تهران - میدان انقلاب - روبه روی دانشگاه تهران - خیابان فخر رازی - نرسیده به خیابان جمهوری - ابتدای کوچه مهر - پلاک 4

روش های اتصال دوربین مدار بسته به کامپیوتر

روش های اتصال دوربین مدار بسته به کامپیوتر


روش های اتصال دوربین مدار بسته به کامپیوتر : یکی از سوالاتی که ذهن بسیاری از افراد را به خود درگیره کرده است نحوه وصل کردن و اتصال دوربین مدار بسته به کامپیوتر و لپ تاپ است که از جمله این دوربین ها می توان به دوربین مدار بسته ip اشاره کرد.

تامین امنیت مکان های مختلف مسکونی، تجاری، اداری، آموزشی و … می تواند توسط تجهیزات مختلف امنیتی نظارتی برقرار گردد. دوربین مدار بسته یکی از وسایل مهم امنیتی بوده که علاوه بر پلیس، توسط بسیاری از افراد به منظور حفظ جان و مالشان در اماکن مختلف نصب می گردد.

آموزش نصب دوربین مدار بسته

نصب دوربین های مدار بسته نیازمند تخصص بالایی بوده و افرادی وجود دارند که به صورت تخصصی و حرفه ای به انجام این کار می پردازند. امروزه می توان دوربین های مدار بسته را به گوشی موبایل و یا کامپیوتر متصل نموده و تصاویر را به صورت آنلاین از طریق این دستگاه ها مشاهده کرد. روش های مختلفی برای متصل کردن دوربین به کامپیوتر یا لپ تاپ و موبایل وجود دارد که ما در این مطلب به روش های اتصال دوربین مدار بسته به کامپیوتر به طور کامل پرداخته ایم.

اتصال دوربین مدار بسته آنالوگ به کامپیوتر و لپ تاپ

دوربین های آنالوگ دوربین هایی هستند که با استفاده از امواج رادیویی آنالوگ کار کرده و با استفاده از یک دستگاه مبدل، سیگنال های آنالوگ دریافتی را به سیگنال دیجیتال تبدیل نموده و در مانیتور نمایش می دهند. دریافت و ارسال تصاویر در دوربین های مدار بسته آنالوگ در بستر کواکسیال به دستگاه DVR صورت می گیرد. این دوربین ها از لحاظ قیمت، کم هزینه بوده و شرایط مناسبی نیز از نظر سادگی دارند اما کیفیت آنها در مقایسه با دوربین های تحت شبکه کمتر می باشد و در موقعیت های حساس نباید به کار برده شوند.

در دوربین مدار بسته آنالوگ امکان وصل کردن مستقیم دوربین ها به کامپیوتر وجود نداشته و این کار باید به صورت غیر مستقیم انجام گیرد. برای اتصال دوربین به کامپیوتر بایستی از دستگاه دی وی آر یا کارت DVR استفاده نمود که این کار دارای مراحلی می باشد که در ادامه به آن می پردازیم.

برای اتصال دوربین مدار بسته آنالوگ به کامپیوتر و لپ تاپ در ابتدا باید دستگاه DVR را روشن نمایید. پس از آن با استفاده از مانیتوری که به آن وصل است، به منوی آن دسترسی پیدا کنید. در منوی اصلی باید قسمت شبکه یا network را پیدا کرده و آن را انتخاب نمایید.

پس از وارد شدن به منوی شبکه باید شناسه یا IP دوربین خود را تنظیم نمایید. آدرس وارد شده برای تایید شدن باید دارای ویژگی هایی باشد؛ به عنوان مثال محدوده این شناسه باید در محدوده شبکه اصلی بوده و قسمت آخر آن با هیچ یک از تجهیزات موجود در شبکه نباید مشابهت داشته باشد. بعد از این تنظیمات شناسه صورت گرفت، آدرس انتخاب شده باید یادداشت گردد. در ادامه از طریق سوئیچ و یا به صورت مستقیم، دستگاه دی وی آر باید با استفاده از کابل شبکه به کامپیوتر متصل شود.

