرها و اسکنرها نمایش داده شود. برای اجرای آن، روی چاپگر موجود در لیست کلیک کنید، سپس روی مدیریت کلیک نمایید.

با این کار پنل “دستگاه خود را مدیریت کنید” برای چاپگر مورد نظر ظاهر می شود. در لیست گزینه های نزدیک به پایین پانل، روی “اجرای عیب یاب” کلیک کنید.

پس از انجام این مراحل ویندوز شروع به جستجوی مشکلات می کند.

 

اگر ویندوز مشکلی را تشخیص دهد، جعبه گفتگوی دیگری را به شما نشان می دهد که شما را از مشکل آگاه می کند و بسته به مشکل موجود، گزینه Apply this fix و گزینه Skip this fix  را فراهم می کند.

اگر مورد اول را انتخاب کنید، ویندوز سعی در حل مشکل و اتصال به چاپگر دارد. اگر مورد دوم را انتخاب کنید، عیب یاب با جستجوی مشکلات اضافی به کار خود ادامه می دهد.

 

آنچه بعد اتفاق خواهد افتاد به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله گزینه ای را که انتخاب می کنید و چه مشکلی را شناسایی می کنید.

باز هم، بسته به اینکه چه گزینه ای را انتخاب می کنید و مشکلاتی که عیب یاب پیدا می کند ، ممکن است بلافاصله مشکل شما حل شود یا ممکن است چند بار طول بکشد. در موارد نادر، این مراحل عیب یابی نمی توانند مشکلی را حل کنند و نیاز به مراجعه تعمیرکار می باشد. اگرچه در بیشتر موارد، در نهایت تکنیک های مورد بحث در اینجا باید کامپیوتر شما را به چاپگر متصل کنند.

مجتمع آموزشی برق برگزار کننده دوره های فنی مانند: آموزش تعمیرات موبایل ، آموزش تعمیرات لوازم خانگی ، آموزش تعمیرات برد الکترونیکی ، آموزش تعمیرات لپ تاپ ، آموزش تعمیرات یخچال ، آموزش تعمیرات لباسشویی ، آموزش تعمیرات ظرفشویی ، آموزش PLC و … می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های آموزشگاه تماس بگیرید.

رای دهید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *