تهران - میدان انقلاب - روبه روی دانشگاه تهران - خیابان فخر رازی - نرسیده به خیابان جمهوری - ابتدای کوچه مهر - پلاک 4

چرا دوربین گوشی آیفون فوکوس نمی­کند؟

چرا دوربین گوشی آیفون فوکوس نمی­کند؟


چرا دوربین گوشی آیفون فوکوس نمی­کند؟ : با وجود این که دوربین­ های آیفون به معنای واقعی خوب هستند اما گاهی اوقات در برخی از مدل ­های آیفون مشکلاتی مشاهده می­شود و یکی از این مشکلات فوکوس نکردن دوربین آن است. زمانی که این مشکل پیش می­ آید همه ­ی عکس­ هایی که می­گیرید بلور و تار هستند. در این مطلب به بررسی علت مشکل فوکوس نکردن و تار شدن دوربین گوشی آیفون را بررسی می کنیم.

آموزش تعمیرات موبایل

روش های رفع مشکل فوکوس نکردن گوشی آیفون

1: اگر از محافظ دوربین استفاده می­کنید آن را دربیاورید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که اگر از محافظ دوربین استفاده می­کنید در هنگام عکس برداری آن را دربیاورید. گاهی اوقات همین محافظ علت عدم فوکوس دوربین و در نتیجه تار شدن تصاویر است.

2: دکمه­ ی تصویر برداری را فشرده و نگه دارید

چرا دوربین گوشی آیفون فوکوس نمی­کند؟

چرا دوربین گوشی آیفون فوکوس نمی­کند؟

                   

یک راه حل دیگر این است که دکمه ­ی دوربین را فشرده و نگه دارید و صبر کنید تا دوربین متمرکز شود. زمانی که تصویر دوربین واضح شد دکمه را رها کنید.

3: لنز دوربین را تمیز کنید

لنز دوربین خود را تمیز کنید و مطمئن شوید که هیچ کثیفی و لکه­ای وجود نداشه باشد. گاهی اوقات ما ناخواسته لنز دوربین را لمس می­کنیم و روی آن اثرانگشت به جا می­گذاریم.

با استفاده از یک پارچه­ ی تمیز بدون پرز لنز دوربین را تمیز کنید. این کار را آهسته و با احتیاط انجام دهید.

4: از قفل فوکوس خودکار استفاده کنید

دوربین آیفون دارای قابلیت­های شگفت انگیز بسیار زیادی است. یکی از این قابلیت­ ها قفل فوکوس و قفل نوردهی خودکار است. این قابلیت زمانی که دوربین شما متمرکز نمی­شود می­تواند به شما کمک کند.

برای این کار فقط باید روی تصویر جسمی که می­خواهید روی آن متمرکز شوید ضربه بزنید تا زمانی که باکس کوچک و زرد رنگ فوکوس ظاهر شود. این قابلیت باعث می­شود که تصویر حتی در حالتی که دوربین در حرکت است در حالت فوکوس باقی بماند.

5: به بالای گوشی چند ضربه بزنید

با کف دست به بالای گوشی در قسمتی که دوربین پشتی قرار گرفته است چند ضربه وارد کنید. بسیاری از کاربران آیفون گفته اند که همین راه حل ساده در بسیاری از مواقع مشکل را برطرف کرده است.

6: برنامه­ ی دوربین را کاملاً ببندید

گاهی اوقات بستن و باز کردن مجدد برنامه می­تواند مشکل را حل کند. دوبار دکمه­ ی Home را فشار دهید، به این ترتیب برنامه­ هایی که اخیراً از آن­ها استفاده کرده اید نمایش داده می­شوند.

برنامه­ ی دوربین را پیدا کنید و آن را پاک کنید تا برنامه به طور کامل بسته شود، سپس مجدداً برنامه­ ی دوربین را برای تصویر برداری باز کنید.

7: آیفون خود را خاموش و روشن کنید

یکی از روش هایی که می­تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند ری استارت کردن گوشی است. پس از ری استارت دوباره فوکوس دوربین را چک کنید.

برای ری استارت کردن گوشی باید دکمه ی روشن/خاموش را فشرده و گزینه­ ی خاموش را بکشیم تا گوشی خاموش شود. پس از چند ثانیه دوباره این دکمه را فشار دهید و نگه دارید تا دوباره گوشی روشن شود.

8: iOS خود را به روز رسانی کنید

          به روز رسانی کردن ios

ورژن جدید iOS می­تواند باگ­ها و مشکلات را رفع کند و عملکرد گوشی شما را بهبود بخشد. به همین دلیل است که ضروری است به طور منظم آیفون خود را به جدیدترین سیستم به روز رسانی کنید. برای این کار از مراحل زیر پیروی کنید:

  1. آیفون خود را به منبع برق و شبکه­ی وای فای متصل کنید.
  2. وارد تنظیمات شوید.
  3. وارد بخش General شوید.
  4. گزینه­ی Software Update را انتخاب کنید.
  5. پس از آن گزینه ی Download & install را انتخاب کنید.
  6. ورژن جدید را نصب کنید.

9: همه­ ی محتویات و تنظیمات را پاک کنید

تعمیرات دوربین آیفون

برای این کار ابتدا از اطلاعات مهم خود بکاپ بگیرید. سپس این مسیر را طی کنید :

Settings > General > Reset > Erase all content and settings > Erase iPhone

پس از انجام دادن این کار از مراحلی که روی صفحه نمایش شما نشان داده می­شود پیروی کنید و آیفون خود را به عنوان دستگاه جدید تنظیم کنید.

10: دوربین را تعویض کنید

اگر گوشی شما هنوز دارای گارانتی تعویض یا تعمیر می باشد برای استفاده از آن درخواست دهید

. این مشکلات و راه حل­ها برای انواع آیفون­ها از قبیل iPhone 4، iPhone 4s، iPhone 5، iPhone 5s، iPhone 6، iPhone 6 Plus، iPhone 6s، iPhone 6s Plus، iPhone SE، iPhone 7 و iPhone 7 Plus مورد استفاده و کارآمد خواهد بود.

مجتمع آموزشی برق برگزار کننده دوره های فنی مانند: آموزش تعمیرات موبایل ، آموزش تعمیرات لوازم خانگی ، آموزش تعمیرات برد الکترونیکی ، آموزش تعمیرات لپ تاپ ، آموزش تعمیرات یخچال ، آموزش تعمیرات لباسشویی ، آموزش تعمیرات ظرفشویی ، آموزش PLC و … می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های آموزشگاه تماس بگیرید.

رای دهید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ارمیتا گفت:

    وای هنگ گردم اصلا اون راه حلتون که گفته بود ضربه بزنید جواب دادبه قدرررری واضح شددددددد