پس از اتصال دی وی آر به کامپیوتر بایستی در اینترنت مرورگر explorer را باز نموده و در نوار آدرس، شماره IP دستگاه دی وی آر را وارد نمایید. پس از وارد کردن آدرس شناسه پنجره ای باز می گردد که در آن نام کاربری و رمز عبور باید وارد شوند. در این قسمت باید یوزر پسوردی را که برای ورود به دستگاه دی وی آر وارد می کردید، وارد نمایید.

بعد از این که نام کاربری و رمز عبور وارد شد پیامی برای شما مبنی بر فعال نمودن ActiveX ظاهر می شود که با کلیک کردن روی آن، این گزینه فعال خواهد شد.

در انتها با refresh کردن صفحه مرورگر، تصاویری که توسط دوربین مدار بسته دریافت می شوند قابل مشاهده بر روی کامپیوتر خواهند بود.

اما روش های اتصال دوربین مدار بسته به کامپیوتر در دوربین های تحت شبکه کمی متفاوت بوده و امکان اتصال مستقیم دوربین به کامپیوتر وجود خواهد داشت.

اتصال دوربین مدار بسته به کامپیوتر

روش های اتصال دوربین مدار بسته تحت شبکه به کامپیوتر

بر خلاف دوربین های مدار بسته آنالوگ که اطلاعات را از طریق کابل کواکسیال انجام می داند در دوربین های تحت شبکه یا IP اطلاعات از طریق پروتکل شبکه منتقل می گردد. در این نوع از دوربین ها از وای فای یا شبکه های اینترنتی موبایلی استفاده می گردد و همچنین این دوربین ها از قابلیت هوش مصنوعی نیز برخوردار می باشند که منجر به شناسایی های دقیق تر در این دوربین ها می گردد. سرور مرکزی دوربین های تحت شبکه دستگاه NVR می باشد و قادر به دریافت و ضبط تصاویر و همچنین پردازش و ذخیره سازی آنها می باشد.

در این نوع از دوربین ها با استفاده از روش های مختلفی می توان دوربین را به کامپیوتر متصل نمود که در ادامه به تعدادی از این روش ها اشاره می گردد.

روش اول؛ اتصال دوربین WiFi یا PoE به صورت مستقیم

در این روش ابتدا بایستی دوربین مدار بسته به صورت کامل شارژ شده و یک کابل 2 یا 3 متر در 1 متر را که قابلیت اتصال به دوربین دارد را تهیه نمایید. . اتصال شبکه در کابل را  بیابید و از کابل شبکه برای اتصال به دوربین استفاده کنید. سپس از آن نیاز است تا انتهای دیگر کابل شبکه را به کامپیوتر وصل کنید. سایر اتصالات شبکه دیگر را به کامپیوتر خود قطع نموده و آن را آفلاین کنید. در مرحله بعد نیاز است تا آدرس IP دوربین مدار بسته را بر روی کامپیوتر اسکن نمایید.

در ادامه باید آدرس IP کامپیوتر خود را به network prefix دوربین IP تغییر دهید. یعنی پیش از شناسه دریافت شده حرف x. را قرار دهید. بعد از آن بایستی آدرس IP کامپیوتر نیز تغییر داده شود که برای این کار باید Windows + R را به صورت همزمان فشار داده تا منوی run ظاهر گردد و در ادامه بعد از وارد کردن عبارت ncpa.cpl، پنجره Network Connections باز می گردد. در این قسمت باید بر روی network adapter کلیک نموده و پس از انتخاب گزینه Properties، در قسمت Use the following IP address شناسه موجود را تغییر دهید.

پس از طی کردن این مراحل دوربین مدار بسته به کامپیوتر متصل بوده و هر دوی آنها در یک LAN می باشند.

روش دوم؛ اتصال دوربین WiFi به کامپیوتر از طریق روتر

در این روش نیز پیش از اقدام به هر کاری باید دوربین خود را شارژ نمایید. پس از آن باید کابل شبکه به روتر متصل شده و بعد از این که تنظیمات وای فای صورت گرفت می توان آن را جدا نمود. در این روش نیز مانند روش قبل از یک کابل 2 در 1 یا 3 در 1 باید استفاده کرد و یک سر آن به دوربین و سر دیگر آن به روتر وصل می گردد.

بر روی کامپیوتر باید نرم افزار مربوطه را راه اندازی و سپس نصب نمود تا بتوان دوربین را در کامپیوتر مشاهده کرد. در نرم افزار نصب شده باید به قسمت تنظیمات شبکه رفته و با انتخاب شبکه وای فای، رمز عبور را وارد کرده تا دوربین مدار بسته به وای فای متصل گردد. بعد از این که تمامی تنظیمات صورت گرفت می توانید کابل شبکه را جدا کرده تا دوربین شما به صورت بی سیم به کامپیوتر متصل باشد.

دوربین هایی که در برندهای مختلف می باشند ممکن است تنظیمات وای فای متفاوتی داشته باشند و برای انجام این تنظیمات نیاز است تا به دفترچه راهنمای دوربین مراجعه نمایید.

روش سوم؛ اتصال دوربین PoE به کامپیوتر بدون سوئیچ

دوربین های سیمی یا PoE به راحتی و بدون نیاز به آداپتور برق و تنظیمات وای فای به کامپیوتر از طریق روتر متصل می شوند. برای انجام این کار نیاز است تا از کابل شبکه برای اتصال دوربین به روتر استفاده گردد. پس از اتصال کابل شبکه، نرم افزار مربوطه را بر روی کامپیوتر نصب نمایید تا دوربین به کامپیوتر افزوده گردد. در این مرحله قابلیت مشاهده تصاویر در کامپیوتر بدون انجام هیچ گونه تنظیماتی وجود خواهد داشت.

روش چهارم؛ اتصال دوربین PoE به کامپیوتر با سوئیچ یا انژکتور

در صورتی که امکان پشتیبانی روتر شما از PoE وجود ندارد می توانید دوربین IP را با استفاده از سوئیچ یا انژکتور PoE به کامپیوتر متصل نمایید. برای انجام این کار نیاز است تا با استفاده از یک کابل، دوربین و سوئیچ یا انژکتور PoE را به یکدیگر وصل نمایید و از طریق کابل LAN نیز این دستگاه را به روتر وصل کنید.

انجام این کارها بدان معنی است که دوربین به شبکه متصل شده است. در صورتی که پیکربندی شبکه وای فای را انجام نداده اید با استفاده از یک کابل شبکه می توان دوربین IP بی سیم را به روتر متصل نمود که در این صورت می توان دوربین را در شبکه پیدا کرد و تنظیمات مربوط به آن را انجام دهید.

اتصال دوربین های مدار بسته به کامپیوتر و لپ تاپ اهمیت زیادی داشته چرا که با استفاده از این ویژگی می توان تصاویر دریافت شده توسط دوربین را به صورت آنلاین و در شبکه مشاهده نمود. اما وصل کردن دوربین به کامپیوتر کار چندان راحتی نبوده و نیاز به آگاهی  بالایی در این رابطه دارد. در صورتی که هیچ گونه تخصصی در این مورد ندارید بهتر است برای این کار به یک نصاب دوربین مدار بسته مراجعه کرده تا تنظیمات نرم افزاری و سخت افزاری دوربین را برای شما انجام دهد.

آموزش نصب دوربین مدار بسته ، آموزش نصب دزدگیر اماکن ، آموزش نصب کرکره برقی ، آموزش نصب جک برقی ، آموزش نصب اعلام حریق، آموزش برق ساختمان و آموزش ساخت تابلو روان در مجتمع آموزشی برق یکی از پرطرفدارترین دوره های آموزشی محسوب می شود. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه برگذاری کلاس ها با کارشناسان خبره مجموعه تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • سیف الله سیفی گفت:

    ممنون از سایت اموزشی شما
    واقعا بهترین سایت اموزشی میباشد